کد خبر: ۱۰۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
واکنش‌ها به کنار گذاشتن فیلم «امپراطور جهنم» از جشنواره فیلم فجر

عاقبت برگزاری جشنواره در دوران «دیپلماسی التماس» همینه!/ شاید دٌز «عشقولانه» فیلم کم بوده/ حداقل اسم جشنواره را عوض کنید

کنار گذاشتن فیلم ضدسعودی «امپراطور جهنم» از بخش مسابقه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

به گزارش شیرازه، فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی  محمد خزاعی که به نقد عملکرد حکام آل‌سعود و فلسفه و چگونگی به وجود آمدن گروه داعش و دیگر گروه‌های تندرو و رادیکال اسلامی در اروپا و امریکا می‌پردازد با کج سلیقگی مسئولان سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر از ورود به بخش سودای سیمرغ(مسابقه) حذف شد و در میان فیلم های بخش چشم انداز قرار گرفت.

تهیه کننده فیلم سینمایی امپراطوری جهنم در اعتراض به این اتفاق از حضور در جشنواره امسال انصراف داد تا عملا جشنواره فحر 35 به لطف مسئولان سینمایی از وجود فیلمی استراتژیک خالی شود. اما کنارگذاشتن این فیلم ضدوهابی آن هم از جشنواره ای که به برکت و نام انقلاب اسلامی شکل گرفته بود واکنش های شدیدی را در شبکه های اجتماعی در پی داشت.

در ادامه تعدادی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی تلگرام، توئیتر و اینستاگرام به کنار گذاشته شدن این فیلم ضدوهابی از جشنواره را مشاهده می کنید:

⁣ننه آنلاین:

* ‏اینایی که جشنواره فجر میذارن و امپراتور جهنم رو حذف میکنن همونایی هستن که 13آبان و 16 آذر میذارن ومرگ بر آمریکا رو حذف میکنن.

*⁣Disobey:

عجیب نیست که دولت صاحب دیپلماسی التماس مقابل امیر کویت، امپراتور جهنم را از جشنواره فجر کنار بگذارد!

 

* جهاد:

 ‏جشنواره فجر اونجایی که امپراطور جهنم که فیلم ضدسعودیه رو حذف میکنن

Mehrdad jafarpoor:

متاسفانه فیلم ضد سعودی امپراطور جهنم به بخش رقابتی جشنواره فجر راه نیافت، جشنواره فجر را بیش از پیش اشغال کردند

* حمیدرضا خان:

اینهایی که امپراتور جهنم رو حذف کردند از جشنواره فجر همونایی هستند که به بچه حزب اللهی ها میگن عرب پرست. 

 

⁣Mohaddesim:

امپراطور جهنم رو تبدیل کن به بهشت تا قبول کنم تو فجر بیاد!

* محدثه:

فکر کنید مثلا اگر امپراطورجهنم میومد از شاه سعودی تمجید میکرد شاید جایزه هم میگرفت!

 

* محمدی: ‏

امپراطور جهنم قربانی شد؛ غیبت  فیلم امپراطور جهنم از  جشنواره فیلم فجر بدلیل کج سلیقگی ها

*طالبی:

حاتمی کیا درست گفت: چرا اسم جشنواره رو"فجر" میذارید

جشنواره ای که فیلم ضدسعودی امپراطور جهنم رو نپذیره، جشنواره انقلاب ما نیست

 

* آسدمیلاد:

چه همزمان شده کشتار وحشیانه در بحرین توسط  آل_سعود و حذف امپراطورجهنم

VOSOGH:

*‏ ظاهرا فیلم امپراطور جهنم مستقیما رفته بوده سر وقت آل سعود و خب در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر هم پذیرفته نشده

Yasin Rezaeizadeh:

خب میرفتین فیلم عاشقانه میساختین آخه با سعودی های مظلوم چیکار دارین!

* سعید

واقعا متاسفم برای مافیا سازمان سینمایی که تمام فیلم های ارزشی رو نادیده میگیرند

 

hamze:

اسم جشنواره رو به جشنواره »منورفکران« تغییر بدین خب!

این همه هزینه میشه به اسم ملت بعد یه عده به اصطلاح روشن فکر به اسم ارزش‌ها شبکه مافیایی درست می‌کنن ضد انقلاب و ارزش‌های انقلابی به مردم سبک زندگی و خوراک فکری میدن و پول انقلابو به جیب می‌زنن! منم اپوزیسیون بودم تو ایران راحتتر کار می‌کردم!

* حقگو:

تا وقتی فیلم هایی که سیاه نمایی و جشنواره های خارجی هدف آن است جایی برای اینچنین فیلم هایی نیست

از همین دست فیلم ها یتیم خانه ایران- سیانور و.... نیز هم است که به مذاق داورانی که نیاز به گرین کارت آنها را محافظه کار کرده است خوش نمی آید

*خسرو:

جناب شیخ طادی عزیز: شما بهتر از من میدانید که افسر جنگ نرم بودن هزینه های خودش را دارد. کدام فرمانده عملیاتی در دفاع مقدس بوده که پس از مجاهدت ها و از جان گذشتکی ها مجروح نشده یا اسیر نشده یا شهید نشده. افسران جنگ نرم هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند.

* بیدل:

عاقبت برگزاری جشنواره در دوران دیپلماسی التماس همین است

* عیسی:

خوبه اسمش هم هست جشنواره ی فیلم <<< فجر>>>

* مجید:

الان هالیوود تبدیل شده به دست راست سیاست های امریکا و هر غلطی میخان بکنن قبلش با هالیوود جاده اش رو صاف ممیکنن اما حالا که یه نفری حاضر شده تو ایران همچین ریسکی بکنه بلایی به سرش اوردن که بدبخت انصراف دادو بهتون قول میدم ما تو ایران افرادی رو داریم که از صد تا اسراییلی و یهودی هم بدترن و درلباس شیعه و اسلام دارن سیاست های اونهارو تو ایرت پیاده میکنن.

* رضا:

اقای شیخ طادی عزیز وقتی فیلمهای سیاه نما و سرخوشی مثل...وجود دارد چه نیازی به فیلم های است که دشمنان را رسوا مینماید فیلمهای امپراطوری جهنم یا یتیم خانه ایران وامثالهم خشونت دارد وبرای روح لطیف طرفداران غرب مناسب نیست شما نمی بینید فیلمهای هالیودی جقدر باعث انبساط و ارامش روحند اگر دیدید انها بر ضد ما فیلم تهیه میکنند ما باید اخلاق داشته باشیم و مقابل به مثل نکنیم

* مرتضی:

از ماست که بر ماست. هیات داوران محترم ترس و محافظه کاری امثال شما هم می تواند باعث تقویت داعش شود. میگید نه؟ همین که بفهمند به اندازه یک اپسیلون هم در ما ترس و محافظه کاری هست حداقل به همون اندازه جرات پیدا می کنند و روحیه اشون تقویت میشه. می بینید که کمک کردن به داعش اینجوری هم ممکنه. ضمنا مخاطبم افرادیه که سهوا این جور خطاها رو مرتکب میشند.

منبع: فارس


نظرات بینندگان