کد خبر: ۱۰۴۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵

سازه نصب‌ شده بر کوه دراک شیراز ارتباطی با پارازیت ندارد

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: سازه‌ای که بر روی کوه دراک شیراز نصب‌شده مربوط به هواشناسی است و هیچ‌گونه ارتباطی با تشعشع پارازیت ندارد.
به گزارش شیرازه، عبدالکریم جامع  مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به اینکه عکس منتشرشده در فضای مجازی به‌عنوان «دکل‌های تولید پارازیت در شیراز» غیرواقعی است، تأکید کرد: این سازه مربوط به سازمان هواشناسی استان فارس است و هیچ‌گونه ارتباطی با تشعشعات پارازیتی ندارد.

وی ادامه داد: این سازه نصب‌شده بر کوه دراک شیراز مربوط به کاوش‌های جوی است و رطوبت جوی ابرها، میزان بارندگی در ارتفاعات را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی فارس یادآور شد: این دستگاه جدیدترین رادار هواشناسی دنیا است که از این نمونه ۳۰ دستگاه در کشور فرانسه و ۱۷ دستگاه در آلمان است.

جامع با تأکید بر اینکه این دستگاه گیرنده است، گفت: این سازه در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز تنها یک دقیقه و نیم ارسال دارد و مابقی گیرنده است و در اصل هیچ‌گونه اثر منفی هم ندارد زیرا اثر این سازه به‌اندازه یک لامپ ۲۵۰ وات است و در فاصله یک کیلومتری به یک وات می‌رسد.

وی تصریح کرد: مقدار انرژی که ایجاد می‌شود ۳ ژول است درحالی‌که انرژی خورشید ۳ میلیون ژول است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بابیان اینکه این دستگاه ارتباطی با سطح زمین ندارد، گفت: شعاع این دستگاه از ۱۸ متری سطح زمین پایین نمی‌رود به‌خصوص در کوه دراک که ارتفاع بسیار زیاد است.

جامع تأکید کرد: در اطراف و نزدیک این دستگاه هیچ‌گونه اثری بر گیاهان و جانداران هم ندارد و جای تأسف است که برخی با اطلاعات اندک این دستگاه را به تشعشعات پارازیتی متهم می‌کنند.

وی ادامه داد: از این دستگاه در شهر تهران، استان‌های مازندران و گیلان، شهرهای تبریز، اهواز، بوشهر، کرمانشاه نیز وجود دارد.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵
0
بابا ما که میدونیم . به آقایون سیاسی بگین که فعلا دارن مردم را بازی میدن و نمیخوان هم مساله را جمع کنن . خدا میدونه پشت این قضیه چه خوابی برای انتخابات دیدن !