کد خبر: ۱۰۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
رویدادهای پلیسی استان فارس؛

آزادی گروگان 13 ساله در شیراز

در پی گروگانگیری نوجوان 13 ساله در شیراز، گروگان آزاد و آدم ربایان دستگیر شدند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگيري آدم ربايان و رهايي گروگان 13 ساله

سردار گودرزي فرمانده انتظامی استان فارس گقت: پرونده اي مبني بر وقوع آدم ربايي در يكي از خيابان هاي شمال شهر شيراز توسط كلانتري گلدشت به پليس آگاهي استان ارجاع داده مي شود.
وي افزود: در اين پرونده آدم ربايي،‌ آدم ربايان پسري 13 ساله را در راه بازگشت از مدرسه ربوده و از پدرش تقاضاي 500 ميليون تومان وجه نقد در قبال آزادي او كرده بودند.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: موضوع با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت و آدم ربايان كه متوجه حضور پليس در اين پرونده شده بودند، با تنگ ديدن عرصه بر خود مجبور شدند، گروگان را در شيراز رها و متواري شوند؛ در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتي آدم ربايان شناسايي و هردو آنها كه دو برادر 27 و 23 ساله بودند، دستگير شدند.

دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح در شيراز
سردار گودرزي ادامه داد: در پي وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شيراز، موضوع دردستور كار ماموران قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، دو نفر را شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.
وي افزود: از اين سارقان 9 فقره سرقت مسلحانه كه هشت فقره آن در شيراز و يك فقره در اطراف شهرستان كوار انجام داده بودند، كشف شد؛ سرقت مسلحانه يك دستگاه خودرو پژو پارس از يك مادر ودختر، سرقت مسلحانه يك دستگاه موتورسيكلت، پنج فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و مقداري اجناس از چند باب مغازه در شيراز ، دو فقره سرقت مسلحانه احشام در اطراف شهرستان شيراز و يك فقره سرقت پلاك خودرو در شيراز از جمله جرايم ارتكابي توسط اعضاي اين باند سارقان مسلح بود.

كشف يك تن و 847 كيلوگرم مواد مخدر در دي ماه
فرمانده انتظامي استان فارس پيرامون كشفيات مواد مخدر در سطح استان نيز گفت: از اول دي ماه تا كنون 4 باند تهيه و توزيع موادمخدر منهدم، يك تن و 847 كيلوگرم انواع موادمخدر كشف، يك هزار و 149 نفر در اين رابطه دستگير، 51 دستگاه خودرو و 11 دستگاه موتورسيكلت توقيف شده است.
وي با اشاره به كشف 28 تن و 753 كيلوگرم انواع موادمخدر از ابتداي سال جاري تا كنون، گفت: كشفيات مواد مخدر در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، 20 درصد افزايش داشته است.

دستگيري كلاهبردار با 75 فقره سرقت توسط پليس فتا
سردار گودرزي خاطر نشان كرد: با توجه به وصول چندين فقره مرجوعه قضائي با موضوع کلاهبرداري از طريق درج آگهي فروش تور هاي لحظه آخري و چارتر با قيمت مناسب در فضاي مجازي، تيم ويژه اي در اين خصوص تشکيل و در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد متهم اقدام به کلاهبرداري وسيع در سطح کشور و به خصوص استان هاي فارس، خراسان رضوي، ايلام، اصفهان، تهران، کرمانشاه، کرمان و مرکزي كرده است.
وي در خصوص شگرد اين متهم افزود: وي يك شماره کارت را جهت اخذ وجه از مشتريان در فضاي مجازي معرفي و پس از دريافت وجه، فايل pdf بليت و برگه رزرو هتل را جهت مشتريان ارسال و مشتريان پس از مراجعه به فرودگاه متوجه جعلي بودن بليت ها مي شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: با انجام اقدامات فني و پليسي متهم شناسايي و در مخفيگاهش واقع در شهرستان قشم استان هرمزگان دستگير شد ؛ در بازرسي از مخفيگاه وي تعداد 12 کارت بانکي مورد استفاده در كلاهبرداري کشف و در بازجويي هاي اوليه تا كنون به 75 فقره کلاهبرداري در سراسر كشور اعتراف كرده است؛ بررسي هاي تكميلي پليس براي مشخص شدن مبلغ كلاهبرداري اين متهم در دست بررسي است.

سردار گودرزي افزود: در پرونده ديگري ماموران پليس فتا مطلع شدند شخصي ناشناس در فضاي مجازي با دست يابي به اطلاعات شخصي و تصاوير خصوصي برخي شهروندان اقدام به تهديد و اخاذي از آنها مي كند.
وي گفت: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات فني و مهندسي، متهم شناسايي و طي يک عمليات پليسي غافلگيرانه دستگير شد؛ در بازديد از محل اختفاء متهم تعداد دو دستگاه گوشي هوشمند، مقاديري مواد مخدر و لوازم استعمال آن کشف شد.
نظرات بینندگان