کد خبر: ۱۰۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۵

مردم شیراز نماز باران خواندند+ تصاویر

میزان بارندگی تاکنون سال زراعی جاری کمتر از 15 درصد سال گذشته در مدت مشابه بوده که مردم این دیار را به‌شدت نگران کرده است.
به گزارش شیرازه، درحالی‌که کلان‌شهر شیراز در میان دیگر کلان‌شهرهای کشور از هوای پاک، برخوردار است اما نگرانی حاصل از کم‌بارشی‌ها مردم را در نگرانی عمیقی فرو برده است.

میزان بارندگی تاکنون سال زراعی جاری کمتر از 15 درصد سال گذشته در مدت مشابه بوده که مردم این دیار را به‌شدت نگران کرده است، به همین دلیل امروز مراسم اقامه نماز استغاثه باران  در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در این مراسم گفت: اینکه بگوییم نماز می خوانیم و باران باید بیایید، چنین نیست، نمازمی خوانیم وظیفه مان را انجام می دهیم اما هر چه فضل او باشد انجام می شود و امیدوار به فضل و رحمت او هستیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ما ماموربه تکلیف هستم نه مامور به نتیجه تصریح کرد: مصالح الهی فراتر از فکرو اندیشه است، باران بیاید یا نیاید فضل و کرم اوست.

وی با بیان اینکه  استغفار برای بندگان خدا در همه حال لازم است، افزود: اگر باران ببارد نعمت است اگر باران نیاید ممکن است در برابر گناهان گوشمالی برایمان باشد و همان هم برای ما ارزش است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه احکام ظلمی که صادر می شود، رشوه ای که دست به دست می شود، اینها در کم کردن نزول باران موثر است، ادامه داد: گناهانی که بشربا دست خودش انجام داده این بازی هایی که درطبیعت انجام شد و وارونگی های هوا ایجاد کرده و مشکلات را ایجاد کرده خواه ناخواه تاثیراتِ اعمال خود ما است و کاری است که خود ما انجام داده ایم.

وی  با استعانت از درگاه خدای متعال خاطر نشان کرد: خدایا ما درعین‌حال شایعه‌پراکنی‌ها و زهرخندهای دل‌های مریض؛ در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا به وظیفه‌ای که خود فرمودی عمل و از تو طلب رحمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس  ادامه داد: خدایا ما امروز در بین‌الحرمین و در جوار حرم‌های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، حضرت سید میرمحمد (ع) و حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، آمده‌ایم تا از تو بخواهیم باران رحمت خود را فرو فرستی و ما را از خشک‌سالی‌ها برهانی.


نظرات بینندگان