کد خبر: ۱۰۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد؛

ده‌ها متقاضی راه اندازی صنایع تبدیلی در انتظار تسهیلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اولین نیاز کشاورزان در امور زیربنایی، بحث صنایع تبدیلی است که در این زمینه بیش از 60 موافقت نامه در دست متقاضیان وجود دارد که منتظر ارائه تسهیلات برای راه اندازی صنایع تبدیلی هستند.

به گزارش شیرازه ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین درباره کمبود امور زیربنایی در بحث کشاورزی قیروکارزین، گفت: اولین نیاز کشاورزان در امور زیربنایی، بحث صنایع تبدیلی است که در این زمینه بیش از 60 موافقت نامه در دست متقاضیان وجود دارد که منتظر ارائه تسهیلات برای راه اندازی صنایع تبدیلی هستند.

وی افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغال زایی برای تعداد زیادی از افراد شهرستان و رونق بخشیدن به بخش تولید، می تواند حاشیه امنی برای کشاورزان ایجاد کند و در صورت رکود بازار خرید و فروش محصولاتی مانند گوجه و لیمو، این محصولات تبدیل به ربّ گوجه و آبلیمو و... شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اظهار تأسف از عدم وجود صنایع بسته بندی و اقدام کشاورزان به فروش فله ای محصولات شهرستان، اظهار داشت: باعث تأسف است که زحمات کشاورزان ما به نام دیگران نوشته می شود و خرمای ما به اسم شهرستان های دیگر صادر می شود.

وی افزود: در میان کشاورزان ما نیز وحدت رویه وجود ندارد و مثلاً خرمایشان را با بسته بندی بنام فلان روستا توزیع می کنند، خُب اگر هرکسی بخواهد بنام روستای خودش محصولاتش را صادر کند هرگز مشخص نمی شود اینها از کدام شهرستان هستند، ولی اگر همه محصولات شهرها و روستاهای ما بنام قیروکارزین تولید شود حداقل این نام را در سراسر ایران و دیگر کشورها بر سر زبان ها خواهیم انداخت چراکه محصولات ما از کیفیت بالایی جهت صادرات برخوردار است.

انصاری با اشاره به دیگر امور زیربنایی در بحث کشاورزی، بیان داشت: ساخت استخر، برقی کردن چاه های کشاورزی و همچنین ساخت سردخانه جهت نگهداری محصولات از مواردی است که وجود آنها در بحث کشاورزی ضروری بنظر می رسد و می تواند بخش عمده ای از مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین درباره ارائه تسهیلات 85 درصد بلاعوض آبیاری تحت فشار به کشاورزان، عنوان کرد: در 2 سال گذشته روند تحویل این تسهیلات به متقاضیان به کندی پیش می رود و دولت ضوابط و پیش شرط های سختگیرانه ای برای ارائه آن قرار داده است و تاکنون تعداد انگشت شماری موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

منبع:  پرگون؛

نظرات بینندگان