کد خبر: ۱۰۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
شهردارشیرازاعلام کرد؛

نخستین سرای مهربانی درمیدان نمازی شیراز افتتاح شد/ شهروندان کتاب‌های خود را اهدا کنند

شهردار شیراز گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی با همکاری خیران وشهرداری شیراز نخستین سرای مهربانی درمیدان نمازی شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، علی رضا پاک فنخستین سرای مهربانی درمیدان نمازی شیراز افتتاح شد/ شهروندان کتاب‌های خود را اهدا کنندطرت شهردار شیراز صبح امروز درحاشیه بهره‌برداری از سرای مهربانی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده 2 سرای مهربانی دیگر ویژه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به بهره‌برداری می رسد.

  وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی سرای مهربانی آشنایی و انس اقشارمختلف جامعه به کتاب و کتابخوانی است، چرا که با شعار نمی توان به اهداف مقابله با کاهش معضلات وناهنجاری های  اجتماعی دست یافت.

شهردارشیراز تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف فرهنگی به ویژه  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید کتاب با قیمت ارزان دراختیار جامعه قرارگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب  فرهنگ کتابخوانی شهروندان درصورت تمایل می توانند کتاب های اضافی خود را به رسم یادبود به سرای مهربانی اهداء کنند تا دیگران ازآن بهره مند شوند.

شهردارشیراز تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به زودی توسط خیران و شهرداری 6 سرای مهربانی دیگر درپایانه‌های مسافربری درون‌شهری راه اندازی می شود.

پاک فطرت بیان داشت: برای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده از دوچرخه برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی ازدیگربرنامه های اجرایی شهرداری شیراز است چراکه استفاده از این وسیله مفرح کمک بسیاری به لطافت هوا و نیز رعایت مقررات رانندگی را ازسوی رانندگان خودروها با دیدن دوچرخه‌سواران افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین عملکرد شهرداری شیراز توجه به زیرساخت ها و المان‌های شهری ونیز توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و فرهنگ کتابخوانی و افزایش فرهنگسرا ها است.



 احداث کتاب خانه مرکزی برای  شیراز ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرشیراز گفت: ازسوی اداره کل کتابخانه های  فارس کتابخانه های متعددی درسطح استان احداث شده است اما از کتابخانه مرکزی بی بهره است.

محمود رضا طالبان صبح امروز درادامه آئین بهره برداری از سرای مهربانی  ویژه کتاب اظهار داشت: اگرادعای پایتخت فرهنگی می کنیم که ادعای درستی است باید رویکرد خود را به رویدادهای فرهنگی واجتماعی افزایش دهیم.

وی  افزود: برای رسیدن به پایتخت فرهنگی  نباید به گذشته اکتفاء کنیم بلکه ازداشته های موجود خود بهره مند شویم.

 عضو شورای اسلامی شهرشیراز تصریح کرد:  ترویج وگسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی درقالب احداث سرای مهربانی در نقاط مختلف شهر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: باید درانتخاب مکان‌هایی برای احداث کتابخانه‌ها  بازنگری شود  و در محلی  راه اندازی شود که مورد استقبال شهروندان و آحاد جامعه  قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و  نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه در آئین بهره‌برداری ازسرای مهربانی اظهار داشت: گسترش سرای مهربانی برای تشویق و ترغیب اقشار مختلف جامعه در هر سنی مورد توجه این سازمان قرارگرفته و در این راستا احداث آن در سراسر پایانه های مسافربری شیراز ضروری است.

حمید رضا ناصری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت مسافران اتوبوس‌های درون شهری  و نیز توسعه شهرنشینی  و فرهنگ کتابخوانی که یکی از آمیز های دینی و اسلامی است باید تمامی دستگاه ها و متولیان فرهنگی به ویژه  شهرداری و خیران مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان