کد خبر: ۱۰۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۵

همایش‌بین‌المللی ورزش‌های همگانی به میزبانی ایران برگزار می‌شود‌

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری همایش‌بین‌المللی ورزش‌های همگانی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبرداد و گفت: دو روز از این همایش در کلان‌شهر شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه سیدغلامرضا کمانه پیش از ظهر امروز در آغاز دوره تربیت مدرس مربیگری و همسان‌سازی آمادگی جسمانی سطح سه اظهار داشت: همایش‌بین‌اللملی ورزش‌های همگانی آخر بهمن‌ماه در برج میلاد تهران با حضور دبیرکل و رئییس تفیسا و رؤسای فدراسیون‌های همگانی 12 کشور برگزار می‌شود.

کمانه گفت: در این همایش بین‌المللی آخرین موضوع‌های مرتبط با حوزه ورزش‌ همگانی با حضور نخبگان و متخصصان بحث و تبادل نظر می‌شود. کلان‌شهر شیراز نیز دوم و سوم اسفندماه نیز میزبان این همایش‌بین‌المللی و مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی کشورهای مختلف جهان است.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین با اشاره برگزاری دوره تربیت مدرس آمادگی جسمانی در شیراز به به جایگاه آمادگی جسمانی در بین انجمن‌های ورزش‌همگانی اشاره و گفت: آمادگی جسمانی نیمی از ورزش در کشور است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

کمانه خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی زمینه‌ساز ورزش است و باید مربیان با تکنیک‌ها و روش‌های اجرای آن آشنا شده تا بتوانند بر ورزشکار تاثیرگذاری مثبت داشته باشند. بسیاری تئوریسین خوبی هستند اما نمی‌توانند در عمل اجرای مناسب داشته باشند و باید به دنبال فراگیری اصول تئوری و عملی در آمادگی جسمانی بود.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس بیان کرد: این هیئت در برگزار دوره بین‌المللی ورزش‌های همگانی آنچنان موفق بود که مورد تقدیر فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز توسعه ورزش همگانی با رویکرد سلامتی تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفته و باید با تدبیر و خردورزی این مشکلات را به حداقل رساند.

محسن سالاری افزود: در برنامه ششم نگاه خوبی به ورزش شده است و این می‌تواند کمک کند و بتوان در بخش‌های مختلف سهم ورزش را جذب کرد.

دوره تربیت مدرس مربیگری و همسان‌سازی آمادگی جسمانی سطح سه با حضور بیش از 100 نفر از ورزشکاران استان‌های مختلف کشور از امروز سه شنبه در شیراز آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان