کد خبر: ۱۰۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس :

راه نجات کشور در بحث عمرانی مشارکت بخش خصوصی است

نماینده مردم شهرستان جهرم گفت :برای به پایان رساندن پروژه ها باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود . راه نجات کشور در بحث عمرانی مشارکت بخش خصوصی است .

به گزارش  شیرازه محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در فرمانداری ویژه ی جهرم برگزار شد با اشاره به ضعف دولت در تامین منابع مالی گفت : امسال کمتر از 5 درصد از اعتبارات عمرانی کشور توسط دولت تخصیص پیدا کرده است و فعالیت های عمرانی در قالب استفاده از اسناد خزانه و اوراق مشارکت انجام شده است .

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی اعتبارات عمرانی در بودجه ی سال آینده خاطرنشان کرد : بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان پروژه ی عمرانی نیمه تمام با اعتبارات دولتی در کشور وجود دارد که با بودجه ی 65 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده بیش هفت سال اتمام پروژه ها به طول می انجامد .

رئیس کمیسیون عمران مجلس از اضاف شدن 50 پروژه ی عمرانی جدید در کشور خبر داد و عنوان کرد :برای به پایان رساندن پروژه ها باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود . راه نجات کشور در بحث عمرانی مشارکت بخش خصوصی است .

شروع پروژه های بزرگ چالش هایی نیز به همراه دارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان زمان بر بودن پروژه های بزرگ و چالش هایی که برای اجرای آنها وجود دارد  به وضعیت راه های ارتباطی جهرم اشاره و ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه ی دوبانده کردن محور جهرم – شیراز پیش از پایان شهریورماه سال آینده به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی در خصوص محور جهرم لار از پیشرفت 70 درصدی عملیات دوبانده کردن 10 کیلومتر از این محور خبر داد و اظهار داشت : هزینه ی دوبانده کردن این محور به ازای هر کیلومتر 3 میلیارد تومان است که برای اتمام 30 کیلومتر دیگر این محور تا یک ماه آینده مناقصه برگزار می شود .

به گفته ی رضایی جاده ی جهرم  به سمت قیر و عسلویه نیز به زودی وارد مناقصه خواهد شد که به لحاظ اقتصادی در توسعه ی شهرستان بسیار حائز اهمیت است . تعریض محور جهرم – فسا نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

تامین آب شرب جهرم از طریق چاه ها امکان پذیر نیست

نماینده ی مجلس دهم در خصوص تامین آب شرب شهر جهرم از طریق چاه ها گفت : سالانه باید 5 حلقه چاه جدید حفر شود که این امکان پذیر نیست و باید از آب سد سلمان برای تامین آب شرب مورد نیاز استفاده شود .

وی با اشاره به انتقال ساخت تصفیه خانه از قیروکارزین به جهرم اذعان داشت: برداشت آب از بالا دست سد صورت خواهد گرفت که کیفیت به مراتب بهتری را به خواهد داشت .

رضایی کل هزینه ی اتمام پروژه ی انتقال آب از سد سلمان فارسی را 150 میلیارد تومان عنوان کرد که تا کنون 85 میلیارد آن جذب شده است .

پایان سال 96 ساخت بیمارستان 270 تخت خوابی به اتمام می رسد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت مرکز درمان ناباروری و بیمارستان فوق تخصصی قلب در کنار بیمارستان 270 تخته خوابی گفت : در صدد ساخت شهرک سلامت در جهرم هستیم .

وی بیمارستان 270 تخت خوابی جهرم را پس از بیمارستان شیراز بزرگترین بیمارستان استان فارس عنوان کرد و یادآور شد : از نیمه ی دوم سال آینده کار تجهیز بیمارستان از سوی وزارت بهداشت آغاز خواهد شد و به یاری خداوند در پیان سال 96 بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان