کد خبر: ۱۰۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

مسابقات مرحله دوم لیگ دوچرخه سواری استان فارس به میزبانی خنج

مسابقات مرحله دوم لیگ دوچرخه سواری استان فارس با حضور تیم هایی از شهرهای مختلف استان، هفتم و هشتم بهمن ماه به میزبانی شهرستان خنج برگزار می شود.

به گزارش شیرازه مسابقات مرحله دوم لیگ دوچرخه سواری استان فارس با حضور تیم هایی از شهرهای مختلف استان، هفتم و هشتم بهمن ماه به میزبانی شهرستان خنج برگزار می شود.
عبدالمجید دوراندیش رئیس اداره ورزش و جوانان خنج در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما ، گفت: این مسابقات با هدف استعدادیابی بویژه در رده های سنی پایین، جذب افراد علاقمند به رشته دوچرخه سواری و از همه مهمتر انتخابیه تیم منتخب استان جهت مسابقات کشوری و در نهایت انتخابیه تیم ملی برگزار می گردد.


وی ادامه داد: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات، هفتم و هشتم بهمن ماه در رشته های استقامت (100 کیلومتر)، تایم تریل (4 الی 10 کیلومتر) و همچنین مسابقه با مسافت یک کیلومتر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خنج در خصوص مسیر برگزاری مسابقات اظهار داشت: تا این لحظه تصمیم بر این شده که رشته استقامت (100 کیلومتر) در مسیر خنج به سیف آباد انجام شوذ؛ رشته تایم تریل که مسافت آن حدود 10 کیلومتر می باشد، از نقطه ای واقع در 10 کیلومتری جاده خنج به لار آغاز و به خنج خاتمه یابد و رشته دیگر نیز که مسافت مسیر آن یک کیلومتر است، در بولوار محمدامین خنجی برگزار گردد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این مسابقات در رده های سنی نوجوانان زیر 16 سال، جوانان 16 الی 18 سال، پیشکسوتان در رده های سنی 50 الی 54، 55 الی 59، 60 الی 64 و 65 سال به بالا و همچنین در رده سنی آزاد که شامل تمامی گروه ها می باشد، انجام می شود.

دوراندیش در رابطه با تعداد دقیق تیم های شرکت کننده در این مسابقات، گفت: با توجه به اینکه تا روزهای آخر نیز احتمال دارد تیم های مختلف از شهرهای استان اعلام آمادگی کنند، لذا هیئت دوچرخه سواری استان هنوز آمار دقیقی به ما اعلام نکرده است، اما با توجه به اینکه این دوره، بالاترین سطح مسابقات دوچرخه سواری در استان می باشد، قطعاً شهرهایی که در زمینه این ورزش فعال هستند، شرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که از شهرستان خنج چه تعداد شرکت کننده یا تیم حضور خواهند داشت، گفت: همه تلاش ما در این است که ان شاءالله بتوانیم حداقل 2 الی 3 تیم از شهرستان، راهی مسابقات نماییم.

رئیس ورزش و جوانان خنج در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار است این سطح از مسابقات در شهرستان خنج برگزار می شود، عنوان کرد: از مسئولین شهرستان، علاقمندان به ورزش و همچنین تمامی شهروندان جهت تماشای مسابقات دعوت می کنیم و از همه این عزیزان خواهشمندیم در این مسابقات حضور فعال داشته باشند تا ان شاءالله بتوانیم مراسم میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم.

دوراندیش از برگزاری مسابقه دوچرخه سواری نمادین ویژه کودکان، نونهالان و نوجوانان نیز خبر داد و گفت: ان شاءالله قصد داریم در حاشیه این دوره از مسابقات، مسابقه ای نیز بصورت نمادین بین رده های سنی پایین داشته باشیم؛ لذا از والدین محترم خواهشمندیم فرزندان علاقمند خود به ورزش دورچرخه سواری را به آموزش و پرورش معرفی نمایند تا ما بتوانیم با همکاری این اداره، مسابقه ای نمادین بین این عزیزان برگزار نماییم.

وی در ادامه از همکاری و تلاشهای فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، هیئت دوچرخه سواری شهرستان و همچنین فروشگاه هایی که به عنوان اسپانسر به کمک هیئت دوچرخه سواری آمدند، تشکر نمود.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خنج در پایان گفت: با توجه به اینکه تمامی هزینه های برگزاری این مسابقات به عهده شهرستان میزبان می باشد، از مسئولین محترم، مردم و بویژه خیرین عزیز در حوزه ورزش تقاضامندیم پیشقدم شده و اداره ورزش و جوانان و هیئت دوچرخه سواری را یاری دهند.

منبع:  خنج کهن

نظرات بینندگان