کد خبر: ۱۰۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
آيت‌الله ایمانی:

استاندار مطالبه گر مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد/ وظیفه‌ مهم رسانه‌ها پیش برندگی و هدایت جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همه چیز ما فرهنگ ما است، هویت ما فرهنگ ما است و با کمال تأسف حکومت‌ها و حکومت‌گران در شرایطی نیستند که برای مسائل فرهنگی حاضر به سرمایه‌گذاری جدی باشند.

به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در نشست صمیمی با مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه فارس گفت: مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس به‌طور عمده در راستای منافع استان قدم برمی‌دارند.

وی در ادامه افزود: اصحاب رسانه فارس با جان و قلم تلاش می‌کنند که وضعیت استان به سمت رشد و توسعه برود و بهبود پیدا کند و مشکلات رفع شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: صاحبان رسانه تلاش، کوشش و همتشان رشد و بالندگی و رفع گرفتاری‌ها و نقایص محیطی است که در آن زندگی می‌کنند.

وظیفه رسانه‌ها پیش‌برندگی و هدایت جامعه است

وی ادامه داد: مطبوعات، خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و سایر فعالان این عرصه وظیفه پیش برندگی جامعه را بر عهده دارند و باید جامعه را در همه عرصه‌ها به جلو هدایت کنند، اگرچه پیش برندگان جامعه گروه‌های متعددی هستند اما مطبوعات جایگاه ویژه‌ای دارند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: رسانه‌ها درد را می‌شناسند، داروی درد را ارائه می‌دهند و برای آینده نیز نسخه می‌پیچند، هم امروز جامعه را می‌بینند و هم فردای جامعه را و برای آينده تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه رسانه و مطبوعات تأکید کرد: اگر مطبوعات را تضعیف کردیم این پیش برندگی دچار آفت و آسیب می‌شود و ما نباید به خاطر منافع حزبی و گروهی خودمان سبب تضعیف این حرکت شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: همه چیز ما فرهنگ ما است، هویت ما فرهنگ ما است و با کمال تأسف حکومت‌ها و حکومت‌گران در شرایطی نیستند که برای مسائل فرهنگی حاضر به سرمایه‌گذاری جدی باشند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همیشه این‌چنین بوده که هر مشکلی برای جامعه به وجود آمده است نتیجه بی‌اعتنایی به فرهنگ جامعه بوده است.

آیت‌الله ایمانی داعش را نتیجه کار فرهنگی صد ساله آل سعود دانست و ابراز کرد: حکومت آل سعود از آغاز یک بخش از درآمد نفتی خود را به این حرکت فرهنگی و تبلیغی اختصاص دادند و در نتیجه آن نظم جهانی و امنیت منطقه‌ را به هم ریخته و اساس اسلام را زیر سؤال بردند.

وی ادامه داد: ریشه آل سعود به یهود برمی‌گردد و آنچه امروز از سوی داعش انجام می‌گیرد جز به سود اسرائیل نیست.

آیت‌الله ایمانی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطر نشان کرد: این شورا هیچ‌گونه بودجه‌ای در اختیار ندارد که بخواهد به‌طور مستقیم ورود کند.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: مرکز پژوهش و تحقیقی در کنار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد که مباحث مختلف جامعه را بررسی و موضوعات را به شورای فرهنگ عمومی اعلام می‌کند و پس از چندین جلسه بحث و گفت‌وگو این موضوع مصوب و به دبیر شورا ابلاغ شود.

استاندار باید مطالبه گر مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد

وی ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر شورا وظیفه دارد مصوبات را به استانداری اعلام و سپس استانداری نیز آن‌ها را به دستگاه‌های مختلف استان ابلاغ و اعلام می‌کند که اجرایی شدن آن‌ها لازم و ضروری است.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی تا زمان بررسی و تصویب یک طرح است اما در اجرای مصوبات مسؤولان استان باید پاسخگو باشند استاندار باید از ادارات مطالبه کند که دلیل اجرایی نشدن مصوبات چیست.

وی با اشاره به اینکه سومین حرم اهل‌بیت(ع) برای برخی از مدیران مفهوم ندارد، اظهار کرد: بارها گفته‌شده که یکی از مشکلات در این شهر نبود راه دسترسی آسان به حرم مطهر است که این مشکل را ایجاد یک خیابان ۶۰۰ تا یک کیلومتری رفع می‌شود اما برخی افراد این موضوع را به مشاوران خود انتقال می‌دهند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: سومین حرم اهل‌بیت(ع) یک گشایش بود که رهبری برای شیراز پیش‌بینی کردند که مسؤولان در این فضای جدید آزادانه بتوانند خدمات زیارتی، انقلابی، دینی و مانند آن را ارائه کنند که متأسفانه امروز برای ایجاد یک مسیر با مشکل و چالش مواجه شدند.

وی با گلایه‌مندی خاطرنشان کرد: برای اجرای یک خیابان ۶۰۰ متری موضوع مشاور حقوقی، قضایی، فرهنگی، پلیس، امنیتی و مانند آن را مطرح می‌کنند، این سؤال مطرح می‌شود آیا درگذشته که خیابانی در سمت جنوب حرم احداث شد و به‌طور یکپارچه در اختیار شرکت التواصل قرار گرفت، احتیاج به مشاور نبود.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: با واگذاری این خیابان بخشی از محدوده حرم مطهر برای همیشه بسته‌شده اما امروز که می‌گوییم راه دسترسی آسان برای مردم ایجاد کنید برخی توجه نمی‌کنند و به دنبال مشاور حرکت می‌کنند.

نظرات بینندگان