کد خبر: ۱۰۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر فارس:

هدف اصلی تولید مبتذل فرهنگی تاثیرگذاری بر خانواده های ایرانی است

سردار غیاثی گفت: بخش اعظم برنامه های مبتذل فرهنگی که از کانال های ماهواره ی و سایر رسانه پخش می شوند با هدف تاثیرگذاری بر مادران و خانواده های ایرانی تولید می شوند.
به گزارش شیرازه، نشست تخصصی بصیرت همسرانِ پاسداران سپاه حفاظت هواپیمایی استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر برگزار شد.
 
سردار غیاثی در این دیدار با بیان اینکه پاسداران سپاه حفاظت هواپیمایی روزهای زیادی دور از خانواده مشغول به خدمت می باشند، گفت: همسران و فرزندان پاسداران نیز از اعضای خانواده بزرگ سپاه پاسدران انقلاب اسلامی محسوب می شوند و یکی از عوامل مهم موفقیت های این نهاد در انجام ماموریت هایش هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: پایداری در راه انقلاب اسلامی شرط موفقیت و رسیدن به اهداف عالی نظام اسلامی است و این جز با پارسایی و رعایت تقوای الهی بدست نمی آید.
 
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه زنان مومنِ مسلمان یکی از پایه های اصلی تشکیل دهنده جامعه اسلامی هستند، گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها الگوی بی نظیر برای زنان مسلمان در تمام عرصه هاست، زن در نقش مادر، همسر و مدیر خانه و خانواده نقش اساسی در تربیت فرزندان متدین، حمایت از مرد و هدایت خانواده در مسیر زندگیِ اسلامی برعهده دارد، یکی از عوامل موفقیت پاسداران در انجام ماموریت های سخت وجود همسران مومنِ در کنار آن هاست.
 
وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز زنان مومنِ مسلمان ایران در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و بخصوص قرآنی در کشور و جهان زبانزد هستند، زنان مومن در ترویج و تبیین ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی در خانواده و جامعه وظیفه مهمی بر عهده دارند.
 
سردار غیاثی با تاکید بر اینکه اُنس با قرآن، توجه به نماز اول وقت و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) شاخصه های مهم اعضای خانواده یک پاسدار هستند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در برهۀ حاضر نسل جوان و نوجوان بخصوص خانواده های متدین را هدف هجوم نرم فرهنگی قرار داده اند، نقش مادران مومن در آگاه سازی فرزندان و مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی مهم و غیرقابل چشم پوشی است.
 
وی با بیان اینکه خودسازی معنوی و توکل بر خدا راه عبور از سختی ها در مسیر زندگی مشترک است، گفت: همسرانِ پاسداران اغلب بدلیل اهمیت و حجم سنگین ماموریت های سپاه وظایف مهم تربیت فرزندان و مدیریت امور خانه و خانواده را هم بر دوش دارند.
 
فرمانده سپاه فجر با اشاره به گسترش نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، گفت: فضای مجازی علیرغم اینکه مزایای خوبی دارد اما دارای تهدیدات بسیاری هم هست، در این زمینه هوشیاری والدین بخصوص مادران و نظارت بر نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی بسیار مهم است.
 
وی با بیان اینکه مادران نقش اصلی را در ترویج سبکِ زندگی اسلامی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف راهبردی دشمنان انقلاب اسلامی تغییر سبکِ زندگی نسل های جدید ایران است و در همین راستا بخش اعظم برنامه های مبتذل فرهنگی که از کانال های ماهواره ی و سایر رسانه ها پخش می شوند با هدف تاثیرگذاری بر مادران و خانواده های ایرانی تولید می شوند.
 
سردار غیاثی در پایان صحبت هایش با بیان اینکه تلاش های ملت مومن ایران و خانواده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای نهضت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) است، گفت: صلاحیت و لیاقت لازمۀ سربازیِ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) است و این دو شاخصه تنها با حرکت پیوسته در مسیر تعالی اخلاق اسلامی بدست می آیند.
 
فرمانده ارشد سپاه در استان فارس در پایان این مراسم از همسران فعال قرآنی که در مسابقات قرآن سپاه حفاظت هواپیمایی حائز رتبه های برتر شده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آورد.
نظرات بینندگان