کد خبر: ۱۰۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
کارشناس جهاد کشاورزی خرامه خبر داد:

ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان خرامه تخریب شد

در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با اخذ دستور مقام قضایی 3 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خرامه با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادستان تخریب شد.

به گزارش  شیرازه  حسین هوشیار کارشناس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان خرامه اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با اخذ دستور مقام قضایی 3 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خرامه با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادستان تخریب شد.

وی با بیان این نکته که تخلفاتی از جمله ساخت سوله و خانه باغی که همگی به صورت غیرمجاز بود در این منطقه انجام شده بود، گفت: حضور نیروهای انتظامی سبب اجرای این حکم با کمترین مشکل شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/28%20takhrib/28%20dey%20%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8%20%D8%A8%D8%A7%D8%BA%201.JPG

هوشیار با اعلام این نکته که چند پرونده دیگر در مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات شهرستان خرامه در جریان است ادامه داد: این پرونده ها در حال پی گیری است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

کارشناس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه به اندازه کافی به افرادی که ساخت و ساز غیرمجاز داشته‌اند اخطار داده شده است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی موظف است به کسانی که بدون مجوز ساخت و ساز می‌کنند اخطار دهد ولی اگر توجهی نداشته باشد نیروی انتظامی باید نسبت به تذکر جدی وارد عمل شود که اگر به این تذکر نیز توجه نکند پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارجاع می‌شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/28%20takhrib/28%20dey%20%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8%20%D8%A8%D8%A7%D8%BA%202.JPG

وی با تاکید بر این مطلب که تعداد پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان خرامه اندک است بیان داشت: با فعالیت های مختلفی همچون دیوارنویسی و ارائه راهنمایی و مشاوره به افرادی که به جهاد کشاورزی مراجعه می کنند شاهد این گونه تخلفات به تعداد زیاد نیستیم.

هوشیار در پایان به تبصره1 و تبصره 4 ماده 1 اشاره کرد و گفت: مجوز ساخت 30 متر مربع و همچنین 50 متر مربع برای زمین های بالای 5 هکتار طی شرایطی خاص داده می شود که متقاضیان می توانند جهت اطلاعات بیشتر به اداره جهاد کشاورزی خرامه مراجعه کنند.

منبع:  صدای خرامه،

نظرات بینندگان