کد خبر: ۱۰۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
فرماندار ویژه فسا:

در شهرستان فسا در زمینه بیکاری وضعیت نگران کننده ای داریم

فرماندار فسا گفت: در شهرستان فسا علیرغم جذب تسهیلات نسبتاً مطلوب در زمینه بیکاری وضعیت نگران کننده ای داریم که این امر ناشی از بی برنامه گی و توجیه پذیر نبودن تسهیلات اعطایی است.

به گزارش  شیرازه   سلیمان کرمی فرماندار ویژه فسا، در جلسه شورای اداری شهرستان فسا، محور اقتصاد مقاومتی را مؤلفه ای مردم بنیاد دانست که با سرمایه آنها تحقق پیدا می کند.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: اقتصاد مقاومتی، دولتی نیست اما دولت در برابر آن مسئولیت دارد.

کرمی تلاش دولتمردان را در زمینه تحقق شعار سال را گسترده و فرا گیر دانست و خاطر نشان کرد: علیرغم تمام محدودیت ها، اقدامات مؤثر و چشمگیری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت صورت گرفته که منجر به نتایج مثبتی گردیده است.

نماینده عالی دولت در فسا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به منظور  کاهش آمار بیکاری تا قبل از سال 1392، کار آمد و مؤثر نبوده تصریح کرد: در شهرستان فسا علیرغم جذب تسهیلات نسبتاً مطلوب در زمینه بیکاری وضعیت نگران کننده ای داریم که این امر ناشی از بی برنامه گی و توجیه پذیر نبودن تسهیلات اعطایی است.

کرمی در فراز دیگری از سخنان خود، ابلاغ منشور حقوق شهروندی را گامی جهت تدوین و اجرایی کردن برنامه ها و ترسیم خط مشی دولت دانست و یکی از شاخص های مهم دولت را توجه به این اصل مهم عنوان کرد.

فرماندار فسا سپس با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: این جلسه باید کاربردی برگزار شود به گونه ای که با برگزاری آن شاهد خروجی و نتایج مثبت حاصل از مباحث مطرح شده باشیم.

وی در ادامه از مدیران ادارات در دستگاههای اجرایی خواست که با رفتاری متناسب با شان و کرامت انسانی با ارباب رجوع، آنها را به نحو مطلوب راهنمایی کنند و با سعه صدر پاسخگوی مطالبات و خواسته های آنان باشند.

سلیمان کرمی در ادامه اظهار داشت: عملکرد مدیران را رصد می کنیم و سستی و کم کاری در کار را بر نمی تابیم زیرا مردم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

فرماندار فسا برگزاری جلسات شورای اداری در بخش ها و روستاها را یکی دیگر از کارهای مهم و تاثیر گذار دانست که به واسطه آن مسئولان می توانند مشکلات و مسائل مردم  این مناطق را از نزدیک لمس کنند و با برنامه ریزی و تصمیمات مبتنی بر کارشناسی  این مشکلات را مرتفع سازند و یا آخرین پیگیریها را به استحضار مردم برسانند.

کرمی در پایان سخنان خود با اشاره به طرح های تکتا، تکاپو و تاک از طرح های اشتغال در مجموعه  اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرای آنها را با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در سطح استان و حضور فرمانداران شرق فارس در جلسه ای به منظور  بررسی راهکارهای تحقق آن مؤثر و کار آمد دانست و آن را نقطه عطفی در بحث ایجاد اشتغال دانست.

منبع: فسایی،

نظرات بینندگان