کد خبر: ۱۰۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

تنبیه بدنی دانش‌آموزان در یکی از مدارس فراشبند/رییس آموزش و پرورش: به شما ربطی ندارد

تنبیه بدنی به وسیله افرادی به غیر از والدین از جمله مسئولان آموزش و مربیان از مواردی است که در قانون کودک آزاری تلقی شده و پیگیری و مجازات آن به شاکی خصوصی نیاز ندارد.

به گزارش  شیرازه چند روزی است متنی مبنی بر اینکه ۴۰ نفر از دانش‌آموزان یک کلاس در فراشبند از سوی معاون آموزشی آن مدرسه با شیلنگ آب تنبیه شده‌اند به شرح زیر منتشر شده است:

«معاون هنرستان امام صادق فراشبند بیش از چهل دانش‌آموز را با شیلنگ تنبیه نمود.

بسیاری از دانش‌آموزان که بدن‌هایشان کبود شده بود از ترس اخراج از مدرسه و پیامدهای پس از آن ترس مراجعه به آموزش و پرورش را دارند.

از مدیر آموزش و پرورش خواهشمندیم با افرادی که با امانت‌های مردم این چنین رفتارهای خشونت‌آمیزی را می‌کند برخورد قاطع نماید.

 معاون این مدرسه این دانش‌آموزان را به جرم ایجاد سر و صدا این چنین تنبیه نموده.

دانش‌آموزان می‌گویند اگر دقایقی به خاطر دوری مسیر دیر به مدرسه برسیم یا باید درد شیلنگ را تحمل کنیم و یا به روستا برگشته و اولیای خود را به مدرسه بیاوریم.

خواهشمندیم یکی به ما و این مدرسه که واقعاً از نظر پرورش و آموزش در سطح پایینی قرار دارد توجه نماید».


خبرنگاراین سایت خبری  بر اساس رسالت خبری خود و مطالبه به حق مرد فراشبند در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان صحت و سقم این مطلب را از رییس آموزش و پرورش فراشبند سؤال کرد.

عوض پور در جمع اعضای این شورا با پرخاش به خبرنگار ما گفت: به شما هیچ ربطی ندارد که در امور آموزش و پرورش دخالت می‌کنید و شما که نه فرزند و نه برادرتان آنجا درس نمی‌خواند حق دخالت ندارید اگر دخالت کنید تا تهران هم برای شکایت از شما خواهم رفت.

واکنش و پاسخ رئیس آموزش و پرورش فراشبند به خبرنگار  ما در حالی است که بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۸۱ و بر اساس ماده ۲ این قانون هرگونه تربیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب صدمه جسمی، روحی یا اخلاقی به آنان شود و سلامت جسم و روانشان را به مخاطره اندازد، ممنوع است.

همچنین تنبیه بدنی به وسیله افرادی به غیر از والدین از جمله مسؤولان آموزش و مربیان از مواردی است که در قانون کودک آزاری تلقی شده و پیگیری و مجازات آن به شاکی خصوصی نیاز ندارد.

همچنین چنانچه افراد زیر ۱۸ سال که بر اساس قوانین کودک تلقی می‌شوند، توسط مربیان در مدارس مورد تنبیه واقع شوند، سرپرست مدرسه موظف است؛ این مسئله را گزارش و اعلام جرم کند و در صورتی که سرپرست مدرسه به این وظیفه خود عمل نکند، مرتکب جرم شده است.

کودک‌آزاری از جرایم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و هر کس به محض مشاهده می‌تواند، آن را گزارش کند تا فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش فراشبند در پاسخ به این سؤال  که«شما مسئول هستید و رسانه زبان مردم است، چرا به رسانه پاسخگو نیستید» بیان داشت: من شما را قبول ندارم و شما به دنبال ایجاد حاشیه برای ما هستید و نمی‌گذارید کار کنیم.

وی که قصد پاسخگویی به این سؤال و مشخص شدن موضوع را نداشت با ناراحتی جلسه شورای فرهنگ عمومی را ترک کرد.

شایان ذکر است، سخنان رئیس آموزش و پرورش فراشبند مبنی بر دخالت پایگاه خبری نخل بیدار در امور این اداره در حالی است که این پایگاه در مقاطع مختلف اقدام به انتشار عملکرد‌ها و گزارش‌کار‌های این اداره کرده است.

نخل بیدار قضاوت سخنان این مسئول را به مردم فهیم شهرستان واگذار می‌کند.

منبع: نخل بیدار

نظرات بینندگان