کد خبر: ۱۰۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
استاد تمام دانشگاه شيراز:

4 هزار دانشجوی دانشگاه شیراز حتی توان پرداخت هزینه غذا و خوابگاه را هم ندارند

استاد تمام دانشگاه شیراز خواستار بسیج شدن خیرین فارس و هدایت آن ها به سمت رفع مشکلات دانشگاه های استان شد.
به گزارش شیرازه، دكتر احمد عريان استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: با وجود اهميت موضوع، همچنان نقش خيرين در رفع اين مشكلات به ويژه در مورد دانشگاه شيراز پررنگ نيست و با توجه به نياز و روند كند برخي پژوهشها، بار همه مسايل و كمبودها بر دوش دانشگاه هاست.

وي افزود: دانشگاهي مانند شيراز آنقدر پر پتانسيل است كه كمك براي توسعه فعاليت هاي پژوهشي آن برابر با افزايش توليد علم در استان و كشور است، اما نمي دانم چرا و به چه علت بيش از اين براي هدايت خيرين و سرمايه داران از سوي مسئولين استاني به سمت دانشگاه ها كاري نميشود.
دكتر عريان گفت: با توجه به اينكه 3 تا 4 هزار دانشجوي دانشگاه شيراز حتي توان پرداخت هزينه غذا و خوابگاه را هم ندارند، ساخت خوابگاه براي آنها از سوي خيرين مي تواند زمينه كاهش فشار رواني را فراهم كند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه شيراز ادامه داد: سرمايه داران بايد در برخي مسايل اصولي دانشگاه ها از جمله ساخت آزمايشگاه سرمايهگذاري كنند، به طوري كه اين مراكز حتي به مراجعه جامعه علمي پژوهشي كشورهاي اطراف به شيراز براي انجام امور پژوهشي و كسب سود براي سرمايه دار بينجامد كه البته هنوز در اين خصوص در استان فعاليتي انجام نگرفته است.
دكتر عريان گفت: اگرچه قانون اجازه مي دهد سازمان ها و نهادها تا 3 درصد اعتباراتشان را هزينه پژوهش و امور مربوط به آن كنند، اين ميزان در حال حاضر تنها به يك درصد رسيده كه البته به طور صحيح عملياتي نميشود و يا به دليل اندك بودن، خرج خريد كيك و شيريني جلسات و از اين قبيل موارد مي شود، در حالي كه تجميع آن مي تواند باري را از دوش دانشگاه ها و حتي استان بردارد.
استاد تمام دانشگاه شيراز افزود: توجه بيشتر به فعاليت هاي پژوهشي، زمينه پيشرفت و توسعه كشور را فراهم مي كند و به همين دليل تمامي ارگان ها بايد در اين خصوص همكاري كنند.

منبع: خبرجنوب

نظرات بینندگان