کد خبر: ۱۰۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
دبیر اجرایی جشنواره بزرگ حمایت از کالای ایرانی در گفتگو با شیرازه:

بخش دولتی از جشنواره «کالای ایرانی» حمایت معنوی کند/ تولید کنندگان در فرهنگ‌سازی پیش قدم شوند/به عکس های سلفی شهروندان شیرازی با کالای ایرانی جایزه می دهیم

نصیری دبیر اجرایی جشنواره بزرگ حمایت از کالای ایرانی گفت:این جشنواره سه ضلع دارد تولید کنندگان، مردم و بخش دولتی؛ ما از هر سه بخش توقع کمک داریم.
به گزارش شیرازه، جشنواره عکس نشان ایرانی، پویشی فرهنگی و نمادین برای اعلام حمایت از کالای تولید داخلی است که چند سالی است در حال برگزاری است.

محمد نصیری دبیر اجرایی جشنواره بزرگ حمایت از کالای ایرانی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: این جشنواره دائمی است و هدف از برگزاری آن تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی است؛ جشنواره اختتامیه نخواهد داشت و به پاس این همراهی تلاش خواهیم کرد تا هر ماه جوایز ارزشمندی را به قید قرعه و بر اساس مجموع امتیاز به هموطنان عزیزمان اهدا کنیم.

 وی افزود: از سال 84 در کشور چندین جشنواره حمایت از کالای ایرانی به صورت الگو برگزار و معایب آن برطرف شده و هم اکنون این جشنواره به صورت دائمی در شیراز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به شرکت همه مردم در این جشنواره گفت: شهروندان می توانند با کالاهای ایرانی عکس سلفی یا معمولی بگیرند و یا با ارائه خلاقیتی تصویر خود را به جشنواره ارسال نمایند که در مناسبت های مختلف قرعه کشی و اقدام به اهدا جوایز می کنیم.

نصیری تصریح کرد: این جشنواره سه ضلع دارد، تولید کنندگان، مردم و بخش دولتی؛ ما از هر سه بخش توقع کمک داریم. به خصوص از تولید کنندگان که مهمترین محور جشنواره هستند و باید در فرهنگ سازی پیش قدم و بسیج شوند. تولید کنندگان می توانند با ارائه ایده به این جشنواره کمک کنند و یا اینکه محصول استاندارد خود را به جشنواره معرفی کنند و ما می توانیم از این محصولات برای جایزه استفاده کنیم.

محمد نصیری با اشاره به کالای مصرفی در ادارت گفت: از بخش دولتی توقع داریم که از جشنواره حمایت معنوی کنند و یا حداقل مسئولین در اداره خود از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی گفت: از سازمان ها خواسته شده از کالای ایرانی استفاده کنند اما هنگام اجرا دچار مشکلاتی مانند اعتماد به کالای ایرانی و یا گارانتی و غیره روبرو می شویم که بایداز این دست مشکلات رفع شوند.

دبیر جشنواره نشان ایرانی بیان داشت: همشهریان می توانند فقط یک عکس برای شرکت در جشنواره ارسال کنند. از طرفی شهروندان با معرفی جشنواره به دوستان و اطرافیان خود علاوه بر ترویج مصرف کالای ایرانی می توانند بدون محدودیت امتیاز خود را در قرعه کشی افزایش دهید.

نصیری در مورد نحوه تصاویر ارسالی شهروندان گفت:عکس (سلفی یا معمولی) به صورت تکی یا دسته جمعی با یک یا چند کالای ایرانی، عکس از یک کالای ایرانی که در منزل یا محل کار از آن استفاده می کنید، عکس تکی یا دسته جمعی با شعارهایی مرتبط با حمایت از کالای ایرانی (مانند: مصرف کالای ایرانی افتخار هر ایرانی است و ...)، عکس از دست نوشته هایتان با موضوع حمایت از کالای ایرانی،نقاشی های مرتبط با موضوع جشنواره خصوصا برای کودکان،هر نوع تصویر گرافیکی ساختگی با رایانه یا گوشی تلفن همراه مرتبط با موضوع جشنواره و عکس ها و ایده های خلاقانه ای که فقط به ذهن همشهریان می رسد!

نصیری بیان داشت: علاقمندان می توانند برای ارسال عکس و اطلاعات بیشتر به سایت نشان ایرانی مراجعه نمایند.
نظرات بینندگان