کد خبر: ۱۰۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

قبوض نجومی گاز در قطب سرمای استان فارس

افزایش چند برابری در محاسبه قبوض گاز در زمستان آنهم درسردسیرترین شهرستان فارس باعث نارضایتی و گلایه مردم شهرستان شده است.

به گزارش  شیرازه شهرستان سپیدان را به عنوان یکی از نقاط سردسیر در فارس وجنوب کشور می شناسند ودر این روزهای هوای بسیار سرد زمستان بدون بارش وبرف وباران ، قبضهای نجومی گاز اولین ماه زمستان در شهرستان سپیدان، مشترکین را غافلگیر واوقاتشان را تلخ کرد.

اغلب مشترکان گاز شهرستان سپیدان با قبضهای نجومی گاز دراولین ماه زمستان مواجه شدند، مبالغ بسیار بالای برخی از قبضهای گاز باعث نارضایتی مردم شهرستان گردیده است و مراتب گلایه مندی از این وضعیت در گفتگوی برخی از مشترکان با خبرنگارما قابل انعکاس می باشد.باوجود درآمد بسیار پائین درصد زیادی از ساکنان شهرستان سپیدان، این مبلغ گاز برای مشترگان خیلی سنگین می باشد و عده ای از پرداخت آن به شدت عاجز مانده اند.

مشترکان ضمن ابراز گلایه از این هزینه های بالای گاز در فصل سرما خواستار رسیدگی به این موضوع و توضیح لازم مسئولان زیربط می باشند.

باتوجه به اینکه در سالهای گذشته شهرستان ازبابت قرار گرفتن در وضعیت آب وهوا جزمناطق سرد وبسیار سرد محسوب می شد، انتظار می رود میانگین قیمت  محاسبه گازنسبت به برخی مناطق دیگر کشور پائین تر باشد اما متاسفانه در قبوض گاز امسال زمشتان افزایش چندین برابری نسبت به سال گذشته محاسبه می گردد.

یکی از ساکنان شهرستان درخصوص قبضهای این ماه گفت: من با داشتن فقط یک عدد بخاری متوسط مبلغ 80 هزارتومان برایم در قبض آمده است که واقعا از پرداخت آن عاجزم.

مشترک دیگری گفت: 200 هزار تومان برای خانه ام قبض گاز صادر شده و این مبلغ زیادی است زیرا همیشه صرفه جویی لازم را رعایت کرده ام.

مشترکی هم با گلایه مندی از مبلغ قبض گاز افزود: مبلغ بالای یکصد هزار تومان برای یک دوره درقبض این ماه من آمده و هیچ راه اعتراضی هم برایم وجود ندارد و مجبورم آن را به سختی پرداخت کنم.

وی از نحوه محاسبه بدهی در قبض صادر شده انتقاد کرد و گفت: نمی دانم افزایش ناگهانی گاز به چه علت است.

یکی دیگراز مشترکان خانگی بیان داشت: قبوض صادر شده و پرداخت آن برای ما و همسایگان و دوستانم سنگین است و مردم شهروروستا اکثرا قشر کارگر هستند و پرداخت قبوض میلیونی گاز از توان آنان خارج است.

تاکنون درخواست ها و پیگیری های مکرر مردم شهرستان برای بررسی، از سوی نهادهای مسئول بی پاسخ مانده است و گویا مسئولین به جای ریشه یابی این مساله پیشنهاد پرداخت اقساطی قبض ها را به مردم محروم سپیدان را مطرح کرده اند.

منبع:  مارگون،

نظرات بینندگان