کد خبر: ۱۰۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

ساختمان های غیر ایمن کلان شهر شیراز شناسایی و معرفی می شود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ساختمان های غیر ایمن در استان فارس و بخصوص کلان شهر شیراز شناسایی و به مالکان و متصرفان اخطار ایمن سازی داده می شود.
به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس در آغاز نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه تلخ حریق در یکی از ساختمان های تجاری تهران شجاعت و فداکاری نیروهای خدوم آتش نشانی را ستود. 
علی القاصی با اشاره اینکه شهادت این نیروهای خدوم و ایثارگر دل همه هموطنان را به درآور و باعث حزن اندوه هموطنان گردد؛گفت: وظیفه همه مسئولین تدوین برنامه ها و اتخاذ تمهیداتی در جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی است.
وی با بیان اینکه این حادثه زنگ خطری برای چنین ساختمان های غیر ایمن به لحاظ فنی است افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های دادگستری باید در این عرصه وارد و ضمن شناسایی ساختمان های غیر ایمن نسبت به تذکر به مالکان و تدوین ضمانت اجراهای لازم در این خصوص اقدام کنند.
 نماینده عالی قوه قضائیه تأکید کرد : عبرت از چنین حوادث تلخ و عمل به وظایف و استفاده از اختیارات قانونی توسط مسئولین زمینه پیشگیری از چنین حوادثی را فراهم خواهد کرد.
القاصی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مأموریت داد تا در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی نسبت به شناسایی اماکن و ابنیه های فاقد استحکام و اصول فنی اقدام و به صورت رسمی به مالکان و متصرفان  اعلام تا نسبت به رفع نواقص فنی و ایمن سازی اقدام نمایند.
وی تأکید کرد: طی مصوبه ای در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی  استان کار گروهی متشکل از نهادهای ذیربط در امر نظارت فنی تشکیل و ساختمان های غیر ایمن در استان و بخصوص کلان شهر شیراز  شناسایی و ضمن اعلام به مالکان در صورت عدم اصلاح نواقص  از طریق رسانه ها به مردم معرفی می شوند. 
احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز در این نشست از نظارت مستمر این معاونت در چارچوب عمل به وظایف پیشگیرانه خبر داد و افزود: در سال های گذشته چندین ساختمان در شیراز با دستور قضائی پلمپ شده است.
وی خاطر نشان کرد: در چندین مورد پس از ایمن سازی ساختمان و رفع نواقص فنی با تأیید کار گروه مربوطه و ناظران فنی و مهندسی دستور رفع پلمپ صادر شد.

نظرات بینندگان