کد خبر: ۱۰۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

نه به آن مضیقه برای آتش‌نشانی نه به این تسویه حساب با شهرداری!

همزمان با فاجعه‌آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، سوء استفاده سیاسی نیز آغاز شده است.
به گزارش شیرازه، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور- که در ماجرای دیپورت شدنش از سوی آمریکا وعدم صدور ویزا فقط سکوت اختیار کرد و هیچ نگفت- ضمن توئیتی در توئیتر خواستار استعفای مسئولین امر (شهری) شد. همزمان پروانه مافی عضو فراکسیون امید، شهرداری را مقصر ماجرا دانست و غلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیز به تخطئه شهرداری پرداخت.

پروانه مافی در مصاحبه با سایت «خانه ملت» (وابسته به مجلس و در خدمت دولت) گفت: مسئولان شهری به گزارش‌ها درباره در حال ریزش بودن ساختمان پلاسکو توجه نکردند و بنابراین باید نسبت به وقوع حادثه پاسخگو باشند.

غلامرضا انصاری نیز در تلگرام نوشت: تا وقتی شهرداری تهران دنبال پرش به سکوهای بالاتر اجرایی باشد و سفرهای انتخاباتی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد، این فاجعه‌ها باز تکرار خواهد شد.

وی مدعی شد شهرداری به جای صرف پول مردم تهران برای تجهیزات آتش‌نشانی، آن را برای تبلیغات سیاسی خرج می‌کند.

همچنین حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتر نوشت: استعفای «شرافتمندانه در فاجعه اخیر راه‌آهن، آغازی بود بر ضرورت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوادث ناخواسته کشور برای کاهش آلام اجتماعی. دولت برای آغاز و ماندگاری این گام ارزشمند و احترام به ملت بزرگ ایران که دیشب (پلاسکو) تا صبح نخوابید، پیشقدم بود.

این قبیل فرصت‌طلبی‌های سیاسی- که بوی مرده‌خوری می‌دهد- در حالی است که بنابر گزارش‌ها، دولت به جای بودجه 600 میلیارد تومانی آتش‌نشانی تنها 25 میلیارد تومان بودجه اختصاص داد و در همین حال بودجه شهرداری 46 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که دولت بدهی 18 هزار میلیارد تومانی خود به شهرداری تهران را تسویه نمی‌کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد اگر بنابر یافتن مقصر در ماجرای آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان باشد و اگر مسئولی باید استعفا دهد، احتمالاً مسئولان ذی‌ربط در دولت هستند. بنابراین انصاف این است که معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، کوتاهی کنندگان در حمایت از آتش‌نشانی را در درون مدیران ارشد دولت جست‌وجو کند.

یادآور می‌شود برخی روزنامه‌های شبه‌اصلاح‌طلب نیز همین روش مسموم تبلیغاتی را در پیش گرفتند.
نظرات بینندگان