کد خبر: ۱۰۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
آبی ها در آزمون مرگ و زندگی؛

شرایط سخت منصوریان و استقلال پیش از تقابل با السد و پرسپولیس

استقلال در سه دیدار لیگ برتری خود پیش از رویارویی با السد و پرسپولیس به ترتیب با تیم هایی روبرو خواهد شد که در نیم فصل نخست برایش دردسرساز شده اند.
به گزارش شیرازه، استقلال با علیرضا منصوریان روی روند نسبتا مناسبی افتاده بود که شکست برابر استقلال خوزستان شرایط را برای این تیم سخت کرد. حالا تیمی که امروز در ایستگاه هجدهم لیگ برتر میهمان صنعت نفت  است باید با امتیاز آبادان را ترک کند.
 
استقلال منصوریان اگر با شکست دیدار برابر نفتی های برزیلی را به پایان برساند روزگاری به مراتب دشوارتر را در ادامه راهش پیش روی خواهد داشت.
 
  
 
آبی های پایتخت بعد از دیدار امروز باید از دو خوان دیگر بگذرند تا در نهایت به دیدار حساسشان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی از السد قطر برسند. و البته بعد شهرآورد بزرگ پایتخت از راه خواهد رسید و حساسیت های خاص آن.
 
به عبارت ساده تر استقلالی که در دیدار حساس و دشوار را در تقابل با السد و پرسپولیس پیش روی دارد باید در گام نخست به فکر گرفتن امتیاز از بازی امروزش باشد و در اندیشه موفقیت برابر سایر رقبا تا پیش از دیدار برابر نماینده قطر.
 
از باختن به تراکتور قلعه نویی تا رسیدن به نفت فیروز کریمی
استقلال بعد از اینکه در ایستگاه سیزدهم لیگ برتر به میهمانش تراکتورسازی تبریز ۲-۱ باخت موفق شد با شکست دادن پدیده و نفت و تساوی برابر سپاهان در اصفهان ۷ امتیاز از سه دیدارش بگیرد. به این ترتیب اوضاع آبی ها در جدول هم بهبود یافت. با این حال هفته قبل شکست برابر استقلال خوزستان آبی ها را به مخمصه جدیدی وارد کرد.
 
حالا تیمی که قرار بود با روحیه مناسب به پیشواز بازیهای آسیایی و داربی تهران برود باید تلاش کند در آبادان از میزبان پرتلاش و با انگیزه اش ۳ امتیاز بگیرد. میزبانی که با ایجاد تغییر در راس کادر فنی اش شوک مثبتی را تجربه کرده است.
 
نفت آبادان در ایستگاه پانزدهم مسابقات تحت هدایت نادر دست نشان به میهمانش گسترش تبریز باخت تا متولیان این تیم فیروز کریمی را به آبادان بکشانند.
 
پس از این بود که نفتی ها در ایستگاه شانزدهم صبا قم را ۱-۲ شکست دادند و البته که در هفته هفدهم از میزبانشان تراکتورسازی تبریز یک امتیاز گرفتند.
 
به عبارت ساده تر استقلال منصوریان امروز در آبادان میهمان تیمی است که شوک مثبت فیروز کریمی را به خوبی دریافت کرده است و به چیزی جز شکست دادن آبی ها در آبادان نمی اندیشد.
 
جنوبی ها هفته پیش در شرایطی از تراکتورسازان امتیاز گرفتند که حریف ۲ بار با گلهای محمد ابراهیمی و امید عالیشاه پیش افتاد اما این شاگردان فیروز کریمی بودند که در نهایت با گل دقیقه ۸۵ علی عبد ا...زاده نتیجه ۲-۲ را به ثبت رساندند.
 
نفت تیمی که ۳ امتیاز اول را از استقلال گرفت
آبادانی ها در بازی رفت استقلال را با پنالتی دقیقه ۹۴ حسین بغلانی غافلگیر کردند. در واقع ۵ ماه و ۱۷ روز قبل اولین شکست فصل استقلال در شرایطی به ثبت رسید که علی قربانی در دقیقه ۶۷ گل اول بازی را برای آبی ها زد اما این رضا نوروزی بود که در دقیقه ۸۶ آب رفته را به جوی باز گرداند و سپس پنالتی بغلانی در وقت های تلف شده و بقیه اتفاقات.
 
در واقع پس از این شکست بود که استقلال در سراشیبی قرار گرفت تا چندین و چند هفته نه چندان مطلوب را پشت سر بگذارد.
 
استقلال در شرایطی امروز میهمان نفت آبادان است که باید هفته بعد از پیکان پذیرایی کند. آبی ها در نیم فصل نخست به جز شکست برابر صنعت نفت آبادان در تقابل با پیکان هم به نتیجه ای جز تساوی نرسیدند.
 
قابل توجه اینکه سومین حریف استقلال پیش از دیدار با السد در لیگ قهرمانان آسیا، ماشین سازی تبریز است. حریفی چسبیده به انتهای جدول که البته در بازی رفت تک گل کاوه رضایی از استقلال را با گل دقیقه ۵۲ سامان نریمان جهان پر پر کرد. حال استقلالی ها در تبریز باید به مصاف تیمی بروند که نریمان جهان را به پرسپولیس سپرده است.
 
به عبارت ساده تر استقلال در سه دیدار لیگ برتری خود به ترتیب با تیم هایی روبرو خواهد شد که در نیم فصل نخست برایش دردسرساز شده اند.

صدرنشینی که ۹ امتیاز کمتر گرفته
استقلالی که امروز تلاش می کند روندی مناسب را به حرکت تیمی اش بدهد، فصل پیش در پایان ایستگاه هفدهم با کسب ۹ پیروزی و ۷ تساوی صدرنشین بود؛ آن هم با ثبت ۳۴ امتیاز.
 
به عبارتی فاصله امتیازی تیم های دیروز پرویز مظلومی و امروز علیرضا منصوریان ۹ امتیاز است که همین روند نزولی سبب شده آبی ها به جای حضور در صدر جدول فعلا مدعی کسب عنوان قهرمانی نباشند.
 
  
 
به هر تقدیر تیم پرویز مظلومی اگر چه که در پایان لیگ پانزدهم چندان عاقبت به خیر نشد اما حداقل در مدت زمان مشابه با امروز صدرنشین بود آن هم در شرایطی که تیمش تفاضل گلهای زده و خورده ۱۳+ را داشت.
 
در مقابل پرسپولیس،صدرنشین فعلی لیگ شانزدهم فصل پیش در پایان هفته هفدهم ۲۹ امتیازی بود تا پنجم باشد.
 
استقلال با علیرضا منصوریان تلاش خواهد کرد تا امروز به هفتمین پیروزی فصل خود دست پویدا کند. آبی ها که ۴ شکست را در لیگ جاری متحمل شده اند، برای اینکه شرایط خود در جدول رقابتها را بهبود بخشند باید در سه دیدار آتی پیش از دیدار پلی آف لیگ قهرمانان و داربی پایتخت حداقل ۷ امتیاز بگیرند. هفت امتیازی که می تواند آبی ها را احتمالا به جمع سه تیم مدعی بالای جدول برساند.
 
و البته تزلزل بیشتر در دیدارهای لیگ برتری یاد شده سبب می شود تا استقلال پیش از دو دیدار سرنوشت سازش برابر السد و پرسپولیس در بحرانی عمیق غوطه ور گردد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان