کد خبر: ۱۰۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اراده‌ای برای شفافیت پولی و مالی در دولت نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اراده‌ای برای شفافیت پولی و مالی که در خدمت نظام مالیاتی کشور باشد، وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، سید حسن حسینی شاهرودی در مورد وضعیت طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: در حال حاضر طبق آخرین گزارش‌ها قرار است برنامه جامع مالیاتی در 10 استان کشور استقرار یابد و این موضوع مربوط به سال جاری بود که شروع آن از سوی مسئولان اعلام شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این طرح پایلوت نیز نداشته است و طبق رویکرد و اهداف قرار است، عدالت مالیاتی را عملی کند، تصریح کرد: یکی از دیگر اهداف این طرح جلوگیری و مبارزه با فرار مالیاتی است.

وی افزود: نیاز امروز کشور به شفافیت پولی و مالی است و باید درآمدهای مشاغل مختلف و فعالیت‌ها رصد شده و مبادی ورودی و خروجی ارز و تجارت رهگیری شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در دولت‌های گذشته اراده‌ای برای اجرای شفافیت مالیاتی وجود نداشته باشد، تصریح کرد: اراده‌ای در این دولت نیز برای شفافیت مشاهده نمی‌شود.

به گفته حسینی، وزارت اقتصاد هم عرض دیگر دستگاه‌ها بوده و با وجود قانون هم نمی‌توان نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت‌های بزرگ و صندوق‌های بازنشستگی و دستگاه‌های دارنده اطلاعات را در رابطه با ارائه اطلاعات هماهنگ کرد. بنابراین این موضوع باید از موضع بالا و توسط ریاست جمهوری به منظور هماهنگی امور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه راه نجات کشور برای کاهش اتکای درآمدهای نفتی و تامین توسعه درآمدهای پایدار شفافیت نظام مالی و مالیاتی کشور است، یادآور شد: در حال حاضر سامانه FIU مرکز مبارزه با پولشویی در اختیار وزارت اقتصاد بوده و از این طریق مباحث می‌تواند دنبال شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان