کد خبر: ۱۰۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان فارس

برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با مسئولیت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس جهت اجرا و استفاده اعضا و دانش آموزان اعلام شد.
به گزارش شیرازه، مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان فارس، با تاکید بر این مطلب که لازم است از اجرای برنامه های تکراری خودداری شود، اجرای برنامه هایی در خور و شایسته ی کودکان و نوجوانان را ضروری دانست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با اعلام هدف اصلی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که آشناسازی کودکان و نوجوانان با آرمان ها، اهداف و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی، ایجاد فضایی سرشار از امید و پویایی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با رویدادهای انقلاب تاکید کرد.

به گفته زهرا افتخاری، کمیته کودک و نوجوان با اجرای برنامه مشترک با سایر ادارات عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در استان فارس، اجرای ویژه برنامه دربخش مرکزی اداره کل کانون استان واجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان در این ایام میزبان کودکان ونوجوانان است.

افتخاری فضا سازی ساده و هنرمندانه از حال و هوای انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب های مربوط به انقلاب، برپایی نمایشگاه آثار و نمونه کارهای اعضا در این ایام، معرفی وقایع، سرزمین، شخصت ها وکتاب های انقلابی، ملاقات با شخصیت های انقلابی بومی و خاص، دعوت از پدران و مادران شهدا، انقلابیون و شخصیت های محلی دوران انقلاب همراه با بیان خاطرات انقلاب، برگزاری عصر خاطره با حضور خانواده ها و اعضا، برپایی کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری با موضوع انقلاب اجرای برنامه در بیمارستان ها، مراکز حمایت از کودکان بی سرپرست و...، اجرای برنامه با بهره گیری از ظرفیت های مراکز سیار شهری و روستایی برای کودکان حاشیه نشین و روستایی، اهدای کتاب، اسباب بازی،سرگرمی و... به کودکان بستری در بیمارستان ها، مراکز حمایت از کودکان بی سرپرست و شبه خانواده و حضور اعضا در راهپیمایی 22 بهمن ماه را بخشی از برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر برشمرد.

پیش از این و طی حکمی زهرا افتخاری، مدیرکل کانون به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان فارس از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌های اصلی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که مسئولیت آن بر عهده مدیرعامل کانون است و چند سازمان و نهاد فرهنگی، هنری، اجتماعی و گروه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی عضو آن هستند.


نظرات بینندگان