کد خبر: ۱۰۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
ورزشکاران کیوکو شین زرقان:

امکانات کافی برای تمرین ندارم

ورزشکاران کیوکو شین زرقان گفت: در حال حاظر مکان تمرین ما زیاد جالب نیست و امکانات کافی برای تمرین ندارم و از مسئولین درخواست دارم پیگیری کنند.

به گزارش  شیرازه رشته ورزشی کیوکوشین از جمله ورزش های رزمی و به عنوان یکی از سبک های کاراته غیر کنترلی محسوب می شود که در سال ۱۹۶۴ میلادی و به دست یک استاد ژاپنی تأسیس شده است؛ کیوکوشین از دو لغت «کیوکو» به معنای نهایت و «شین» به معنای روح ترکیب شده است.

در این رشته رزمی تقابل مبارزان به گونه ای است که بدون عقب نشینی و در فاصله نزدیک تلاش می کنند تا حریف خود را با ضربات پیوسته و با حداکثر قدرت شکست دهند؛ در واقع این رشته ورزشی تأکید زیادی بر تمرینات استقامتی و هوازی دارد.

یکی از ویژگی های برجسته در سبک رزمی کیوکوشین، افتادگی و تواضع رزمجو است؛ چرا که کیوکوشین نه تنها رشته ای خشن نیست، بلکه به دنبال تعالی روح و جسم است؛ کیوکوشین که به معنای نهایت حقیقت است نیز بر همین اساس بر روی این رشته ورزشی نام گذاری شده است.

از این رو، گفت‏ وگویی با یکی از ورزشکاران این رشته ورزشی تدارک دیده شده است که نظر شما خوانندگان محترم را به آن جلب می کنیم.

*لطفاً خود را برای ما معرفی کنید و بفرمایید چند سالی هست ورزش را آغاز نمودید؟

من محمد حیدری متولد زرقان هستم، ۱۰سالی هست که ورزش را شروع کرده ام و استارت کار من از کیوکوشین کاراته بود.

*دلیل انتخاب شما در حوزه ی ورزش چه چیزی بوده و تاکنون چه عناوینی را کسب نموده اید؟

ورزش روح انسان را به آرامش و جسم وی را سالم و نیرومند می سازد و دلیل انتخاب من در حوزه ی ورزش،علاقه زیاد بوده است،تا کنون ۱۴حکم قهرمانی کشوری و  نزدیک به ۳۰ قهرمانی استان در این سبک به کمک خدا به دست آورده ام،و همچنین چندین دوره به انتخابی تیم ملی دعوت شده ام.

*کسانی که شما را در این زمینه همراهی و تشویق کرده اند و یا به نوعی برای شما مربی به حساب می آیند چه کسانی بوده اند؟

من در وهله ی اول خدا را شاکرم که چنین روحیه ی ورزشی بالایی را در من به وجود آورده است و بعد هم از پدرم تشکر می کنم که به عنوان مربی همیشه به من دلگرمی داده و زحمات زیادی برای من در کاراته کشیده است،

*پدرتان را برای ما بیشتر معرفی کنید.

امید حیدری رئیس هیئت کاراته زرقان و رئیس سبک کیوکوشین کاراته استان فارس و همچنین مربی بدنساز تیم ملی کاراته ایران و نزدیک به ۱۵ قهرمانی کشوری الگو و مشوق من بوده است.

*برای موفقیت به چه کی توسل می کنید؟‏

در راه ورزش و زندگی همیشه به خدا توکل کردم همه ی سعی و تلاشم بر این بوده که ‏همیشه از خدا کمک بخواهم می دانم که اگر از خدا نخواهم هر چه سعی و تلاش کنم ‏بیهوده است و همیشه مد نظرم این بوده که خودم را به خدا بسپارم و موقع کسب مدال این ‏من نیستم که مدال می گیرم ، این همان کسی است که به من نیرو داده ، در طی این چند ‏سال توکلم به خدا بوده است.

مهم ترین آرزوی شما چیست؟

مهم ترین آرزوی من عاقبت به خیری همه ی شیعیان مرتضی علی (ع) می باشد.

*در حال حاضر مشغول تمرین برای چه مسابقاتی هستید ؟

در حال حاضر برای مسابقات لیگ که در شهر قائمیه کازرون برگزار میشود ،مسابقان بین المللی کیوکوشین در اهواز و همچنین مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی به میزبانی تهران مشغول به تمرین هستم.

*امکاناتی که شما را جهت بهتر شدن و موفقیت در این راه می تواند کمک کندچیست؟

در حال حاظر مکان تمرین ما زیاد جالب نیست و امکانات کافی برای تمرین ندارم و از مسئولین درخواست دارم پیگیری کنند.

*انتظارات شما از مسئولین چیست؟

انتظارات من از مسئولین محترم این است  که به ورزشکاران زرقان بهای بیشتری دهند و ما را حمایت کنند که دلسرد از ورزش نشویم.

*ورزش را در یک کلام توصیف نمایید.

به گفته ی مقام معظم رهبری که می فرماید ورزش را امری الهی بدانید.

*در پایان ضمن تشکر فراوان از جنابعالی به خاطر فرصتی که برای انجام این مصاحبه در اختیار ما قرار دادید ، اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

در آخر از مسئولین خواهشمندم که ما ورزشکاران را حمایت کنند و ما ورزشکاران هم وظیفه داریم که جواب این حمایت ها و زحمات مسئولین  را در سطح کشوری و جهانی با برافراشته کردن پرچم سه رنگمان در کشورهای دیگر بدهیم. از پدرم به عنوان مربی و الگوی من که تاکنون زحمت بسیار برای من کشیده اند تشکر می کنم و همین طور از خبرنگار زرقونیا که با اینجانب این مصاحبه را انجام دادند.


photo_2017-01-24_10-45-02photo_2017-01-24_10-45-08photo_2017-01-24_10-45-12photo_2017-01-24_11-26-10

منبع: زرقونیا،

نظرات بینندگان