کد خبر: ۱۰۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند:

ارتقای سلامت جامعه مهم ترین اولویت برنامه طرح تحول نظام سلامت است

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند نتایج مثبت اجرای طرح تحول سلامت در کشور را بسیار مشهود خواند و گفت: ارتقای سلامت جامعه مهم ترین اولویت برنامه طرح تحول نظام سلامت است.رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند یکی از مهمترین دستاورد دولت در فراشبند را اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست.

به گزارش شیرازه  مسعود جوکار رئیس شبکه بهداشت ودرمان فراشبند در گفتگویی، نتایج مثبت اجرای این طرح در کشور را بسیار مشهود خواند و گفت: ارتقای سلامت جامعه مهم ترین اولویت برنامه طرح تحول نظام سلامت است.

او افزود: در بسته خدمتی "ارتقای خدمات هتلینگ" از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت،  بهبود فضای فیزیکی بیمارستان شامل سامان دهی محوطه و تجهیز بخش ها، احترام و تکریم بیماران و همراهان و توجه ویژه به مراقبت بیماران از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه ها و رضایتمندی مردم را به همراه داشته است که این خود بزرگترین دستاورد و هدف این طرح است، افزود: از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت،اقدامات بسیار مهم و تغییرات قابل توجهی در بیمارستان فراشبند صورت گرفته و گامهای بزرگی در راستای ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت برداشته شده است که باعث رضایتمندی بیماران و افزایش کیفیت خدمات شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به کمبود فضای بخش بلوک زایمان بیمارستان، طرح بهسازی و توسعه فضای فیزیکی بلوک زایمانی بیمارستان به متراژ 300 متر مربع توسعه و 260 متر مربع بهسازی با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که در مرحله پایانی است و بخش جدید زنان و زایمان این بیمارستان بزودی به بهره برداری می رسد و از این پس ظرفیت پذیرش چند زایمان به صورت همزمان در این بیمارستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت، نگاه ویژه ای به زایمان طبیعی و زایمان بدون درد شده است، گفت: وزارت بهداشت ضمن تشویق مادران به این امر، هزینه زایمان طبیعی را به صفر رسانده است.

دکتر جوکار سرپرست بیمارستان امام هادی(ع) فراشبند در ادامه با تاکید بر اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در برخی از مراکز 90 درصد سزارین وجود داشته است، گفت: بعد از اجرای این طرح، عمل سزارین 45 درصد در کشور کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، پزشکان متخصص در بیمارستان های محروم حضور گسترده تری یافتند و در این راستا، متخصص زنان و زایمان، جراح عمومی، متخصص بیهوشی، قلب و عروق، اعصاب و روان، اطفال، داخلی و رادیولوژیست به بیمارستان فراشبند، اختصاص داده شد.

جوکار افزود: این مرکز در این مدت، در بخش عمرانی، علاوه بر موارد ذکر شده، اقدام به بازسازی بخش های بستری، جراحی زنان، اطفال و نوزادان، تعمیر کاشی و سرامیک بدنه و کف کل بخش های بستری، رنگ آمیزی دیوار و سقف اتاق بخش های بستری، تعمیرات سرویس های بهداشتی بهبود و تعمیرات سیستم سرمایشی و گرمایشی بهبود روشنایی اتاق ها، احداث پارکینک پرسنلی و مردمی نموده است.

وی تجهیز بخش ها به تلویزیون و یخچال، بهبود تعداد و کیفیت تخت های بستری، میز غذای بیمار، پایه سرم ، تشک ، پتو و البسه بیمار، بهبود کیفیت غذای بیمار، بهبود و نصب پرده بین تخت ها، بهبود و تعمیر سیستم احضار پرستار را از دستاوردهای طرح تحول سلامت در فراشبند عنوان کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان فراشبند، جذب پزشکان متخصص و ماندگاری آنها در شهرستان، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی و دارویی و عدم نیاز بیماران به دارو به خارج از بیمارستان و کاهش پرداختی بیماران را از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت در فراشبند بر شمرد.

وی خدمات رسانی کامل به بیماران را یکی از اهداف اصلی بیمارستان ذکر کرد و گفت: تمام اقدام های اصلی و اساسی برای یک بیمار از جمله آزمایش،سونوگرافی،دیالیز و سایر موارد در بیمارستان انجام می شود و انتقال بیمار به بیمارستان های دیگر را به کمترین حد ممکن رسانده ایم.


دکتر جوکار ادامه داد: در بیمارستان امام هادی(ع) فراشبند صندوق پیشنهادات و طرح تکریم ارباب رجوع و ارتباط با رییس به منظور ارزیابی نحوه خدمات رسانی پرسنل نیز در بیمارستان منظور شده است که بیماران و همراهان می توانند نحوه برخورد پرسنل را از این طریق به گوش مسوولان بیمارستان برسانند.


وی در پایان با اشاره به ارتقای خدمات هتلینگ طرح تحول نظام سلامت،گفت: از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت، در بیمارستان فراشبند، بیش از 20 میلیارد ریال جهت ارتقای هتلینگ و بهسازی و نوسازی بخش های مختلف این بیمارستان هزینه شده است.

منبع:  نخل بیدار

نظرات بینندگان