کد خبر: ۱۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
بخشدار زرقان:

حقوق نجومی نداشته ایم /دولت در بخش اشتغال خوب عمل کرده

بخشدار زرقان گفت: حقوق نجومی نداشته ایم ولی در هر دولت فردی هست که تخلف می کند،که این فرد خودش هم عذرخواهی کرد.
حقوق نجومی نداشته ایم !

به گزارش  شیرازه در ادامه مصاحبه های خود با مسئولان شهر ، مصاحبه ای تفصیلی با بخشدار زرقان داشته است و آنچه در ادامه می خوانید چکیده این مصاحبه و شرح تفصیلی است.


*با تشکر از حضرت عالی که قبول زحمت فرمودید و مصاحبه با خبرنگار زرقونیا را پذیرفتید،در شروع این مصاحبه لطفا بیوگرافی خود را بیان بفرمایید.

اینجانب فرشاد کوشا بخشدار زرقان متولد۱۳۵۱ کارمند رسمی وزارت کشور با ۲۴ سال سابقه کار می باشم،و در رشته کارشناسی حسابداری تحصیل کرده و هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد هستم.

*زرقونیا:ارزیابی شما از وضعیت روستاهای شهرستان چگونه است؟

روستاهای زرقان پتانسیل و توانمندی بالایی دارد ولی اکنون از آنجایی که شغل اول این روستاها کشاورزی و دامداری است به دلیل نبود آب و خشکسالی با مشکل روبرو شده است،ولی تاکنون با جایگزینی صنعت کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی از جمله خاکشیر،گلرنگ و چند گلخانه با مصرف پایین آب راه اندازی کرده ایم.

*زرقونیا:برنامه ها شما برای توسعه فرهنگی و اجتماعی روستا چه می باشد ؟

راه اندازی پارک و ایجاد فضای سبز در ۵ روستا با هماهنگی بنیادمسکن و اعتبارات روستایی و دهیاری ها انجام شده است،آموزش قرائت و حفظ قرآن با حضور اساتید به ویژه در ایام تعطیل از جمله تابستان و ایام عید نوروز،برگزاری جلسه های مشاوره با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش زرقان در مدارس و مرکز بهداشت،جمع آوری ماهواره و تحویل دادن دستگاه دیجیتال به کمک و همت بسیج ناحیه مقاومت سپاه زرقان،فرستادن مبلغ فرهنگی به روستاها از حوزه های زرقان و مرودشت با همکاری دفتر امام جمعه زرقان،پوشش کامل شبکه های ایرانسل و همراه اول در روستاها از اقدامات و برنامه هایی است که تا کنون صورت گرفته است.

*زرقونیا:برنامه های شما در خصوص توسعه ورزش و امکانات آن در روستاها چگونه است؟

ساخت سالن ورزشی و زمین چمن فوتبال با همکاری تربیت بدنی در دهستان رحمت آباد ،راه اندازی زمین چمن ورزشی در روستای چهار سرخ با کمک خیرین،ایجاد سالن چند منظوره در روستای بندامیر،احداث مجهزترین باشگاه سوارکاری جنوب کشور با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی در لپویی و همچنین پیگیری مشکلات سالن ورزشی صادقیان از جمله مشکل اعتبار و مشکلات گرمایشی و سرمایشی و کفپوش از جمله برنامه هایی است که تا کنون اقدام شده است.

*زرقونیا:با توجه به نامگذاری پیام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت در بخش زرقان با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی،کشاورزی و صنعتی موجود در بخش در سال جاری چه اقداماتی داشته اید؟
اقدامات بخشداری در سال جاری ایجاد صنعت دام و طیور در مناطق روستایی زرقان با همکاری جهاد کشاورزی ،ایجاد اشتغال زایی در شرکت تبدیلی صنایع پلاستیک و ظروف یک بارمصرف در شهرک صنعتی صدرآباد،ساخت و راه اندازی ۲ دامداری در لپویی و طرح اشتغال زایی در اداره کار برای جوانان روستایی به صورت تعاونی انجام شده است،همچنین پیگیر هستیم که در روستای حیدرقلو در مساحت۱۲هکتار صنعت گردشگری برای توریست ها ایجاد کنیم که ۲۸۰ نفر میتوانند در این صنعت اشتغال زایی کنند.

ایجاد اشتغال زایی برای ۱۶ نفر در صنعت قالی بافی و صادرات نخ به کشور هند و همچنین اشتغال زایی در شرکت اهورا دارو و ساخت شربت های کاملا گیاهی و صادرات آن به داروخانه های کشور که باعث شده ۸۰ نفر به این شرکت اضافه شوند.

دستاوردهای هسته ای صنعت انرژی اتمی برای استریل کردن مواد که در جاده کتک ایجاد شده است و مواد آرم استاندارد خورده ودر کمترین زمان استریل شوند و همچنین شرکت زاگرس که به علت مشکلات گاز تعطیل بوده با برطرف کردن مشکل راه اندازی شده است و همچنین پیگیر ساخت شرکت تولیدی سرنگ و سرم در کنار شرکت اهورا دارو هستیم.

شاید بتوان گفت بهترین اقدام جهت رفاه روستائیان عزیز این بخش گازدار نمودن روستاهای بخش زرقان باشد که تا پایان شهریور سال ۱۳۹۶در دولت تدبیر و امید تمامی روستاهای بخش با تفاهم نامه ای که با اداره گاز ایجاد کرده ایم گازدار میشوند.

*زرقونیا:برای شاخص شدن زرقان چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

در نمایشگاه بین المللی تهران دستاوردهای روستائی و عشایری زرقان را به نمایش گذاشتیم که بخش زرقان به عنوان بهترین بخش شهرستان شیراز خوش درخشیده و توانست نظرات بسیاری از مردم و مسئولین را به جاذبه ها و دستاوردهای این بخش جلب کند.

قطعا پتانسیل های این بخش فراتر از بسیاری از شهرستان های موجود استان هست که امیدواریم با پیگیری هایی که صورت داده ایم بحث ارتقا که خواسته به حق مردم این بخش میباشد محقق شود.

*زرقونیا:در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار داریم ؛ چه توصیه هایی در این مورد به مردم و مسئولین دارید؟

مردم به دور از هیچ گونه حاشیه ای در پای صندوق رای و حمایت کامل از نظام جمهوری اسلامی مشارکت کنند،و اگر فردی حرفی برای گفتن داشته باشد در چهارچوب قانون از وی حمایت میکنیم و اگر حاشیه داشته باشد بررخورد میکنیم.

*زرقونیا:نظرتون درباره تیم بچه هیئتی های شهرمان که اخبار را به مردم میرسانند و مشکلات مردم و مسئولین را برای بهبود و فرهنگ سازی شهر انجام می دهند بفرمایید.

خوب هست ولی باید حاشیه و تخریب نداشته باشد و همچنین مردم می توانند مسائل و مشکلات خود را در مکان اقامه نماز جمعه که هر هفته ۴ نفر از روسای ادارات موظفند آنجا باشند در میان بگذارند تا رسیدگی شود و حتی میتوانند مشکلات خود را با حضور در بخشداری حل نمایند.

*زرقونیا:شما عملکرد دولت را چطور ارزیابی می کنید؟

به دلیل کارشناسی خوب بهترین عملکرد را داشته است ولی رقبا همیشه به دنبال تخریب هستند ولی در زرقان مسئولین دولت با یکدیگر همکاری دارند و همچنین دولت در بخش اشتغال زایی خوب کار کرده ولی در بحث تبلیغ کم کاری میکنند.

*زرقونیا:نظرتون درخصوص حقوق های نجومی چیست؟

حقوق نجومی نداشته ایم ولی در هر دولت فردی هست که تخلف می کند،که این فرد خودش هم عذرخواهی کرد.

*زرقونیا:مهمترین اولویت دولت چه میتواند باشد؟

داشتن روابط داخلی و خارجی،عمران و اشتغال زایی،مهم ترین اولویت دولت می تواند باشد،تورم نجومی نداشته ایم و فقط بحث خشکسالی و کمبود آب هست که امیدوارم با بارش بارن حل شود.

*زرقونیا:با وجود خشکسالی های پیاپی و مشکلات به وجود آمده در دهستان های رحمت آباد و بندامیر،مهم ترین اقدام دولت در این زمینه و جنابعالی در بخش زرقان چه بوده است؟

جایگزینی صنعت کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی از جمله خاکشیر،گلرنگ و راه اندازیی چند گلخانه با مصرف پایین آب در دهستان رحمت آباد راه اندازی کرده ایم و همچنین کاشت درخت پسته و ایجاد تعاونی پسته داران در کوهک از اقدامات دولت بوده است.

*زرقونیا:در مدتی که در زرقان بوده اید ارزیابی شما از مردم و مسئولین چه بوده است؟

مسئولین عملکرد خوبی داشته اند غیر از ۲ اداره که کم کار هستند ولی اکثرا خوب کار میکنند و از روزی که به زرقان آمدم و مسئولیت بخشداری را برعهده گرفتم به مسئولین بارها تاکید کردم که کارعمرانی ،خدماتی و اشتغال زایی داشته باشند.

*زرقونیا:به نظر شما نمره دستگاه دولتی در بخش زرقان از بیست چقدر است؟

بنده نمره بیست را میدهم.

*زرقونیا:در پایان ضمن تشکر فراوان از جنابعالی به خاطر فرصتی که برای انجام این مصاحبه در اختیار ما قرار دادید ، اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

حرف آخرم این است که مردم در در پای صندوق رای و حمایت کامل از نظام جمهوری اسلامی مشارک کنند و همچنین مشکلات خود را در هر حیطه و زمینه ای که باشد و حتی خارج از استان فارس هم که باشد با مراجعه به بخشداری زرقان میتوانند در چهارچوب قانون پیگیری کنند،و شما هم پاینده و پیروز باشید.


منبع: زرقونیا
نظرات بینندگان