کد خبر: ۱۰۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
دبیر سیزدهمین جشنواره پندار:

پندار؛ شناسایی و استفاده از تجربیات موفق فعالان جنبش دانشجویی است

نوشاد گفت:جشنواره پندار با قراردادن سهم حداکثری برای فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی، زمینه ساز تبادل تجربه تشکل‌های دانشجویی ریشه دار و باسابقه خواهد بود.
به گزارش شیرازه، دبیر سیزدهمین جشنواره پندار با اشاره به استقبال دانشجویان استان فارس برای شرکت در این رقابت دانشجویی، گفت: با توجه به رویکرد رفتاری جذب حداکثری، این جشنواره تا 20 بهمن 95 تمدید شد.

مرتضی نوشاد افزود: با توجه به هدف جشنواره مبنی بر فراهم آوردن بستری گسترده برای حضور حداکثری دانشجویان بسیجی استان و دستاوردهایشان، شورای سیاستگذاری سيزدهمين جشنواره پندار، تصميم گرفت كه مهلت دریافت آثار به مدت سه هفته تمدید شود.

وی با اشاره به سهم 80 درصدی این جشنواره برای فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی دانشجویی، خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌افزایی که از محل کار گروهی برای فعالیت‌های اجتماعی متصور است، جشنواره پندار با قراردادن سهم حداکثری برای فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی، زمینه ساز تبادل تجربه تشکل‌های دانشجویی ریشه دار و باسابقه خواهد بود.

نوشاد با بیان اینکه یکی از اهداف افزایش سهم فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی دانشجویی در جشنواره سیزدهم پندار، شناسایی و استفاده از تجربیات موفق فعالان جنبش دانشجویی برای الگوسازی است، افزود: گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی که خود و یا اتحادیه کشوری آنها از پیشینه‌ای حداقل دو دهه‌ای برخوردار هستند، می‌توانند در بخش گروهی این جشنواره شرکت کنند.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: بی شک معرفی تجربه تشکل‌های دانشجویی که توانسته‌اند حداقل دو دهه فعالیت در عرصه دانشگاه و جامعه از خود بروز دهند و از اصول و اساسنامه خود فاصله نگیرند می‌تواند فرصت مناسبی برای تشکل تازه تاسیس به وجود آورد تا ضمن مرور تجربیات موفق این تشکل‌های ریشه دار، از آرمان‌های جنبش دانشجویی فاصله نگرفته و به دولتی یا حزبی بودن متهم نشوند.

نوشاد با اعلام اینکه زمینه سازی، ایجاد انگیزه و هدایت  فعالیت های دانشجویان به سمت فعالیت‌های گروهی در دانشگاه‌ها از دیگر دلایل سهم 80 درصدی فعالیت‌های تشکیلاتی و گروهی است، تاکید کرد: کار گروهی فارغ از بارش فکری و برون داد قابل ملموس در عرصه کار، زمینه مناسبی برای تقویت سرمایه اجتماعی برای دانشجویان در دانشگاه و  پس از فارغ التحصیلی در خارج از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه پندار برای دانشجویان بسیجی طراحی شده است، این جشنواره علمی را فرصت مناسبی برای رجوع به خویشتن فردی و اجتماعی دانشجویان دانست چرا که مواجهه تخصصی با مسائل پیش روی جامعه، بهترین راه برای ظهور و نقش آفرینی جریان دانشجویی است.

نوشاد با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در سیزدهمین جشنواره پندار می‌توانند به آدرس اینترنتی http://pendar-fars.ir/ مراجعه کنند، افزود: شماره تماس 09178687845 نیز آماده پاسخگویی به علاقمندان است.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسسیج دانشجویی استان فارس گفت: خوشبختانه دانشجویان ایران اسلامی و به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس همواره بر تحصیل علم و تهذیب به عنوان جنبه‌های فردی و بصیرت اجتماعی به عنوان لازمه نقش آفرینی اجتماعی توجه داشته و بر آن پای می‌فشارند.
برچسب ها: جشنواره پندار
نظرات بینندگان