کد خبر: ۱۰۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵

نفت 50 دلاری را با 8 دلار تخفیف می‌فروختند/ 90‌ درصد سپرده بانکی کشور مربوط به 5‌ درصد جامعه است

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: سال 94 دستگاه نظارتی دیوان محاسباتی بررسی کرده است در هر بشکه نفت تا 8 دلار برای فروش تخفیف دادند؛ مگر 50 دلار چقدر است که 8 دلار برای آن تخفیف دادند.

به گزارش شیرازه، علیرضا زاکانی شامگاه سه‌شنبه در مسجد علی بن ابیطالب (ع) کاشان اظهار کرد: انقلاب اسلامی راهی نو فرا روی جامعه بشری گشود؛ امروز رقیب جدی انقلاب اسلامی، نظام سلطه است.

وی افزود: بر اساس گفته‌های کیسینجر سیاستمدار پیر آمریکا، آینده رقابت و مواجهه بین دو تفکر لیبرال سرمایه‌داری و اسلامی که خاستگاه آن ایران است؛ این مواجهه بین دو کشور آمریکا و ایران رخ می‌دهد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی تمام‌قد در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است، کشور ما با افتخار و عزت 38 سال است بر بام منطقه ایستاده است، این جز فداکاری مردم و هدایت‌های امام (ره) و خلف صالح او مقام معظم رهبری نیست.

وی تصریح کرد: در نگاه اسلامی بر خلاف نگاه غربی، فرد فقط از بعد مادی تعریف نمی‌شود، بلکه انسان جنبه‌های متعددی دارد که برجسته شدن هر جنبه، باعث خلق یک ویژگی می‌شود؛ اما در غرب انسان فقط در بعد مادی خلاصه می‌شود، براساس این نگاه، انسانی تکامل‌ یافته است که به یک انسان آمریکایی تبدیل شود.

زاکانی بیان کرد: در نگاه غربی، جامعه، جمع جبری از افراد آن اجتماع است؛ اما در نگاه اسلامی، بر اساس گفته‌های شهید مطهری و سایر بزرگان، جامعه دارای یک هویت است، ما برای افراد و جامعه محدودیتی در جهت رسیدن به تکامل، محدودیتی قائل نیستیم.

وی اذعان داشت: برای این انسان ما جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر در نظر گرفته‌ایم؛ مسلمین وقتی از تبوک برمی‌گشتند از جهاد اصغر برمی‌گشتند اما پیامبر اسلام (ص) آن‌ها را به جهاد اکبر توصیه کرد؛ اتفاقاً در همین جهاد اکبر بود که عده‌ای رفوزه شدند و انقلاب اولیه صدر اسلام به انحراف کشیده شد.

* دولت در حال بزرگ شدن است و به رقیب مردم تبدیل می‌شود

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: جامعه ما در جهاد اصغر خوش درخشید، پس از حمله دشمنان به ما، توانستیم در مقابل آن‌ها بایستیم و نگذاریم یک وجب از خاک کشور ما جدا شود؛ اما در جهاد اکبر ما با مشکلاتی مواجه شدیم، این سؤال مطرح است که چرا انقلاب اسلامی در خارج از کشور این‌قدر خوش درخشیده است اما در داخل با مشکلات زیادی روبرو است.

وی با اشاره به ریشه مشکلات ما در کشور تأکید کرد: همان نفسی که در انسان سبب بلایا و آسیب می‌شود، در جامعه ما با سه عنوان تجلی کرده است، نفوذ، فساد و سوءمدیریت از جمله این عناوین است.

زاکانی نفوذ را قدیمی‌ترین شیوه ضربه زدن دشمن دانست و گفت: نفوذ چیز جدیدی نیست و از اول انقلاب با آن روبرو بوده‌ایم؛ اما زمانی که دقت می‌کنیم می‌بینیم که صورت نفوذ تغییر کرده است، اگر نیروی نفوذی اطلاعات غلط را در اختیار مسؤولان کشور می‌گذاشت تا دچار اشتباه محاسباتی شوند، امروز شاهد این هستیم که بعضی مسؤولان کشور عامدانه تصمیم غلط می‌گیرند.

وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند تا با تصمیمات غلط مردم را در تنگنا قرار داده و به سبب نتایج این تصمیم غلط، مردم را مقابل نظام قرار دهند.

نماینده ادوار مختلف مجلس گفت: در مردم‌سالاری دینی، پس از انتخابات وظیفه مردم تمام نمی‌شود، بلکه مردم نقش مهمی در ادامه مسیر دارند؛ دولت حاضر است بار سنگینی به دوش بکشد اما بار مردم را به مردم واگذار نکند، روز به‌ روز دولت در حال بزرگ شدن است و دولت به رقیب مردم تبدیل می‌شود.

وی مردم‌سالاری دینی را متفاوت با نظام دموکراسی غرب دانست و تصریح کرد: در نظام ما مردم، مشارکت می‌کنند، کار و بار انقلاب را به عهده‌دارند و از طرفی بر امور نظارت می‌کنند؛ این با دموکراسی شعبده‌بازی غرب متفاوت است که امثال ترامپ از آن بیرون می‌آیند که خود یک عنصر وحشی و غارتگر هستند.

زاکانی گفت: مسؤول انقلابی بنا به گفته رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) نوکر و خدمتگزار مردم است و اعتبار آن‌ها به نوکری مردم است؛ مسؤولان با تمسک به اسلام، تبعیت از رهبری و خدمتگزاری به مردم ارزش پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فساد در جامعه توسعه پیدا کرد و به جایی رسید که بعد از دوران دفاع مقدس، دولت وقت، با به کارگیری الگوی غلط اقتصادی، فاصله‌اش را در جامعه ما نهادینه کرد؛ در دوره قبلی مجلس در زمان رأی اعتماد آقای زنگنه، نماینده‌ای پشت تریبون رفت و شروع به توجیه کرد که دخل و تصرف در بیت‌المال اهمیتی ندارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فساد امروز به یک حرکت جمعی و سازمان‌یافته تبدیل شده و می‌خواهد خودش را به پیکره سالم و پاک نظام اسلامی تحمیل کند؛ نظام ستم‌شاهی از رأس تا پایین فاسد بودند اما نظام اسلامی نظام پاکی و درستی‌هاست، در این نظام یک عده‌ برای خود دستگاه فساد تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند هر مقاومتی را در مقابل خود بشکنند.

وی ادامه داد: فساد، فساد است، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد، گریبان هر کس را بگیرد، او را زمین‌گیر می‌کند؛ در این سال‌های اخیر آن‌گونه فساد شتاب گرفته است که قابل‌ مقایسه با سه دهه گذشته نیست، در دولت قبل هم مشابه این موضوعات بود اما اتفاقی که در این دولت در حال رخ دادن است، فوق‌العاده خطرناک است و ابعاد بسیار وسیع‌تری دارد.

زاکانی با اشاره به اتفاقاتی که در این دولت در حال رخ دادن است تصریح کرد: اتفاقی که در این دولت در حال رخ دادن است، می‌خواهد نظام را در حوزه اقتصادی در مقابل چند نورچشمی دست‌بسته کند، اعداد و ارقام بسیار بالاست؛ فردی که اخیراً دستگیر شد و از دوستان آقای رئیس‌جمهور بود، حدود 4 هزار میلیارد به چندین بانک بدهی دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با مبارزه با فساد اذعان داشت: رهبری خطاب به سران سه قوه اعلام کردند در مبارزه با فساد از نزدیک‌ترین افراد به شخص من هم چشم‌پوشی نکنید اما مسؤولان توجهی نکردند و فراموش کردند؛ امروز هنوز بعضی وزرا به اصل 142 قانون اساسی اعتنا نکرده و اموال خود را به دستگاه قضایی معرفی نکرده‌اند.

این فعال سیاسی با انتقاد از نوع زندگی مسؤولان در کشور بیان کرد: آیا این همان شیوه‌ای است که امام (ره) فرمودند مسؤولان باید طعم فقر را چشیده باشند، فردی که طعم فقر را نچشیده چگونه می‌خواهد در مقابل آمریکا بایستد.

وی افزود: کسانی که رأس داخلی فتنه بودند، گناه بزرگی انجام دادند؛ یکی از زشتی‌های بزرگ فتنه این بود که پس از دیدن دست رد مردم، به آمریکا نامه زدند که امروز جامعه ما مستحق مجازات است و درخواست تحریم کردند؛ سفیر آمریکا در بحرین رسماً اعلام کرد تحریم می‌کنیم تا همان مردمی که این نظام را آوردند، علیه آن قیام کنند.

*ده‌ها بابک زنجانی بدون‌سابقه در دولت فعلی داریم

زاکانی تأکید کرد: جنایتی که در دوران فتنه در حوزه اقتصاد انجام شد، این بود که در آن گردوغبار عده‌ای دست به غارتگری زدند، یک نمونه آن پتروشیمی باختر بود که الآن بالغ‌ بر 10 هزار میلیارد تومان ارزش دارد؛ در آن زمان 51 درصد سهام این پتروشیمی را 130 میلیارد تومان خریدند.

وی ادامه داد: دولت قبل، وزارت اطلاعات و وزارت نفت شکایت کردند که سرمایه ملت را غارت کردند، چرا این دولت سکوت کرده و پیگیری نمی‌کند؛ امسال فقط در حوزه پتروشیمی 25 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که بخش عمده آن مربوط به پتروشیمی باختر است.

نماینده ادوار مجلس گفت: موضوع بعدی شرکت بازرگانی پتروشیمی پی‌.سی‌.سی بود که 110 میلیارد تومان آن را فروختند و 50 میلیارد تومان آن را هم پرداخت نکردند؛ فقط دادگستری اعلام کرده است سال 91 و 92 این شرکت 3.7 میلیارد یورو که بالغ‌ بر هزار میلیارد تومان می‌شود، فروش داشته است که پول آن را پرداخت نکرده است، این جرائم را چه کسی پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: در طول 35 سال گذشته تا به‌ حال چنین اتفاقی نیفتاده بود؛ بسیار شیک و قانونی غارت می‌کنند، بابک زنجانی یک مجرمی است که مستحق اعدام است اما در این دولت 10‌ها بابک زنجانی داریم.

* نفت 50 دلاری را با 8 دلار تخفیف می‌فروختند

زاکانی در رابطه با فروش نفت گفت: سال 94 دستگاه نظارتی دیوان محاسباتی بررسی کرده است در هر بشکه نفت تا 8 دلار برای فروش تخفیف داده‌اند؛ مگر 50 دلار چقدر است که 8 دلار برای آن تخفیف داده‌اند، وقتی اسامی را بررسی کنید می‌بینید که همین افراد مسؤول دست داشته‌اند.

وی در مورد ظرفیت تولید در بخش پتروشیمی اظهار کرد: 16 میلیون تن ظرفیت تولید در بخش پتروشیمی داریم، هر میلیون تن 200 هزار شغل ایجاد می‌کند؛ دولت محترم که تحویل گرفت 3.7 میلیون تن ظرفیت زیر بار بوده است و انتظار می‌رفته این عدد بیشتر شود اما الآن به 2.5 میلیون تن رسیده است و بر اساس برآوردها به 1.4 میلیون تن می‌رسد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: 13.5 میلیون تن ظرفیت تولید در بخش پتروشیمی کشور روی زمین مانده است، دولت همت کند و این ظرفیت را به کار گیرد؛ 2 میلیون و 600 هزار شغل آماده وجود دارد که با همت دولت می‌تواند به وضع اقتصادی کشور کمک کند.

وی با ابراز نگرانی از وضع موجود تأکید کرد: امروز یکی از جدی‌ترین خطرهایی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند این است که دست حاکمیت نظام اسلامی را ببندند تا در حوزه اقتصاد نظارت نداشته باشد؛ همان‌طور که امکانات نظام را به عده‌ای نورچشمی می‌دهند تا قدرتی برای نظام باقی نماند.

زاکانی با اشاره به قراردادهای نفتی در این دولت خاطرنشان کرد: در این دولت مطرح کردند باید قراردادهای نفتی بازنویسی شود تا سرمایه‌گذاری جدید جذب شود، گروهی در کشور مأمور شدند، گروهی هم در امارات مأمور شدند تا قراردادهای جدید بنویسند.

وی در مورد گروه اماراتی عنوان کرد: این گروه افرادی بودند که برخی وابستگی مستقیم به سرویس جاسوسی MI6 دارند، افرادی که در خارج بودند بدون اینکه کسی متوجه شود برای ما قرارداد نوشتند؛ اینجا صحبت از داشته‌های ملت مطرح است و اعداد و ارقام یک قران و دو قران نیست؛ جالب است که قراردادهایی که در خارج کشور نوشته بودند را اصل قرار دادند و قراردادهایی که در داخل نوشته‌ شده بود را قبول نکردند.

نماینده ادوار مجلس گفت: بر خلاف قانون اساسی، می‌خواستند بیگانگان را در اصل چاه‌های نفت ما شریک کنند، اگر قبلاً ما نفت را صادر می‌کردیم و اتفاقاتی آنجا می‌افتاد، امروز می‌خواستند آن‌ها را در اصل چاه‌های نفت شریک کنند؛ پس از کمی تحقیق دیدیم که شرکت‌های ایرانی هم در این قضیه دست دارند.

وی در رابطه با این افراد اظهار کرد: شرکت‌هایی که با همکاری هم باشگاه نفت و نیرو را شکل می‌دهند، وزیر نفت، وزیر صنعت و غیره، بله دوباره پای خودمان آمد وسط ماجرا؛ حالا حاکمیت می‌توانست حرفی بزند.

* 90 درصد سپرده بانکی کشور مربوط به 5 درصد جامعه است

زاکانی ادامه داد: این هم جزو عجایب است، 90 درصد سپرده بانکی کشور مربوط به 5 درصد جامعه است؛ سال 87 بررسی انجام شد و 200 میلیون شماره‌ حساب شفاف‌سازی شد، معلوم شد 150 میلیون از این شماره‌حساب‌ها زیر 50 هزار تومان موجودی دارند.

وی اضافه کرد: 50 میلیون بالای 50 هزار تومان است و تعداد کمی هم رفت‌وآمد پول در آن‌ها درجه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد؛ زمانی که این موضوع را به مالیات ربط دادند دیدند کمترین مالیات را همین درصد کمی که دارای بیشترین گردش مالی هستند پرداخت می‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مشکل امروز کشور عدم شفافیت است گفت: باید مشخص شود هر فرد چقدر دریافت می‌کند و به همان میزان نسبت به جامعه تعهد داشته باشد، چرا همه‌ چیز در کشور ما محرمانه است.

وی در رابطه با قرارداد FATF تصریح کرد: وزیر اقتصاد در جهت شفافیت مالی انتقال اطلاعات، تعهد FATF را امضا کرده است و داخل کشور هیچ‌کس متوجه نشده است؛ پس از دستگیری فردی که مظنون به جاسوسی هسته‌ای بود گفته است که چنین تعهدی هم داده‌ایم، پس از پیگیری از وزارت اقتصاد فهمیده‌ایم که بله چنین تعهدی هم وجود داشته است.

زاکانی گفت: در جنگ مستقیم با آمریکا هستیم، عده‌ای توقع دارند آمریکا مشکلات اقتصادی ما را حل کند؛ آمریکایی‌ها هستند که بدترین ضربه‌ها را به ما می‌زنند و بدقولی آن‌ها مشخص است، آن‌وقت مسؤولان علاقه ندارند که ملت متوجه شوند.

وی در رابطه با قطع یارانه عده‌ای افراد گفت: اینکه یارانه عده‌ای باید قطع شود طبیعی و روشن است، اما یارانه مردمی قطع می‌شود که واقعاً انصاف نیست؛ بعضی افراد حقوق چند صدمیلیونی دریافت می‌کنند و عده‌ای هم فقط با پول یارانه زندگی می‌کنند، مگر رهبر انقلاب نگفت این خیانت است، چرا دولت سکوت کرده است.

زاکانی تأکید کرد: یک درصد جمعیت جهان را داریم اما 7 درصد امکانات جهان در کشور ما وجود دارد؛ اگر تدبیر در کشور وجود داشته باشد، مشکل حل می‌شود، به همین دلیل است که رهبری انقلاب می‌فرمانید به آینده کشور امیدوارم.

وی با اشاره به علت به وجود آمدن مشکلات در برجام عنوان کرد: علت اینکه در برجام به مشکلاتی برخوردیم، این بود که پای عده‌ای در برابر دشمن لرزید، با مردم رو راست نبودند؛ در مقابل آمریکا با موضع بدهکارانه رفتار کردیم.

* می‌گفتند جاسوسان آمریکایی در ایران کار فرهنگی می‌کردند!

این فعال سیاسی تصریح کرد: زمانی که 4 جاسوس آمریکایی را در کشور دستگیر کردند، رئیس‌جمهور اعتراض کرد که این افراد فعالیت فرهنگی انجام می‌دادند چرا آن‌ها را دستگیر کرده‌اید، با فشار آمریکا این 4 جاسوس را با شیوه مذاکره تحویل آمریکا داده و 14 نفر ایرانی در ازای آن آزاد شدند و 14 نفر از لیست سیاه خارج شدند.

وی افزود: همچنان راضی نشدیم، اعلام کردیم 400 میلیون دلار زمان شاه برای خرید سلاح داشته‌ایم و اسلحه‌ای دریافت نکرده‌ایم، این پول را با احتساب سود آن مقرر کردیم که دریافت کنیم که یک میلیارد و 700 میلیون دلار شد؛ اولین پرداخت آن‌هم 400 میلیون دلار بود که در هواپیما تحویل گرفتیم.

زاکانی ادامه داد: این یعنی مذاکره، مشکل ما این بود که به آمریکا اعتماد کردیم؛ رهبری فرمودند اگر محدودیتی هم بر ما اعمال شود در نهایت بدعهدی آمریکا بار دیگر به ما ثابت می‌شود، اما ناراحتی ما از این است که پس از مشخص شدن اشتباهات در برجام، همچنان راضی به اعلام اشتباهات خود نیستند و همچنان تبریک می‌گویند.

وی عنوان کرد: 100 روز، شد هزار روز، اما اتفاقی نیفتاد؛ وظیفه ما این است که روشنگری کنیم و با فکر باز در انتخابات شرکت کنیم، به فضل الهی همان‌گونه که انقلاب اسلامی در جهان خوش درخشیده‌ است، ریشه این فساد و ظلم هم برچیده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان