کد خبر: ۱۰۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵

شیمی درمانی در مرکز پیشگیری از سرطان گراش انجام می شود

با پیگیری و تلاش رییس و دیگر مسئولان دانشکده علوم پزشکی گراش، از این پس شیمی درمانی در مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش انجام می شود.

به گزارش  شیرازه با پیگیری و تلاش رییس و دیگر مسئولین دانشکده علوم پزشکی گراش ،از این پس شیمی درمانی در مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش انجام می شود.

دکتر ابوالفضل خلفی نژاد فوق تخصص خون و انکولوژی در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: قبلا بیماران سرطانی برای تکمیل مراحل درمان خود باید به شهرستان همجوار و یا مرکز استان برای شیمی درمانی مراجعه می کردند که دیگر از این پس بیماران در مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش شیمی درمانی خواهند شد.

هر دو هفته یکبار شیمی درمانی روزهای پنجشنبه در مرکز پیشگیری از سرطان گراش انجام می شود.

دکتر خلفی نژاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیماران سرطانی در منطقه، توسط دکتر احمد عبدالهی فوق تخصص جراحی سرطان در گراش تحت عمل جراحی قرار می گیرند ، نیاز بود  شیمی درمانی نیز که تکمیل کننده درمان است در این شهرستان انجام شود که این امر محقق شده است و   هر دو هفته یکبار روزهای پنجشنبه بیماران ، شیمی درمانی می شوند که برای نوبت دهی و برنامه ریزی، فردی در مرکز پیشگیری سرطان مسوولیت نوبت دهی به این بیماران را بر عهده دارد.


این فوق تخصص خون و انکولوژی اظهار داشت: در حال حاضر برای شیمی درمانی ، سه تخت وجود دارد که جوابگوی شهرستان است.

دکتر خلفی نژاد درباره هزینه ی شیمی درمانی نیز گفت: هزینه شیمی درمانی بصورت بیمه ای است و فقط حدود ده درصد هزینه را بیمار پرداخت می کند.

وی خاطر نشان کرد: شیمی درمانی تکمیل کننده عمل جراحی است و مراحل شیمی درمانی برای بیماری های مختلف متفاوت است ، مثلا برای بیماری سرطان سینه ۸ مرحله شیمی درمانی نیاز است وبرای برخی بیماری های فرد، تا پایان عمر نیز شیمی درمانی میشود و مزیت شیمی درمانی این است که ریشهی بیماری  را از بین می برد و اگر بیماران شیمی درمانی نشوند ممکن است بیماری عود کند و سلولهای سرطانی به دیگر نقاط بدن پخش شود.

سرطان قابل پیشگیری و درمان است.

خلفی نژاد درباره نام بیماری سرطان که برای مردم بسیار ترسناک است گفت: با پیشرفت علم، دیگر نام بیماری سرطان ترسناک نیست و مردم باید بدانند که سرطان پایان زندگی نیست ، درست است که سرطان یک بیماری است ولی اگر زود تشخیص داده شود و کار درمان و مراحل بعد از درمان مانند شیمی درمانی انجام شود ، بسیاری از بیماران به زندگی عادی خود ادامه میدهند و جای نگرانی نیست. فقط مردم باید در صورتی که توده ای را در بدن خود حس کردند و یا یکی از عوامل سرطان را در بدن خود مشاهده کردند نباید بترسند و باید هر چه سریعتر برای پیگیری و درمان مراجعه کنند که اگر حتی پس از بررسی ها ، سرطان تشخیص داده شد به سرعت درمان را شروع کنند تا کاملا نتیجه بگیرند ولی اگر به دلیل ترس ، مراجعه نکنند و بیماری پیشرفته شود، کار درمان بسیار مشکل خواهد شد.

دکتر خلفی نژاد در روزهای حضور خود در مرکز پیشگیری از سرطان ، بیماران خونی مادرزادی مانند تالاسمی و هموفیلی و… را ویزیت می کند.

منبع:  گراش نما
نظرات بینندگان