کد خبر: ۱۰۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵

احداث یك مدرسه توسط پدر شهید «محمود زنگنه» در منطقه سیاخ دارنگون شیراز

یك باب مدرسه ۹ كلاسه به‌همت خانواده شهید محمود زنگنه در روستای حسین‌آباد منطقه سیاخ دارنگون شیراز احداث می‌شود.
به گزارش شیرازه، با همت بلند خانواده شهید محمود زنگنه، یك باب مدرسه ۹ كلاسه در زمینی به مساحت ۳۱۵۰ متر مربع و با ۱۱۲۰ متر زیربنا در دو طبقه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای دانش‌آموزان روستای حسین‌آباد منطقه سیخ دارنگون ساخته می‌شود.
نصرالله كیانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز امروز، ۶ بهمن در آیین كلنگ‌زنی این واحد آموزشی ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای دفاع از كیان این مرز و بوم، خصوصاً شهید محمود زنگنه گفت: محور توسعه هر كشور دانایی است كه این دانایی در مدرسه رقم زده می‌شود لذا تمام كسانی كه در كارهای خیر گام بر می‌دارند اگر در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم قدم خیری بردارند اجر و پاداشی مضاعف دارند.
وی با اشاره به اینكه علی‌رغم وجود استعدادهای انسانی و طبیعی بسیار در منطقه كمتر كسی در چنین مناطقی سرمایه‌گذاری می‌كند، گفت: این پروژه چهارمین آموزشگاه خیرسازی است كه با همت خیرین نیك‌اندیش در این منطقه محروم با همت خانواده شهید محمود زنگنه ایجاد می‌شود كه پس از راه‌اندازی با دارا بودن ۹ كلاس درس و سایر امكانات آموزشی و پرورشی، زمینه اشتغال به تحصیل  ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان منطقه را فراهم می‌كند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز افزود: قطعاً كار خیری كه در چنین منطقه‌ای صورت می‌گیرد بسیار ارزشمند بوده و نزد پروردگار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و این كار در تاریخ و اذهان مردم به عنوان باقیات صالحات و اثری ماندگار از خانواده این شهید گرانقدر باقی می‌ماند.
دست‌نیان، مدیركل نوسازی مدارس فارس نیز در این مراسم گفت: كار خیر شعبه‌های زیادی دارد و منحصر به مدرسه‌سازی نیست اما به دلایل ویژگی‌های منحصر به فردی كه در مدرسه‌سازی وجود دارد این كار از سایر اعمال خیر متمایز می‌شود.
وی در تشریح وجه تمایز مدرسه‌سازی با دیگر كارهای خیر گفت: در دین مقدس اسلام كه ستون‌های آن بر علم و آگاهی و شعور و تفكر بنا نهاده شده است مقام علم و علم‌آموزی جایگاه ویژه‌ای دارد تا آنجا كه خداوند سبحان در قرآن كریم به قلم و آنچه قلم می‌گوید سوگند خورده است و این یعنی همان وجه تمایز مدرسه‌سازی با دیگر اعمال خیر است.
دست‌نیان با اشاره به اینكه فرزندان ما به لحاظ استعداد از معدل جهانی فراتر هستند، گفت: اگر امكانات فراهم باشد و این استعدادها و توانمندی‌ها به منصه ظهور برسند قطعاً جایگاه ایران اسلامی در دنیا بسیار رفیع خواهد بود، كه این امر محقق نمی‌شود مگر با مدرسه‌سازی و توسعه آموزش و پرورش كشور.
سردار زنگنه، برادر این شهید بزرگوار به نمایندگی از سوی والدین شهید محمود زنگنه در سخنانی ضمن قدردانی از لطف و محبت مسئولین و اهالی روستای حسین‌آباد گفت: پدرم این عمل خیر را سال‌ها قبل زمانی كه در دوران دفاع مقدس و در مناطق عملیاتی در كنار برادر شهیدم با دشم متجاوز می‌جنگید شروع كرد چرا كه لازمه آموزش و بهداشت داشتن امنیت است و امروز این مدرسه بر خون شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم بنا می‌شود، شهدایی كه در مرزها و خارج از مرزها با جانفشانی خود از كیان و امنیت این مملكت دفاع می‌كنند.
وی با بیان اینكه ما چیزی از خود نداریم و هرچه هست متعلق به ذات مقدس پروردگار عالمیان است، گفت: همه ما در مسیری گام بر می‌داریم كه خلقت هستی بر آن بنا نهاده شده، فقر و نیاز با ذات ما عجین شده و ما چیزی از خود نداریم لذا باید در مسیر خدا حركت كنیم، اگر توحید نظری داشته باشیم اما توحید عملی نداشته باشیم و یا برعكس این تاثیری ندارد بلكه باید هم در تفكر و نیت و هم در عمل اعتقاد خودمان را به توحید نشان دهیم.
زنگنه با تصریح اینكه امروز شأن ملت شریف ایران داشتن یك امنیت پایدار و آموزش و پرورشی ماندگار و مبتنی بر تعالیم الهی است، خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر شما در لحظاتی كه پشت میز و نیمكت‌های مدرسه نشسته‌اید جز به رضای خدا و كسب علم و معرفت و دانش فكر كنید قطعاً مدیون خداوند متعال و تمامی كسانی هستید كه برای تعلیم و تربیت شما تلاش می‌كنند.
وی افزود: بیشتر استعدادهای درخشان ما افرادی هستند كه از دل همین روستاها و مناطق محروم بیرون آمده‌اند لذا باید فضاهای آموزشی و مدارس ما در شأن این عزیزان و منطبق با فضای فرهنگی و اجتماعی آن منطقه باشد به گونه‌ای كه به شناساندن ارزش‌های وجودی دانش‌آموزان مناطق محروم به خودشان كمك كند.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان