کد خبر: ۱۰۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
معاون فرماندار جلسه ستاد تنظیم بازار :

لزوم احداث میدان تره بار وکشتارگاه در سپیدان

معاون فرماندار در جلسه ستاد تنظیم و ساماندهی وضعیت بازار بر لزوم احداث میدان تره بار وکشتارگاه طیور در شهرستان سپیدان تاکید کرد.

به گزارش شیرازه جلسه ستاد تنظیم و ساماندهی وضعیت  بازار که به ریاست جهانخواه معاون فرماندار و با حضور فریدونی رئیس اداره صنعت معدن وتجارت، شاه حسینی رئیس اداره اتاق اصناف شهرستان و هیات مدیره اتاق اصناف و اتحادیه مواد غذایی توزیعی و جمعی از کسبه صنف میوه فروش و مرغ فروش در محل اتاق اصناف شهرستان برگزار گردید.

جهانخواه ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشت: عدم وجود میادین میوه و تره بار و کشتارگاه طیور در سطح شهرستان عامل افزایش قیمت این اقلام گردیده است که این خود خلا بزرگی محسوب می شود لذا شهرداری می‌بایست نسبت به ایجاد  میادین میوه و تربار در شهرستان اقدام نماید.

وی در ادامه افزود: متاسفانه هنوز پندارهای غلطی همچون سد معبر و ریختن پسماند و آشغال توسط بعضی از واحد ها اتفاق می‌افتد که اینگونه برنامه ها زیبنده یک شهر توریستی نبوده و میتوان با فرهنگ سازی توان اینگونه مشکلات را مرتفع ساخت.

معاون فرماندار فلسفه وجودی تنظیم بازار را بازرسی و نظارت دانست و افزود: انتظار میرود بازرسی اداره صنعت معدن وتجارت و اصناف نظارت خود را بیشتر نموده تا بهتر بتوان از حق مصرف کننده دفاع نمود.

شاه حسینی در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت  بازار و مشکلات موجود از جمله وجود دستفروشان و دوره گردان و رکود حاکم بر بازار را جهت حاضرین تشریح و سپس بیان کرد: علی رغم مشکلات موجود نباید متصدیان صنفی حق کسی را ضایع وکم فروشی نمایند و همانگونه که اتاق اصناف حامی بازار و کسبه می باشد از حق و حقوق مشتری نیز باید دفاع نماید ولی متاسفانه ما شاهد هستیم که در اثر قانون شکنی برخی کسبه نماها و افراد سودجو همشهریان جهت خرید ملزومات مورد نیاز خود به شیراز می روند که خود یکی از عوامل رکود بازار است.

در انتهای جلسه فریدونی رییس اداره صنعت معدن و تجارت اصناف را بازوان بسیار توان‌مندی برای جامعه دانست و گفت: اصناف در تمام مراحل در کنار دولت و نظام بوده و خواهند بود. متصدیان واحدهای صنفی اکثرا افرادی متدین و دیندار هستند، ولی متاسفانه گروهی قلیل هم در میان کسبه ها وجود دارند که قانون شکن بوده و بایدطبق قوانین و مقررات با آنها برخورد شود و انتظار میرود با توجه به اینکه در ماههای پایانی سال بوده و ایام نوروز نزدیک می باشد واحد های صنفی قوانین نظام صنفی را رعایت نمایند و همشهریان گرامی در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۲۴, تماس حاصل فرمایند.

در ادامه جلسه مشکلات واحدهای صنفی میوه فروش و مرغ فروش در سطح عرضه و توزیع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان