کد خبر: ۱۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵

در پلاسکو حدود 25 نفر شهید شدند؛ در آبان امسال 412 نفر بر اثر آلودگی هوا فوت کردند/ خانم معصومه ابتکار؛ استعفا بدهید!

حبیب کاشانی در جلسه شورا با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران افزود: «از یکم تا 23 مهر، 3 هزار و 262 نفر و از یکم تا 23 آبان 3 هزارو 674 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در ماه آبان 412 نفر از هموطنان ما به علت آلودگی هوا فوت شده‌اند که علت عمده آن آلودگی هواست.»
به گزارش شیرازه، حادثه دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از آتش‌نشانان شجاع در آن، قلب مردم ایران را به درد آورد و اشک را بر چشمانشان جاری کرد؛ اشک‌هایی که نشانه همراهی و همدردی ایرانیان با خانواده شهدای آتش‌نشان بود.


به گزارش رجانیوز،  در این میان اما برخی جریانات جناحی در داخل و خارج از کشور تلاش کردند تا ماهی سیاسی خود را از دریای خون شهدای آتش‌نشان صید کنند. تلویزیون حکومتی انگلیس به اعدام سازنده صهیونیست این ساختمان در ابتدای انقلاب اشاره کرد  طیف‌های سیاسی در داخل کشور هم خواستار استعفای برخی مقامات کشور شدند.


کار آنقدر بالا گرفت و آش آنقدر شور شد که حتی برنامه ورزشی 90 هم تبدیل به جنگ تلویزیونی شد و مجری پرمدعای آن نیز بر طبل استعفای مسئولین کوبید.


در ادامه، رجانیوز اقدام به انتشار سلسله گزارش‌هایی درباره برخی از مسئولین و سازمان‌های تحت مدیریت آنها می‌کند تا مشخص شود که چه کسانی و به چه دلایلی باید از کار خود استعفا دهند و یا برکنار شوند.


مرگ 412 نفر بر اثر آلودگی هوا؛ فقط در آبان 95


چندی پیش بود که عضو شورای شهر تهران از فوت 412 نفر در آبان ماه به علت آلودگی هوا خبر داد.

حبیب کاشانی در جلسه شورا با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران افزود: «از یکم تا 23 مهر، 3 هزار و 262 نفر و از یکم تا 23 آبان 3 هزارو 674 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در ماه آبان 412 نفر از هموطنان ما به علت آلودگی هوا فوت شده‌اند که علت عمده آن آلودگی هواست.»

عضو شورا یادآور شد: «آنهایی که امروز در مسند محیط زیست نشسته‌اند سابقه گذشته و فعلی آنها بیش از 11 سال است آیا فرصت خوبی نداشته‌اند که به بررسی آلودگی هوا بپردازند و برنامه درستی تدوین کنند.» کاشانی افزود: «ما راجع به جان آدم‌هایی صحبت می‌کنیم که عده‌ای از آنها در چند وقت اخیر جان باختند و علت آن نیز ناشی از ناتوانی ما بوده است. افرادی که گاها سرپرست خانواده بودند و امروز خانواده شان دچار مشکل شده است.»

عضو شورای شهر تهران گفت: «اگر نهادهای وزارتی با رشوه و اختلاس برخورد کنند خیلی خوب است اما باید با نهادهایی که به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند و باعث تهدید جان مردم می شوند نیز برخورد شود.»

مرگ این تعداد از شهروندان تهرانی در حالی رقم خورد که رئیس سازمان محیط زیست که به گفته بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس متولی اصلی این موضوع در کشور است، همچنان ترجیح می‌داد در مورد این موضوع صحبتی نداشته باشد و چمدانش را برای فرار از آلودگی هوای تهران ببندد و به مراکش برود!

البته این اولین باری نبود که در اوج آلودگی هوا ابتکار رئیس محیط زیست آلودگی هوا را بر نمی‌تابد و به سفر می‌رود تا مبادا آلودگی هوا ذره‌ای خاطرش را برنجاند، و چه اتفاق و همزمانی جالبی است این سفرهای ناگهانی خانم رئیس با آلودگی هوا!

 سوم و دهم دی ماه سال گذشته نیز در حالی که مردم 18 روز در آلودگی شدید هوا نفس می‌کشیدند خانم رئیس به آذربایجان غربی و کیش سفر کرد.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست باید به دلیل از دست رفتن جان این هموطنانمان، استعفا بدهد.
منبع: رجانیوز
نظرات بینندگان