کد خبر: ۱۰۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
خطیب جمعه ی فراشبند:

باید با پرهیز از اشرافیگری به روزهای اول انقلاب برگردیم

خطیب جمعه ی فراشبند گفت: حقوق های نجومی از جمله آفات بزرگیست که در چند سال گذشته ریشه دوانیده و اگر به سرعت جلوگیری نشود و متخلفین به اشد مجازات نرسند، می رود که سایر توده ها و لایه های اجتماعی را نیز در بر بگیرد و انقلاب را از پای درآورد.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام  هادی ابراهیمی خطیب نمازجمعه شهرستان فراشبند همانند هفته های قبل خطبه های این هفته خود را با معرفی گناه کبیره تهمت شروع نمود و احادیثی را در این باب نقل نمود.

وی گفت: مومنین نباید کاری کنند که در معرض اتهام قرار گیرند، و بایددر جاهای آلوده رفت و آمد نکنند و با انسان های بد و شرور رفیق نشوند و با کاسبان و تاجران رباخوار نشست و برخاست نکنند، چرا که امیرالمومنین(ع) می فرمایند: « هر کس به جاهای بد درآید متهم می شود » و همچنین پیامبر اکرم (ص) نیز می فرمایند: « از جاهای تهمت برانگیز بپرهیزید ».

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خطبه اول خود به بیان احادیثی دیگر در همین موضوع و داستانی نیز از برخورد امام صادق(ع) با شخص تهمت زننده برای نمازگزاران نقل نمود.

نماز جمعه فراشبند


وی در ابتدای خطبه دوم، فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ملت قهرمان و ولایتمدار ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلاب نور بود، انقلاب پابرهنگان علیه اشرافیگری و ثروتمندان بی درد بود و انقلاب اسلامی فرشته حق علیه باطل و علیه مستکبرین و مستبدین بود.


امام جمعه فراشبند افزود: از خواسته های انقلاب اسلامی کاهش فقر و جلوگیری از انباشت سرمایه در دست بعضی هاست که متاسفانه یک عده سودجوی طماع و دنیاپرست، در سال های اخیر با کمک بعضی ها میلیاردها تومان به جیب زدند و به ریش بچه های انقلاب خندیدند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: دزدی، کم کاری، اختلاس، جعل اسناد مالی و ملکی  و وضع حقوق های نجومی از جمله آفات بزرگیست که در چند سال گذشته ریشه دوانیده و اگر به سرعت جلوگیری نشود و متخلفین به اشد مجازات نرسند، می رود که سایر توده ها و لایه های اجتماعی را نیز در بر بگیرد و انقلاب را از پای درآورد.

نماز جمعه فراشبند


وی با بیان اینکه متاسفانه با روی آوردن به دنیا  ارزشها و آرمان های انقلاب کم رنگ شده است گفت: ما باید به روزهای اول انقلاب برگردیم و از اشرافیگری و مال اندوزی پرهیز کنیم.


حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با برشمردن تعدادی از آثار و برکات انقلاب در ایران اسلامی گفت: تا رسیدن به نقطه ی مطلوب باید کارهای جهادی زیادی کرد. به قول رهبر "انقلاب کشور به مدیران جهادی و تلاشگر نیاز دارد"، و این وظیفه دولت محترم است که مدیرانی را منصوب نماید که با فرهنگ جهادی و بسیجی، خدمتگزاری صدیق برای نظام و انقلاب باشند.

امام جمعه فراشبند افزود: جهاد سازندگی چه کارهای مهم و در ظاهر نشدنی را انجام داد و شعار ما می توانیم را به منصه ظهور درآورد.

نماز جمعه فراشبند

وی خاطرنشان کرد: کسانی که جهاد سازندگی را حذف کردند کار اشتباهی انجام دادند و ما حالا چی می بریم که چه خسارتی به کشور وارد آوردند، باید می بود و انسان های ارزشی و ایثارگر و فداکار کارآفرینی می کردند و به این مردم خدمت صادقانه بی منت می کردند.

نماز جمعه فراشبند


حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خطبه دوم خود با بیان این که بازاریان شهر ما از سایر شهرها مومن تر و با انصاف تر هستند گفت: مردم و کارشناسان می گویند رکود همه جا را فراگرفته و کسب و کار از رونق افتاده است. 

وی ادامه داد: چرا بعضی شهروندان ما از سایر شهرها خرید انجام می دهند در حالی که در همین شهر کالاهای مورد نیازشان موجود است؟ تفاوت قیمت هم زیاد نیست و حتی ارزان تر از جاهای دیگر است. وانگهی رفتن به شهرهای دیگر خطراتی دارد و هزینه بر است و آیا بهتر نیست جهت رونق بخشیدن به کسب و کار شهرمان از بازار خودمان خرید کنیم؟

نماز جمعه فراشبند


وی در ادامه از اداره اصناف و صنعت و معدن درخواست نمود به افراد گرانفروش تذکر بدهند و اقدام لازم را به عمل آورند تا شهروندان ما دیگر بخاطر اختلاف قیمت و گرانفروشی به سایر شهرها جهت خرید نروند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: تنوع در بازار ما کم شده است و شاید بخاطر این است که بازار رونق ندارد و یا بخاطر این است که بعضا قرض ها سر وقت پرداخت نمی شود  و اعتماد کمتر شده است.

بعضی معامله نقدشان در خارج از فراشبند است و قرضشان را در فراشبند انجام می دهند. ما باید هوای یکدیگر را داشته باشیم و به عمران و آبادی و رونق کسب و کار شهرمان دلسوزانه توجه کنیم.

نماز جمعه فراشبند

وی با بیان اظهار نظر بعضی از افراد مبنی بر لغو شدن قانون رعایت حدود صنفی که در دولت قبل به تصویب دولت و مجلس رسیده است، گفت: این هم یک نکته ای است که دولت باید بازبینی کند و چنانچه صلاح است دوباره آن را الزامی نماید.


حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خطبه های نمازجمعه این هفته یاد و خاطره شهدای آتشنشان حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی داشت و از فداکاری و ایثار این عزیزان نهایت تشکر و قدردانی نمود.


نماز جمعه فراشبند


منبع:  نخل بیدار



نظرات بینندگان