کد خبر: ۱۰۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
مک کین و لیندسی گراهام:

قانون محدودیت مهاجرت ترامپ خودزنی است/ این قانون به داعش برای جذب نیرو کمک می‌کند

2 سناتور ارشد آمریکایی طی بیانیه ای با انتقاد از فرمان اجرایی ترامپ درباره مهاجرت تاکید کردند که این قانون به جای تامین امنیت آمریکا به تروریستها برای جذب نیرو کمک می‌کند.

به گزارش شیرازه، جان مک کین و لیندسی گراهام 2 سناتور ارشد آمریکایی از قانون محدودیت مهاجرت دونالد ترامپ انتقاد کردند و آن را نوعی خودزنی برای آمریکا در مبارزه با تروریسم خواندند.

این 2 سناتور آمریکایی در یک بیانیه مشترک تاکید کردند؛ بیشتر متحدان ما در مبارزه با داعش مسلمانانی هستند که ایدئولوژیهای آخرالزمانی را رد میکنند و بیشتر آنها از عبارت جایگزین(ISIS) برای دولت اسلامی عراق و سوریه استفاده میکنند. دستور اجرایی ترامپ به صورت عمدی یا غیرعمدی این پیام را به مسلمانان ارسال میکند که ما دوست نداریم آنها به کشور ما بیایند. این همان دلیلی است که ما را از این دستور اجرایی نگران میکند چرا که بیشتر به تروریستها برای جذب نیرو کمک میکند تا اینکه امنیت ما را تامین کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

مک کین پیش از این نیز از قانون محدودیت مهاجرت ترامپ انتقاد کرده بود و گفته بود این مساله میتواند باعث تقویت پروپاگاندای داعش شود.

منبع: فارس


نظرات بینندگان