کد خبر: ۱۰۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
استاد دانشگاه آمریکا:

حذف نام «عربستان» عامل اصلی ماجرای یازده سپتامبر از لیست سیاه ترامپ

استاد یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا در مقاله‌ای خاطر نشان ساخت، اقدام‌های جدید ترامپ و استفاده ابزاری از بیگانه ستیزی تنها برای انحراف اذهان عمومی است.

به گزارش شیرازه، «سعود عبدالخبیر» استاد دانشگاه مطالعات آمریکا_آفریقا در پردو، از دانشگاه‌های باسابقه و معتبر ایالت ایندیانای آمریکا، در مقاله‌ای که به تازگی منتشر ساخته است، اقدام‌های جدید «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در اعمال محدودیت شدید بر مسلمانان هفت کشور برای ورود به آمریکا را  در جهت «فریب اذهان عمومی نسبت به عدم تحقق وعده‌هایش» دانست.

نویسنده این مقاله در بخشی از مطلب خود آورده است: رییس جمهور آمریکا در 27 ژانویه دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن ممنوعیتی برای صدور روادید ورود به خاک این کشور برای اتباع هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن که همگی مسلمان هستند، صادر شد.

به باور نویسنده مورد عجیب این فهرست این است که در پیش نویس دستور اجرایی با «ماجرای یازده سپتامبر» به عنوان شکست صدور روند اخذ ویزا آغاز می‌شود و در آن وزارت خارجه به خاطر ممانعت  مامورانش در بررسی دقیق و موشکافانه درخواست‌های دریافت روادید عبور  19 تبعه خارجی که موجب قتل سه هزار آمریکایی شد، سرزنش می‌شود و در حالی‌که اکثریت این افراد عربستانی بودند، اما نامی از «عربستان» در این فهرست دیده نمی‌شود.

سعود عبدالخبیر با اشاره به رویکردهای انتخاباتی ترامپ می‌نویسد: ترامپ وعده اعمال ممنوعیت ورود مسلمانان را به عنوان یک راهبرد انتخاباتی داد و توانست حمایت‌های لازم را با ایجاد جریان‌های نژادپرستی و ضد مسلمانان در آمریکا برای خود به دست آورد. کارایی این مسیر تبعیض نژادی ضد مسلمانان  بدین شکل است که اسلام و مسلمانان مایه ترس و وحشت هستند زیرا در آن‌ها تفاوت‌هایی در ظاهر و نوع کارشان وجود دارد.

نویسنده با پرداختن به ماجرای کشته شدن 9 سیاه پوست آمریکایی از سوی «دیلان رووف» که در چارلستون آن‌ها را کشت، نوشت: این رقم بیشترین میزان قتل آمریکایی‌ها توسط سفید پوستان آمریکایی بود که در خاک این کشور رخ داد اما در کمال تعجب ترامپ هیچ دستور اجرایی را برای هدف گرفتن سفید پوستان آمریکایی امضا نکرده  و به این خاطر است که تنها اسلام و مسلمانان موردی متفاوت از دیگران هستند و به شکل نفرت انگیزی در افکار عمومی بد و شرور شکل داده شده‌اند.

نویسنده با پرداختن به مقوله خشونت علیه زنان عنوان می‌دارد: خشونت علیه بانوان و قتل‌های ناموسی به ویژه، دو بار در پیش نویس فرمان ترامپ به عنوان موردی که دولت این کشور موظف به حمایت از آمریکایی‌ها می‌باشد، عنوان شده است. البته مسئله خشونت علیه زنان در آمریکا در گفت‌وگوهای معمول به اعراب و مسلمانان نسبت داده شده و موجب ایجاد روایت گسترده تر مبنی بر این شده  که زنان مسلمان به وسلیه همسرانشان در زندگی، خانوداه و مذهب مورد مورد ظلم قرار می‌گیرند و نیاز است که دولت آمریکا آن‌ها ‌را نجات دهد. حال ترامپ به هوادارانش می‌گوید، ببینید من به شما گفته بودم که اقدامی را درباره این افراد زشت و مخوف انجام می‌دهم.

البته در حالی‌که در  آمریکا در هر دقیقه نزدیک به بیست نفر که اکثریت بانوان هستند، قربانی سوء رفتار همسران خود هستند با این وجود ترامپ جریان حمایت از زنان علیه خشونت در آمریکا را شکل نداده است.

نویسنده این مقاله با اشاره به وعده‌های اشتغال‌زایی دونالد ترامپ و پیش بردن طرح دسترسی به پروژه خط لوله نفتی داکوتا عنوان داشت که این فرمان تنها حدود چهل شغل دائمی را ایجاد می‌‌کند.

در خاتمه این مقاله آمده است: ترامپ در حال ادامه آن چیزی است که در مبارزات انتخاباتی آغاز کرده بود. او از ترسی که باعث نوعی بیگانه ستیزی شده و موجب هیجان‌زدگی مردم درباره ساخت دیوارهای مرزی و اعمال ممنوعیت‌ها می‌شود بهره برداری می‌کند و تنها هدفش فریب اذهان مردم نسبت به وعده‌هایی است که نمی‌تواند به آن‌ها پایبند باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس


نظرات بینندگان