کد خبر: ۱۰۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

واردات ۱۲۲ تن سیفون در پسابرجام+ جدول

دولت یازدهم در دوران پسابرجام 1274 تن سیفون دستشویی از ۴ کشور مختلف جهان، وارد کرده که با توجه به شرایط رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور، مایه شرمساری است.
به گزارش شیرازه، به دنبال دستور حسن روحانی به دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی کامل به جامعه درباره دستاوردهای برجام، ما بر اساس آمارهای گمرک، بخشی از این دستاوردها را منتشر می کنیم.

بر اساس آمار گمرک، در ۹ ماهه اول امسال، دولت یازدهم با استفاده از فرصت‌های ایجادشده توسط برجام، توانسته از چین ۱٬۲۳۵ تن سیفون دستشویی به ارزش ۸۷٬۷۵۱٬۲۲۷٬۳۵۱ ریال وارد کشور کند.

دولت یازدهم همچنین ۳۴ تن سیفون دستشویی به ارزش ۲٬۶۱۷٬۶۸۵٬۲۳۹ ریال از عمان وارد کشور کرده است. کویت هم سهمی بازار سیفون ایران به دست آورده که البته اندک است. یونان هم در این مدت یک تن سیفون دستشویی به ایران صادر کرده است.

با توجه به تولید سیفون و سایر محصولات بهداشتی ساختمانی در کشور و فعالیت تولیدکنندگان مطرح داخلی که از رکود بازار به شدت دچار مشکل شده‌اند، معلوم نیست به چه دلیل مرزهای کشور برای واردات این نوع محصولات در دوران پسابرجام باز است.

ضمن آن که واردات این کالاها از کشورهایی چون عمان و کویت که سهمی در  اقتصاد و تولید جهانی ندارند، مطمئنا مایه شرمساری است.

در مجموع در ۹ ماهه اول امسال به مدد گشایش‌های ایجادشده توسط برجام، ایران توانسته 1274تن سیفون دستشویی   وارد کند.

مشرق در روزهای آینده، بخش‌های درخشان دیگری از دستاوردهای دولت در پسابرجام را منتشر خواهد کرد.
 
واردات ۱۲۲ تن سیفون در پسابرجام+ جدولمنبع: مشرق
نظرات بینندگان