کد خبر: ۱۰۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

کارگروه قرارگاه محرومیت زدایی روستاها در خرامه برگزار شد

جلسه کارگروه قرارگاه محرومیت زدایی و توانمندسازی روستاها به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه شهرستان و اعضاء جلسه در محل فرمانداری خرامه برگزار شد.

به گزارش شیرازه؛ جلسه کارگروه قرارگاه محرومیت زدایی و توانمندسازی روستاها به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه شهرستان و اعضاء جلسه در محل فرمانداری خرامه برگزار شد.

حسین آرگیو فرماندار خرامه ضمن خیر مقدم به مدعوین و با اشاره به مزیت نسبی روستاها و محرومیت روستاهای شهرستان گفت: شهرستان خرامه به دلیل خشکسالیهای متوالی و از بین رفتن تنها منبع درآمدی (کشاورزی) وارد بحران بی آبی و کم درامدی شده که اگر مورد توجه مسئولان ارشد استانی و کشوری قرار نگیرد وضعیت برخی روستاها اسف بار و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی از روستاییان خدمات قابل توجهی به این قشر ارائه کرده است بیان داشت: برای اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری و اهداف بلند دولت برای تحقق اقتصادی پایدار و داخلی گام برداریم باید به روستا بعنوان پایلوت اقتصادی شهرستان نگاه کنیم و در راستای احیا کردن فعالیتهای روستایی گام برداریم تا بتوانیم روستاییان را از محرومیت نجات داده و زمینه را برای فعالیت اقتصاد داخلی فراهم آوریم.

آرگیو ادامه داد: تعیین و انتخاب روستای محروم درشهرستانی که خشکسالی و محرومیت گریبان گیر آن شده است  کاری مشکل است و از مسئولان ذی ربط خواستار توجه ویژه به روستاهای شهرستان هستیم تا بتوانیم در راستای خدمات رسانی به شهروندان قدردان و فهیم گامی برداریم.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: اگر در نظر داریم که در سطح روستاها محرومیت زدایی کنیم و رونق اشتغال زایی را از خود روستا شروع کنیم باید انسجام دربین مسئولین، اجرایی و عملیاتی شود تا شاهد رونق و شکوفایی و آبادانی در شهرستان باشیم.

وی افزود: در سایه  تعامل و وحدت بین دستگاه ها است که می توان موفق عمل کرد که نتیجه آن نیز در نهایت رضایت عموم مردم و نیز خالق هستی است.

 در پایان، اعضا به بیان دیدگاههای خود در مورد محرومیت روستاها و توانایی آنها پرداختند.

منبع:  صدای خرامه

نظرات بینندگان