کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

هدف مشترک مهمترین شاخص انجمن ها و گروه‌های مردم نهاد است

نخستین نشست تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر فارس با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و جمعی از عکاسان شاهد و ایثارگر در سالن خادمین شهدای بنیاد برگزار شد.

به گزارش شیرازه  نخستین نشست تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر فارس با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و جمعی از عکاسان شاهد و ایثارگر در سالن خادمین شهدای بنیاد برگزار شد.

رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه داشتن فعالیت و هدف مشترک مهمترین شاخص انجمن ها و گروه‌های مردم نهاد است، گفت: یکی از موارد مورد حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایجاد تشکل ها و کانون هایی است که در قالب آن ها ایثارگران به انجام امور فرهنگی و اجتماعی در جامعه بپردازند.

راهی ادامه داد: راه اندازی کانون عکاسان شاهد و ایثارگر فارس یکی از کارهای خوبی است که در بنیاد استان انجام شده است و علاوه بر شناسایی و معرفی عکاسان شاهد و ایثارگر، زمینه آموزش و یادگیری را برای دیگر افراد جامعه هدف فراهم می کند.

برپایی نمایشگاه عکس والدین شهدا همزمان باروز ملی شهدا

سیدعلی محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر، ایجاد انسجام، همدلی و همبستگی میان آن ها، برپایی نمایشگاه های تخصصی عکس با موضوع ایثار و شهادت و نمایشگاه های توانمندسازی این هنرمندان از جمله اهداف تشکیل کانون عکاسان شاهد و ایثارگر فارس بوده است.

محمدی با بیان اینکه همزمان با ۲۲ اسفندماه روز ملی شهدا، نمایشگاه عکس هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر فارس با موضوع والدین شهدا در شیراز برپا می شود، افزود: علاقمندان می توانند تا ۲۲ بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه این نمایشگاه واقع در شیراز، نبش خیابان مشکین فام، ساختمان شماره ۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره هنری، اسناد و انتشارات ارسال کنند.

شناسایی هنرمندان شاهد در عرصه ملی و فراملی

در این نشست آزاده جانباز احمدرضا مداح مسئول کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس نیز با اشاره به فعالیت کانون ابراز کرد: پس از شناسایی هنرمندان شاهد و ایثارگر و برای رسیدن به اهداف و حفظ استقلال کانون عکاسان شاهد و ایثارگر و ایجاد انسجام، همدلی و همبستگی عکاسان جهت پیگیری حمایت از هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر، به سمت ثبت سمن‌ (NGO) عکاسان شاهد و ایثارگر پیش خواهیم رفت و در آینده ای نه چندان دور شاهد هنرنمایی هنرمندان شاهد و ایثارگر همچون گذشته در عرصه ای ملی و فراملی خواهیم بود.

مداح ادامه داد: برپایی نمایشگاه های تخصصی با موضوع ایثارو شهادت، برگزاری اردوهای یکروزه در قالب تورهای گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد مبتدی و تداوم آموزش برای افراد حرفه ای، ارتباط با ارگان ها و نهادها جهت پیشرفت و گسترش فعالیت های هنرمندان شاهد و ایثارگر فارس و برگزاری نمایشگاه های موضوعی و تخصصی در سطح استان فارس، از اهداف این کانون خواهد بود.

در پایان این مراسم استاد بهمن حسن شاهی در خصوص عکس و عکاسی مطالبی بیان کرد و فاطمه بکتر رئیس اداره هنری و سید مهدی سراج کارشناس هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز طی سخنانی از حمایت هنرمندان توسط اداره هنری خبردادند و در پایان نیز عکاسان هنرمند شاهد و ایثارگر استان فارس به بیان دیدگاه های خود در خصوص راه اندازی سمن‌ (NGO) عکاسان شاهد و ایثارگر پرداختند.

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما

نظرات بینندگان