کد خبر: ۱۰۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
به همت آتش نشانان؛

آتش در کارخانه لوله سازی فراسان مهار شد

مسئول آتش نشانی سپیدان گفت: آتش سوزی انبار کارخانه فراسان پس از شش ساعت تلاش به کنترل کامل نیروهای آتش نشانی مستقر در محل حادثه در آمد و مهار شد.

به گزارش شیرازه وحید حق پرست مسئول آتش نشانی سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: با اعلام حریق در یکی از انبار های حاشیه شهر ؛ ماموران آتش نشانی شهرستان به دلیل شدت حریق و جلوگیری از سرایت آتش به سایر اماکن به منطقه هرایجان در بخش هماشهر واقع در جاده نورآباد اعزام شدند.

وی افزود: برای چندمین بار است که در سال جاری آتش سوزی در این کارخانه اتفاق می افتد . به دلیل حجم انبوه مواد پلاستکی قابل اشتعال در این انبار و امکان سرایت آتش به سایر اماکن آتش نشانان این سازمان با محاصره آتش در کمترین زمان ممکن نسبت به اطفای این حریق اقدام  کردند.

بنابراین گزارش در محل حادثه یک انبار ضایعات لوله های پلی اتیلن مشاهده می شد که دچار آتش سوزی شده بود و با توجه به انباشت ضایعات ، آتش در حال سرایت به اطراف بود.

این گزارش حاکی است؛ نیروهای عملیاتی به سرعت با بکارگیری تجهیزات انفرادی، لوله های آبرسانی و دستگاه های تنفسی از چندین سمت عملیات مهار و خاموش کردن آتش سوزی را آغاز و ساعت آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از گسترش آتش سوزی به دیگر نقاط این انبار جلوگیری نمودند

وحید حق پرست به خبرنگارمارگون افزود: آتش سوزی در انبار کارخانه فراسان در شهر ستان سپیدان بوده که مواد قابل اشتعال طعمه آتش شده که خوشبختانه این حادثه تلقات جانی و حتی مجروح نیز نداشته است.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی در انبار کارخانه فراسان درشهرستان سپیدان بوقوع پیوست که نیروهای آتش نشانی بلافاصله در محل حاضر شدند و به خاطر حجم بالای آتش سوزی؛ از دستگاههای امدادی ونیروهای کارخانه وهمچنین دهیاری وشورای روستا نیز برای کنترل آتش کمک گرفته شد
این مسوول خاطرنشان کرد: دربررسی های اولیه نشان می دهد علت آتش سوزی اقدام و فعالیتی بوده که منجر به جرقه شده است ولی کارشناسان آتش نشانی پیگیری و بررسی علت حادثه است که به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد

حق پرست افزود: پیگیری‌ها نشان می دهد که این آتش سوزی صرفا دارای خسارت‌های شدید مالی بوده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته و سوختگی سطحی کارکنان را به همراه داشته است.

وی گفت: باتوجه به ماده 55قانون شهرداری ها خارج ازحوزه خدماتی حق سرویس دهی راندارندولی به دلیل نبودن ایستگاه آتش نشانی درحوزه استحفاظی شهرستان ونیت خیرخواهانه شهردارشهراردکان واحدآتش نشانی به دستورشهردارحوادث خارج ازحوزه شهرراسرویس دهی میکند.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان