کد خبر: ۱۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
اظهارات عجیب سخنگوی فراکسیون امید مجلس:

پرداختن به "فیش های نجومی" لوث شده است/مجلس دیگر وظیفه ای در این خصوص ندارد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری پرونده فیش های نجومی گفت: موضوع فیش های نجومی دیگر جنبه خبری ندارند و پرداختن به فیش های نجومی دیگر لوث شده است.
به گزارش شیرازه، بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار افراد نجومی بگیر و آخرین وضعیت پیگیری پرونده فیش های نجومی گفت: موضوع فیش های نجومی دیگر جنبه خبری ندارند و این مسئولیتی است که بر عهده سازمان بازرسی و دیوان محاسبات قرار داده اند و اگر موردی هم باشد این نهادها با آنان برخورد می کنند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه پرداختن به فیش های نجومی دیگر لوث شده است، عنوان کرد: موضوع فیش های نجومی دیگر لوث شده است و پرداختن به این موضوع نتیجه ای ندارد، مملکت اینقدر مشکلات دارد که پرداختن به این موضوع منجر به حاشیه بردن افکار عمومی می شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس در ادامه در خصوص پیگیری فیش های حقوقی نجومی مدیرعامل فروشگاه رفاه اظهارداشت: مجلس وظایف خود در خصوص فیش های نجومی را انجام داده است و در این زمینه گزارشی را نیز تهیه و به صحن علنی ارائه کرده است، اگر موردی هم باشد باید به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ارائه شود زیرا مجلس نهاد قضائی نیست که به این موضوع بپردازد.

شایان ذکر است رییس جمهوری در بیانیه ای خطاب به ملت ایران که در پی گزارش مربوط به پرداخت های نا متعارف به برخی مدیران صادر شد، تاکید کرد: حساسیت افکار عمومی و رسانه ها به پرداخت های نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی "نظام شفافیت اطلاعات" بهره خواهد برد.

همچنین پس از آنکه فیش حقوقی بسیاری از مدیران دولت روحانی منتشر شد و مردم با حقوق‌های کلان این مدیران مواجه شدند، موجی از اعتراض جامعه را دربرگرفت، اعتراضی که حداقل به ظاهر صدای خود روحانی را هم درآورد و موجب شد او طی دستوری خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری بنویسد: ” پیرو دستور قبلی در مورد بررسی حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه‌های اجرایی، اینک گزارش‌های واصله نشان می‌دهد که مواردی از پرداخت‌های غیرمتعارف و ارقامی تحت عنوان «پاداش و وام» وجود داشته است که اگر چه ممکن است با مقررات به‌جا مانده از دوره‌های قبل توجیه‌پذیر باشد، ولی با موازین عدالت و تعهد در قبال بیت‌المال و منشور اخلاقی دولت ناسازگار و غیرقابل قبول است و حتی در برخی موارد مصداق سوء استفاده از اعتماد دولت به‌شمار می‌رود.

مقتضی است در اسرع وقت همه موارد تخلّف و سوء استفاده شناسایی گردد، وجوهی که به‌ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد شود و مدیران متخلّف عزل شوند و گزارش اقدامات قاطع به اینجانب ارایه شود."

همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه ای با اعضای هیات دولت نسبت به فیش های نجومی برخی از مدیران واکنش نشان دادند و دستور برخورد با متخلفین را صادر کردند که از دستور رهبری در این خصوص می توان نکات ذیل را دریافت کنیم:


۱- این حقوق‌ها، برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است

۲- این برداشت‌ها نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است

۳- دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، باید این‌ها را از این کار‌ها برکنار بکنند.

4- نباید این موضوع مانند سایر موضوعات بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود.

5- پدیده زشت حقوقهای نامشروع  آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری»

6- لزوم برخورد و پیگیری مسئله حقوق های نجومی از سوی مدیران و مسئولان

 
اما با توجه دستور رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور برای برخورد با متخلفین و نجومی بگیران هنوز شاهد افشای فیش های حقوقی نجومی مدیران دولتی در رسانه ها هستیم که اخیرا فیش حقوقی نجومی مدیر عامل فروشگاه رفاه نیز در رسانه ها منتشر شده است و انتظار می رود مسئولین برخورد جدی تری نسبت به این موضوع داشته باشند.

 منبع: دانا
نظرات بینندگان