کد خبر: ۱۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

معتقد به قرآن هیچ‌گاه دچار تفکر افراطی نمی‌شود

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسی که معتقد به کتاب قرآن و پیغمبر اسلام است هیچ‌گاه دچار تفکرات افراطی موجود بین شیعیان و اهل سنت نمی‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، عصر امروز در همایش انقلابی‌گری رمز پیشرفت انقلاب اسلامی که با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس، علما، طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات تشیع و تسنن جنوب استان پهناور فارس، مسؤولان و جمعی از معتمدان و خیران در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، با تبریک دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، گفت: زمانی که ملتی بر محور یک رهبر حلقه زد، می‌تواند کارهای بزرگی مانند انقلاب اسلامی به وجود آورد.

وی با تأکید بر نقش برجسته حضرت امام خمینی(ره) در آگاهی‌دهی و هدایت مردم، افزود: امام خمینی(ره) با تسلط بر دل‌ها، رشته‌ای از ایمان و محبت را بر گردن ملت افکند و باعث پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام تقوی بابیان اینکه هر ملتی با هر دین و مذهبی که بخواهد به پیروزی و هدفش برسد باید وحدت داشته باشد، تصریح کرد: امام(ره) به پشتوانه مردم مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاد و ایشان توانست جهان اسلام را بیدار کند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی صحبت کردن و چگونه برابر مستکبران ایستادن را به مردم آموخت، ادامه داد: آمریکا و دنیای غرب با تصورات واهی هیچ‌گونه خیالی نسبت به نابودی طاغوت و حکومت شاهنشاهی را نداشتند.

حجت‌الاسلام تقوی با یادآوری برخی از شعارهای دوران انقلاب، عنوان کرد: مردم باجان و دل، رشادت و ایثار و شجاعت پا به‌پای امام(ره) درصحنه ایستادند و با تکیه‌بر مکتب فقه و فقاهت و مرجعیت در مسیر پیروزی انقلاب حرکت کردند.

این کارشناس دینی بیان کرد: در خطه لارستان بزرگ نیز مردم با تبعیت از خاندان بزرگ آیت‌الله سید عبدالحسین لاری (ره) که در فرهنگ‌سازی جنوب کشور نقش بسیار مهمی داشتند همراه با سراسر ایران درراه پیروزی انقلاب اسلامی حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز مرزها را درنوردیده است، تصریح کرد: کشورهای بحرین، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین اشغالی، یمن و غیره به پا خاسته‌اند و این به خاطر بذر بیداری بود که امام(ره) در دل‌ها افشاند و بیدار شدند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با برشمردن گوشه‌هایی از جنایت داعشی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها در کشورهای مسلمان آنان را جدای از دین مبین اسلام دانست و یادآور شد: مردم شیعه و سنی باید قدر وحدت و یکدلی خود را بدانند و متوجه باشند که در صورت نفوذ تفکر وهابی و تفرقه‌افکن در زندگی مردم نتیجه‌ای جز اختلاف، ناامنی و پشیمانی در پی نخواهد داشت.

وی با محکوم کردن جنایات داعشی‌ها با حمایت آل سعود در کشورهای مسلمان، ادامه داد: کسی که معتقد به کتاب قرآن و پیغمبر اسلام است هیچ‌گاه دچار تفکرات افراطی موجود در بین شیعیان و اهل سنت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی با گرامیداشت آیات عظام سید عبدالعلی آیت‌اللهی(ره)، سید مجتبی موسوی لاری(ره) و حجت‌الاسلام سید مجتبی نوربخش، گفت: این علما برای خدمت به مردم آمده بودند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خطاب به مردم شیعه و سنی برای قدرشناسی از علما و بهره‌گیری از وجود آنان، افزود: به دلیل ارتباط صمیمی مقام معظم رهبری با حضرت آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی(ره) منطقه لارستان بسیار مورد توجه ایشان است و به‌ طور جدی پیگیر تعیین امام‌ جمعه این شهرستان پس از رحلت حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی بودند که این نشان از توجه رهبر معظم انقلاب به لارستان است.
نظرات بینندگان