کد خبر: ۱۰۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
امام‌جمعه لارستان مطرح کرد؛

زندگی شیعه و سنی در لارستان الگویی مناسب برای سایر بلاد

امام‌جمعه لارستان با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های مثبت فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در لارستان شیعه و سنی آن‌گونه که در شان یک جامعه اسلامی است در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که می‌تواند الگویی برای سایر بلاد اسلامی باشد.
به گزارش شیرازه، همایش انقلابی گری رمز پیشرفت انقلاب اسلامی با حضور رئیس و معاونان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس علما، طلاب، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات تشیع و تسنن جنوب استان پهناور فارس، مسؤولان و جمعی از معتمدان و خیران در تالار وحدت شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید مختار موسوی، امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه مردم این دیار از دیرباز دارای دغدغه‌های دینی در عالی‌ترین سطح خود بوده‌اند، گفت: نتیجه مجاهدت‌های آنان تشکیل نخستین حکومت اسلامی در این دیار بوده است.

وی در ادامه افزود: مردم لارستان بزرگ برای برپایی دین مبین اسلام شهدایی نیز تقدیم کرده‌اند که نشان از بصیرت بالای مردم این خطه است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مردم لارستان در طول انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند و با حضور خود به وظیفه دینی خود عمل کرده‌اند، تصریح کرد: گلزار شهدای لارستان نشانه‌ای از پایبندی و ارادت این مردم به دین و ارزش‌های دینی است.

وی بابیان اینکه نام لارستان همواره با کارهای خیر و عام‌المنفعه توأم بوده است و مردم آن را با نام نیک می‌شناسند، ادامه داد: لارستان خاستگاه مجاهدینی مانند آیات سید عبدالحسین لاری، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، سید مجتبی موسوی لاری و... بوده است که در راستای تحقق اهداف اسلام تلاش کرده‌اند و برای افزایش اعتقادات دینی مردم قدم برداشته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه، لارستان بزرگ را نماد وحدت و برادری بین شیعه و سنی معرفی و خاطرنشان کرد: در لارستان شیعه و سنی آن‌گونه که در شان یک جامعه اسلامی است در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که می‌تواند الگویی برای سایر بلاد اسلامی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور مسؤولان کشوری در این جلسه، این شهرستان در راستای شکل‌گیری جامعه اسلامی که نظر مقام معظم رهبری است بیشتر قدم بردارد و این شهرستان بیش‌ازپیش از نقش مؤثر خود برخوردار شود.
امام‌جمعه لارستان با بیان اینکه شهرستان لارستان دارای ظرفیت‌های مثبت فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: امید می‌رود با مساعدت مسؤولان بتوان برخی مشکلات شهرستان لارستان را حل کرد.
نظرات بینندگان