کد خبر: ۱۰۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

نویسنده جوان جهرمی از عهدِ نیک خود با شهدا گفت

نویسندگی نعمت بی بدیل است که می توان برای گسترش معرفت و فرهنگ ناب دینی استفاده کرد .

به گزارش شیرازه  به گفته ی مهدی سروش مسؤول کانون بسیج هنرمندان جهرم  هنرمند جوان بسیجی فاطمه نیک عهد در جشنواره کشوری کنگره سراسری 6500شهید مخابرات (فاوا) دفاع مقدس توانست مقام اول را کسب کند.

این خبر بهانه ی گفتگوی دوستانه با هنرمند بسیجی خانم نیک عهد شد تا از این نعمتی که خداوند برای انتقال اندیشه و افکار به ویژه فرهنگ ناب دینی و دفاع مقدس به او عنایت کرده بگوید .

"به نظر من نویسندگی نعمت بی بدیل است که می توان برای گسترش معرفت و فرهنگ ناب دینی استفاده کرد." نیک عهد با بیان این مطلب افزود: به صورت جسته و گسیخته از کودکی شروع به نوشتن کردم تا با آشنا شدن با بسیج هنرمندان  احساس کردم هنر، قلم و نویسندگی یک هدف می توان باشد برای کمک به معرفی  دین و انقلاب اسلامی.

وی با  اشاره به اهمیت فضای مجازی  گفت: اینترنت و فضای مجازی بستر مناسبی برای آشنا شدن و اطلاع رسانی همگانی و از همین طریق بود که از فراخوان جشنواره سراسری متن ادبی شهدای فاوا مطلع شدم و تصمیم گرفتم در این جشنواره شرکت کنم .

نیک عهد با بیان این نکته که "ما می توانیم" را از طریق مطالعه  در عملکرد شهدا و رزمندگان مخابرات به چشم خود دیدم  بیان کرد:برگزاری این چنین کنگره و جشنواره هایی زمان مناسبی است برای آشنایی نسل جوان امروز  با نسل جوانی که با امکانات کم  ولی تابع رهبر باعث در حیرت ماندن دشمن شدند، بسیار کار مناسبی است.

نویسنده جوان جهرمی با اشاره به کمبود منابع آموزشی و اطلاعات در شهرستان جهرم  گفت:با توجه به کمبود منابع آموزشی متن ادبی در شهرستان موفق به کسب 9مقام استانی و کشوری شدم. در زمینه نوشتاری به خصوص متن ادبی من هیچ دوره ای را نگذراندم و از طریق مطالعه و دوستان در بسیج هنرمندان به این موفقیت ها دست یافتم.

وی در پایان از حمایت های خنواده خود تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد درآینده علاقه مندان به رشته های هنری در شهرستان جهرم از امکانات بیشتری بهره مند شوند .

قسمتی از متن ادبی که رتبه نخست را در جشنواره سراسری شهدای فاوا کشب کرد در زیر می خوانید :

تو دوشادوش فرماندهان، نفس های خسته شان را در بی سیم ها می دمیدی و کلامهای تو چنان دلگرمی می داد که انگار در وانفسای شیون خممپاره ها و باران گلوله ها کسی چایی داغ را به دستشان می داد.

و حالا حرف از موفقیتهای موجهای پیل شکن و مخترعان مخابرات که به میان می آید پایین لوح افتخارشان می نویسند:

این ادامه راه شیر مردانی است که یک روز با دستهای خالی حماسه آفریده اند.

منبع:  پسین جهرم

نظرات بینندگان