کد خبر: ۱۰۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
توسط اعضای کمیسیون اصل 90

ادعاهای نماینده مردم شیراز در مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به دعوت از اعضای این کمیسیون برای سفر به شیراز و بررسی ادعاهای وی گفت: در بررسی شکایت‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال مچ‌گیری نیستیم.

به گزارش شیرازه، بهرام پارسایی بعدازظهرامروز در جمع خبرنگاران با توجه به سفر چند تن از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به شهر شیراز، اظهار داشت: در نشستی که با ریاست دانشگاه علوم پزشکی این شهر و مدیران این مجموعه داشتیم، مسائل و شکایت‌های مربوط به این دانشگاه مطرح شد که با توجه به توضیحات رئیس این دانشگاه، این کمیسیون موارد را بررسی خواهد کرد، افزون‌بر اینکه پاسخگویی دانشگاه نیز نباید بیش از یک ماه طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه در مورد مسائل مطرح‌شده در دانشگاه علوم پزشکی تا جمع‌بندی نهایی و بررسی مدارک نمی‌توان نظر قطعی داد، خاطرنشان کرد: شکایت‌های متعددی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه نحوه توزیع دارو، تشکل‌های دانشجویی، تجهیزات پزشکی، مدیریت بیمارستان‌ها و... به دست ما رسیده و این کمیسیون از تمام اختیارات قانونی خود و بازوهای نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی برای بررسی این شکایت‌ها و نتیجه‌گیری از آن، استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین تعداد پرونده‌های کلان در کمیسیون اصل 90 مجلس را بسیار دانست و گفت: در بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و میراث فرهنگی به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه به‌عنوان نماینده مردم شیراز دوست دارم که در این دو حوزه، استان فارس به جایگاه واقعی خود برسد.

پارسایی در ادامه به مشکلات بخش میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: مشکلات و تخلفاتی مانند عدم نگه‌داری مناسب از آثار باستانی، حفر چاه در حریم درجه‌ یک تخت جمشید و عدم رسیدگی به پروژه‌های مربوط به منطقه برم دلک و... ما را بر آن داشت که این موارد را از طریق کمیسیون اصل 90 پی‌گیری کنیم که در همین برم دلک زمانی که بنده در شورای شهر بودم، 4 میلیارد تومان برای به سامان رسیدن آن مصوب شد و باید دید چرا این بودجه اختصاص نیافته و یا به نتیجه نرسیده است که شهرداری و شورای شهر شیراز باید پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پی‌گیری برای مصوب شدن اختصاص یافتن درآمدهای اماکن گردشگری استان فارس به مجموعه‌ها را از رویکردهای مهم خود برشمرد و گفت: به‌جای اینکه پول‌های حاصل از بلیت‌فروشی این اماکن به خزانه دولت برود، باید این پول‌ها صرف همان مکان‌ها شود و این کار با هیات امنایی شدن این مکان‌های گردشگری، امکان‌پذیر خواهد بود که در برنامه ششم توسعه این موارد دیده‌ شده است.

به گزارش فارس، در سفر اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس به شیراز، نایب‌رئیس و عضو کمیته‌های پزشکی و فرهنگی و دبیر کمیته فرهنگی اجتماعی این کمیسیون، حضور دارند که مسائل و شکایات مطرح‌شده مورد ادعای نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان را پی‌گیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان