کد خبر: ۱۰۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
عضو شورای شهر شیراز :

هویت بخشی به زنان مسلمان ایرانی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی

عضو شورای شهر شیراز گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهم و عظیمی نصیب کشور شد خصوصاٌ در زمینه هویت بخشی به زنان، انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزنده ای داشت.

به گزارش شیرازه  زهرا یقطین عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز، بمناسبت سالگرد بزرگداشت سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با مرور نقش‌آفرینی توده‌های مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سخنان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی تلنگری است به مسئولان و خدمتگزاران نظام جمهوری که هرجا حقیقت مردمی فراموش شود و اندیشه های بنیان گذار این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نادیده گرفته شود، انحراف از مسیر اصلی حرکت انقلاب اسلامی قطعی است.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود:  در انقلاب ما، در حرکت عمومی ملت ما، همه جا، سرتاسر کشور یک شعار، یک مطالبه، یک همت بر همه‌ی دلهاو ذهنها حاکم بود. مردم به معنای واقعی کلمه این بار سنگین را با جسمهای خودشان، با روحهای خودشان، با دلهای خودشان بلند کردند.

یقطین ادامه داد: در خیابانها مردم با جسم خودشان در مقابله‌ی با طاغوت حاضر شدند؛ در دنیا هم چنین چیزی سابقه نداشت. نه کودتای نظامی شد، نه افسران جوانی آن طور که در دنیا معمول بود آمدند میدان که رژیم طاغوت را سرنگون کنند، نه احزاب سیاسی فعالیتی میتوانستند بکنند یا کردند، نه نخبگان نقش مهمی داشتند، نقش مال توده‌ی مردم بود، آن هم نه با سلاح. با دست خالی، با جسم خودشان آمدند وسط میدان. دل خودشان را، قلب خودشان را، خون خودشان را کف دست گرفتند آمدند میدان. این بدون ایمان نمیشود؛ این بدون یک ایمان عمیق امکان ندارد. این ایمان عمیق در بین مردم گسترده شد، آمدند وسط میدان، و خون بر شمشیر پیروز شد و این طبیعتِ همه جاست؛ همه جا همین جور است. هرجا ملتها حاضر به فداکاری باشند، جانشان را کف دست بگیرند، بیایند، هیچ قدرتی در مقابل آنها یارای مقاومت ندارد.

عضو شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: مسئولان کشور (هم) متکی بودند به اراده‌ی مردم، به ایمان مردم، خاطرشان جمع بود که این میدان پر از انسانهای با عزم و اراده و همراه با شعور کامل است.

وی افزود: امروز هم نظام جمهوری اسلامی به حول و قوّه‌ی الهی، خودش را مجبور نمی‌بیند که حرف هیچ ابرقدرتی را، خواست هیچ قدرت سلطه‌گر و مداخله‌گری را قبول بکند. هرچه که به صلاحش بود، آن را میپذیرد و عمل میکند، هرچه به صلاحش نبود، آن را به یک کناری می‌اندازد، ولو همه‌ی قدرتهای عالم عصبانی بشوند، خشمگین بشوند؛ سیاست این است. این، به خاطر اتکا به ایمان مردم است.

یقطین در ادامه تصریح کرد: ملت در جریان انقلاب اسلامی به دنبال ارزشهایی بود که همه‏ اش از مبانی اسلام گرفته شده بود و بخشی از این ارزشها به فرموده مقام معظم رهبری شامل ایمان، عدالت، دین‏داری، دوری از اسراف و تجمّل در سطح زمامداران،سلامت دینی و اخلاقی زمامداران، آزادی فکر و بیان، استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. ابزار تحقق این خواسته ‏ها و نهادینه شدن این ارزشها روح ایمان و جهاد و فداکاری و ایثار همین مردم مؤمن بود.

وی اضافه کرد:  آن چیزی که توانست این بنای رفیع و اسلامی را بعد از قرنها در این مملکت استوار کند، عبارت بود از اینکه این ارزشها پایه‏ی بنای نظام جدید باشد و زندگی نوینی در این منطقه از عالم براساس این ارزشها به وجود آید. برای این‏ها مردم فداکاری کردند و جان خود و فرزندانشان را در معرض جهاد فی سبیل الله و شهادت قرار دادند و بسیاری هم شهیدشدند، مردم می‏دانستند چه می‏ خواهند؛ مردم دنبال این ارزشها بودند.

 عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز یادآور شد : با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهم و عظیمی نصیب کشور شد خصوصاٌ در زمینه هویت بخشی به زنان،  انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزنده ای داشت. قبل از انقلاب از زن به عنوان یک ابزار لذت جویی تعریف شده بود، این باعث شد که زن از عرصه های علمی و اجتماعی عقب بیفتد، با پیروزی انقلاب بحران هویت بانوان از بین رفت و ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی تعریف شد. زنان در طول حوادث انقلاب و بعد از انقلاب تا امروز،نشان داده‌اند که در آن چیزهایی که معیار واقعی زندگی و ارزش و برجستگی آنهاست، در سطوح عالی قرار دارند.

وی در پایان گفت: مادری که فرزندان خود را در راه خدا و در راه هدف - هدفی که برای او مقدّس است و پیشِ خدا هم مقدّس است -تقدیم میکند و خم به ابرو نمی آورد، یک عمل برجسته انجام داده است و این امر کوچکی نیست. این را با هر معیارو میزانی اندازه‌گیری کنید، با عظمت است.

منبع:  نسیم شیراز

نظرات بینندگان