کد خبر: ۱۰۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

یادمان گردهمایی راهنمایان گردشگری در شیراز رونمایی شد

با حضور راهنمایان گردشگری 45 کشور، یادمان گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان رونمایی و پرچم جمهوری اسلامی در پیاده‌راه ارگ کریمخانی شیراز (گذر راهنمایان گردشگری) برافراشته شد.
به گزارش شیرازه، شهردار این شهر عصر امروز در آیین رونمایی از یادمان راهنمایان  گردشگری اظهار داشت: گردشگری به عنوان سومین بخش اقتصادی پر رونق جهان برای شهر شیراز می‌تواند اولین محور درآمدزایی و اشتغال باشد.

علیرضا پاک فطرت افزود: رونق گردشگری در شیراز می‌تواند تبادلات فرهنگی و تعاملات بین ملت‌ها را افزایش داده و گردشگران شیراز سفرای فرهنگی اعتقاد و آیین دیار ما باشند.

وی ادامه داد: من همواره آرزو کرده‌ام 10 درصد جمعیت شیراز از گردشگران و توریست‌ها باشد و در این راستا بنابر مصوبات شورا و سازمان میراث فرهنگی ارتقای زیرساخت‌ها در بحث حمل و‌نقل عمومی، زیباسازی شهر، ایجاد ایمنی، تشویق ساخت هتل‌های خوب را در دستور کار داشته‌ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس نیز در این آیین اظهار داشت: راهنمایان جهانی گردشگری که از 45 کشور عازم ایران شدند پس از دیدار از چند استان وارد فارس شدند و برنامه‌های بازدید از اماکن دیدنی فارس برای این راهنمایان تدارک دیده شده است.

مصیب امیری افزود: این سفر فرصت خوبی را برای فارس و شیراز فراهم می‌کند تا ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی و صنایع‌دستی فارس و شیراز به این تورگایدها معرفی شود.

نظرات بینندگان