کد خبر: ۱۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

نقش پارک و فضای سبز در رونق شهر قائمیه

با احداث پارک و فضای سبز در شهر قائمیه می توان به رونق اقتصادی این شهر کمک کرد.
به نقل از کازرون خبر، کمبود پارک و فضای سبز در شهر قائمیه یکی از مسائلی هست که بخوبی حس می شود و با توجه به قرار گرفتن شهر قائمیه در مسیر ترانزیت و مسیر رفت آمد مسافران باید هر چه سریعتر به فکر تکمیل پروژه های نیمه تمام و در حال مطالعه احداث پارک در این شهر باشیم.


پارک ها و فضا های سبز شهری یکی از مهمترین اجزاء و عناصر شهری و نهاد هایی پویا هستند و نقش اساسی در پیکره و کالبد شهری و زندگی شهرنشینی دارند و نبود آنها می تواند اختلالات جدی در توسعه پایدار و حیات آینده شهر ها بوجود آورد . از جمله نقش های اساسی می توان به نقش زیست محیطی ، اجتماعی ،تفریحی ، اقتصادی ، فیزیکی و … در مناطق و محله های شهری اشاره کرد.


کمبود پارک و فضای سبز در شهر قائمیه یکی از مسائلی هست که بخوبی حس می شود و با توجه به قرار گرفتن شهر قائمیه در مسیر ترانزیت و مسیر رفت آمد مسافران باید هر چه سریعتر به فکر تکمیل پروژه های نیمه تمام و در حال مطالعه احداث پارک در این شهر باشیم.

علی اکبر میرزایی شهردار قائمیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پارک جنگلی تپه شهدا با پیشرفت حدود 50 درصدی و اعتباری بالغ بر یک ملیارد تومان در حال پیشرفت می باشد و تا پایان نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد

نقش پارک و فضای سبز در رونق شهر قائمیه.

وی در ادامه افزود: دو پارک دیگر  ، روبروی شهرداری و دیگری در بلوار مدنی در دست مطالعه است که با احتساب این پارک ها سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند به ده متر مربع خواهد رسید.

میرزایی با بیان اینکه ورود مسافر  و توقف آنها در شهر باعث رونق اقتصادی شهر خواهد شد بیان کرد : با تکمیل پارک جنگلی می توانیم زمینه امکانات رفاهی و توقف مسافر در شهر را بوجود آوریم.

شهردار قائمیه با اشاره به آماده سازی ایجاد پارک حاشیه ای در ابتدای خیابان مصلی گفت : به زوددی این پارک هم به بهره برداری خواهد رسید.

بخش چنارشاهیجان با توجه به داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان و زیبا که نام بردن از آنها در این مقوله نمی گنجد می تواند سهمی از  درآمدزایی گردشگری داشته باشد و چه بسا مسئولان و متولیان منطقه ای و شهری خودمان در امر احداث پارک و زیرساخت های اقامتی گردشگران و مسافران پیشقدم بوده و با  برنامه ریزی اصولی و مدون آماده سازی شهری و همچنین شناساندن منطقه و شهر در سطح استان از این فرصت جهت جلب بازدید کنندگان و گردشگری شهری و منطقه ای و به دنبال آن ایجاد اشتغال ، کسب و کار و در آمدزایی در سال ۹۶ و سال های بعدی استفاده کنند.




نقش پارک و فضای سبز در رونق شهر قائمیه

نقش پارک و فضای سبز در رونق شهر قائمیه
نظرات بینندگان