کد خبر: ۱۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
فرمانده توپخانه لشگر 19 فجر:

فرهنگ شهادت باید محوریت برنامه ریزی شهر باشد

مراسم یکمین سالگرد شهادت صفدر حیدری از شهدای مدافع حرم شهرستان های ممسنی و رستم در حسینه ثارالله شهر نورآباد ممسنی با حضور مسئولین و مردم برگزار شد.

به گزارش شیرازه مراسم یکمین سالگرد شهادت صفدر حیدری از شهدای مدافع حرم شهرستان های ممسنی و رستم در حسینه ثارالله شهر نورآباد ممسنی با حضور مسئولین و مردم برگزار شد.

سردار عباس مشفق فرمانده توپخانه لشگر 19 فجر در دوران جنگ تحمیلی در این مراسم بیان داشت: مسئولین در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی وظیفه سنگین دارند. بیاید محوریت امورات شهر و شهرستان را در محوریت شهدا قرار دهید. مسئولین باید حداقل در هر ماهی یک همایش با محوریت شهید و شهادت ترتیب دهند. 

اگر در همه امورات همین گونه عمل کنیم، می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد و در این راه باید کارگروه اندیشه ورز با حضور جوانان تشکیل شود.

سردار عباس مشفق

وی افزود: بسیجیان، فرهنگ سراها و گروه های هنری نیز این مساله را در شهرستان مطالبه کنند. اگر قرار باشد مسیر انقلاب را به درستی به پیماییم و بر اساس فرمان ولایت حرکت کنیم و پاسدار آرمان های انقلاب و شهدا باشیم فقط یک راه داریم و آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این فرهنگ عامل پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بود. این مسیر را به خوبی شهدا پی ریزی کرده اند فقط ما باید برنامه ریزی خود را بر روی این مسیر قرار  دهیم.

ور در ادامه گفت: اینکه برخی از زشتی های جامعه پاک نمی شود و همه را آزرده کرده است به دلیل دور شدن از این فرهنگ ها و سبک های زندگی است.

یکی از بزرگترین مشکلات این است که در برنامه های فرهنگی نمی توانیم قشر خاکستری را بیاوریم و جذب کنیم. همچنین بسیاری از برنامه ها تکراری شده است که راه حل نجات از این مساله، مسئولیت دادن به جوانان است.

باید فرماندار شهرستان و مسئولین این موارد را بپذیریند و کمک کنند که این موارد عملی شود و گرنه نمی توان توقع رفع مشکلات را داشت.

مسئولین نتوانسته اند به خوبی جا پای شهدا بگذارند. اگر کسی کم کاری و زشت کاری کند، بدانید که آن فرد، آن محیط و آن دستگاه از فرمان ولایت عدول کرده است.

وی با اشاره به نحوه شهادت و ایثارگری شهید صفدر حیدری در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها، گفت:  در این یادواره ها باید یادبگیریم که چگونه از شهدا ، ولایت پذیری را یاد بگیریم و چگونه اخلاص در عمل به دست آوریم.این یادواره نیاز تک تک ماست و برای آن است که راه را گم نکنیم لذا حضور در این یادواره برای ساخت خویشتن می باشد.


این شهدا یکی از بهترین شاخص ها و الگوها هستند  و می توان در زندگی از آنها استفاده کرد. اصل این است که از زندگی شهدا و از این یادواره ها بصیرت کسب کنیم و در راه درست گام برداریم و خود را همواره در اردوگاه حق قرار دهیم.

 در هر لحظه ای مورد آزمایش قرار داریم باید انقدر بصیرت داشته باشیم گه در هر صحنه ای اقدام به موقع و با بصیرتی داشته باشیم تا در مسیر اردوگاه حق قرار گیریم و گرنه معلوم نیست که سر از کجا در خواهیم آورد و به کجا ها کشانده خواهیم شد.

منبع:  نورآنلاین

نظرات بینندگان