کد خبر: ۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

رييس ستادكنگره سردراران وشهداي فارس:ازهمه براي برگزاري كنگره دعوت مي كنيم

رييس ستاد كنگره سرداران و 14600 شهيد استان فارس با دعوت از همه اقشار براي برگزاري هر چه با شكوه تر اجلاسيه شهداي فارس گفت: آنانكه غصه مي خورند اي كاش در جنگ بوديم، همه چيز آمده است .

سردار مجتبي مينايي فرد ادامه داد: براي نزديك شدن به فضاي مناطق عملياتي در دوران هشت سال دفاع مقدس، در حال طراحي و اجراي فضاهايي شبيه زمان جنگ هستيم كه از اوايل ارديبهشت يكي پس از ديگري اين برنامه ها اجرايي خواهد شد.
مينايي فرد درباره برنامه هاي در نظر گرفته شده براي برگزاري هر چه بهتر اجلاسيه شهداي فارس گفت: يكي از اين برنامه ها اعزام نمادين نيرو است كه تداعي كننده ياد و خاطره اعزام نيروهاي جوانان در سال هاي دفاع مقدس به مناطق عملياتي خواهد بود.
وي اضافه كرد: از مادران شهدا دعوت خواهد شد تا با حضور در مكان هاي اعزام رزمندگان شيراز در سال هاي دفاع مقدس، در اجراي اين برنامه به ما ياري رسانند.
رييس ستاد كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس همچنين بيان كرد كه بازسازي و شبيه سازي بعضي از مناطق عملياتي از جمله منطقه عملياتي كربلاي پنج، قدس سه و حلبچه در دستور كار اين كنگره قرار دارد.
مينايي فرد ادامه داد: در عمليات هايي مثل والفجر 2 كه در منطقه غرب صورت گرفت لشكر فاتح المهدي و شجاعاني همچون شهيد مرتضي جاويدي با آن كلام معروفش كه\' اينجا تنگه احد است، به امام سلام برسانيد و بگوييد ما نمي گذاريم احد دوباره تكرار شود\' در آن حضور داشتند و در عمليات كربلاي 5 هم تمام يگان هاي رزمي فارس به ويژه دو لشكر خط شكن فجر و المهدي بيشترين نقش و تاثير را در آن حماسه آفريني ها داشتند.
وي گفت: طلايه داران عمليات كربلاي 5 رزمندگان استان فارس بودند كه اين برگ زرين از تاريخ دفاع مقدس به نام آنها به ثبت رسيد.
رييس كنگره سرداران و 14600 شهيد استان فارس بيان كرد: ‌از سوي ديگر با توجه با آمار بالاي شهدا در منطقه شلمچه و منطقه كربلاي 5، براي يادآوري و معرفي اين عمليات ها، بازسازي و شبيه سازي اين منطقه عملياتي در حال انجام است.
مينايي فرد ادامه داد: ‌قرار است فضايي ايجاد شود كه هم براي رزمندگان دوران دفاع مقدس تداعي كننده خاطراتشان باشد و هم براي جواناني كه آن صحنه ها را نديدند بازگو كننده ياداوري رشادت ها رزمندگان.
وي از ديگر برنامه هاي كنگره سرداران و 14600 شهيد استان فارس، رونمايي از تمبر شهدا از جمله شهداي ارتش، سنگر سازان بي سنگر، جهادگران و ورزشكاران شهيد عنوان كرد.
رييس ستاد كنگره سرداران و 14600 شهيد فارس خاطرنشان كرد: براي غني تر كردن و تكميل بانك اطلاعاتي كنگره شهداي فارس نيازمند عكس ها و خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس هستيم.
مينايي فرد از خانواده معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان و جامعه ايثارگر كه نقش به سزايي در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس داشتند در خواست كرد با مراجعه به دبيرخانه اين كنگره آلبوم هاي عكسي را كه مزين به تصاوير دوران دفاع مقدس است را به اين دبيرخانه تحويل دهند.
وي افزود: سيستم هايي طراحي شده كه بتوانيم يك نسخه از عكس مربوط به دوران دفاع مقدس را اسكن كنيم و گنجينه اي بسيار گران بها از اين خاطرات را جمع آوري كنيم.
ميانيي فرد گفت: ‌درخواست جدي ما اين است كه افراد با مراجعه به كنگره سرداران شهيد فارس هم سري به رزمندگان قديمي و دوستان خود بزنند و هم در بحث جمع آوري عكس و خاطرات آن دوران ما را ياري كنند.
علاقه مندان مي توانند به ستاد كنگره اجلاسيه 14600 شهيد فارس جهت بازسازي و شبيه سازي به پادگان امام حسين مراجعه يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي8- 8330857 تماس بگيرند

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان