کد خبر: ۱۰۵۸۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
حاشیه‌ای که پر رنگ‌تر از متن بود؛

کدام پایتخت، کدام اسلام! +فیلم

با بخش موسیقی و درجا زدن دختران روی سن آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب سالن را ترک کردند و تلاش مدیر کل صدا و سیما و اطلاعات استان فارس نیز برای دلجویی و بازگشت این دوعضو مجلس خبرگان بی نتیجه ماند تا بی تدبیری مدیران متولی برنامه به حد کمال برسد.
به گزارش شیرازه، روز کدام پایتخت، کدام اسلام! +فیلمگذشته آیین افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز برگزار شد. علی‌رغم اینکه گفته می‌شد نمایندگان 58 کشور دنیا در این مراسم حضور دارند اما 99 درصد حاضرین مراسم ایرانی بودند و خبری از نمایندگان کشورها نبود.

فضای محدود سالن دانشکده مهندسی و ازدحام افرادی که برای حضور در مراسم وارد سالن شده بودند، اما جایی برای نشستن نداشتند، تا حدی بود که زمانی که استاندار فارس به جایگاه سخنرانی رفت دو بار از حاضرین خواست تا سکوت را رعایت کنند و اعلام کرد که افراد اگرجایی برای نشستن پیدا نمی کنند ایستاده برنامه را دنبال کنند!

با اتمام سخنان استاندار فارس، تعدادی از دختران نوجوان شیرازی با در دست داشتن پرچم های کشورهای مختلف دنیا وارد سالن شدند و پرچم ها را در قسمت چپ و راست سِن گذاشتند. با بخش موسیقی و درجا زدن دختران روی سن آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب سالن را ترک کردند و تلاش مدیر کل صدا و سیما و اطلاعات استان فارس نیز برای دلجویی و بازگشت این دوعضو مجلس خبرگان بی نتیجه ماند تا بی تدبیری مدیران متولی برنامه به حد کمال برسد.



با وجود اینکه عنوان برنامه حکایت از برگزاری یک مراسم در سطح بین الملل را می‌داد اما آنقدر ناهماهنگی در اجرا و نحوه برگزاری وجود داشت که می توان گفت که این برنامه در سطح کشوری هم نبود و تنها حضور چند مسوول دولتی این برنامه را ویژه کرده بود.

از طرفی کلید پایتختی جوانان جهان اسلام در حالی از استانبول ترکیه به شیراز منتقل شد که سال‌ها است جوانان و آزادیخواهان جهان اسلام ایران را به عنوان ام القراء جهان اسلام می شناسند و بهتر بود این برنامه در شان ام القرا، سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی و تاریخی اجرا شود نه اجراهایی که بهتر و باز تر از آن در خارج از ایران برگزار می شود!


دانلود

به نظر می‌رسد، افتتاحیه دیروز نه یک مراسم برنامه محور بلکه یک برنامه تشریفاتی بود که امیدواریم آینده روشنی در انتظار آن باشد و مسئولان برگزار کننده آن از ظرفیت به وجود آمده نه برای ارائه گزارش عملکرد بلکه برای وحدت جوانان جهان اسلام و در پی آن اتخاذ تصمیمات مشترک در بین جوان استفاده کامل کنند. پیش از این نیز 60 تشکل مردم نهاد استان فارس در 14 محور برنامه های پیشنهادی خود را به متولیان این برنامه اعلام کرده بودند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شيرازي
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
2
مگر چه عيبي داره هميشه كه نيايد غم باشه.يعني ما احتياج به شادي نداريم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
3
چه جوانانی چه اسلامی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
3
بیشتر شبیه عروسی و .... است تا مراسم افتتاحیه!!!!! در زمینه جوانان اسلام!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
3
اگر نمایندگان کشورهای دیگه نبودند، که باید خدا رو شکر کرد.
و گرنه افتضاحی واسه شیراز میشد.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
4
سلام اون کسی که میگه همیشه نباید غم باشه شادی باید شادی اسلامی باشه نه حرام