کد خبر: ۱۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

تشبه به شتر هم مد روز شد !

فراگیری بیش از حد عمل‌های جراحی زیبایی در ایران انگار توجه رسانه‌های غیر ایرانی را هم به خود جلب کرده است تا جایی که این بار یک رسانه روسی به عمل‌های زیبایی معمول و غیرمعمول در ایران واکنش نشان داده است.

به گزارش شیرازه، روزنامه «جوان» در یادداشتی از «کبری فرشچی» نوشت:

در حالی که در پوسته زیرین جامعه شاهد بروز پدیده‌هایی چون گورخوابی، ‌کارتن‌خوابی و کوله‌بری هستیم و عده‌ای با فقر و شرایط بد اقتصادی دست به گریبانند در لایه بیرونی جامعه هم با اتفاقات دیگری مواجهیم؛ ‌نمایش ثروتی از جنس انواع و اقسام عمل‌های زیبایی. این مسئله موجب شده ذائقه مردم کشورمان به سمت و سوی زیبایی تعریف شده از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی تغییر جدی داشته باشد تا جایی که به غیر از اقشار ثروتمند جامعه طبقه متوسط و پایین‌تر نیز تمام توان خود را برای حضور در چنین رقابتی به کار می‌گیرند. نتیجه این مسئله بروز انواع و اقسامی از اعمال جراحی معمول و غیر‌معمول در حوزه جراحی‌های پلاستیک شده است تا جایی‌که پس از همه‌گیری جراحی‌هایی مانند جراحی بینی شاهد مدهای عجیب و غریبی همچون چشم گربه‌ای، ‌گوش الاغی و لب شتری هم هستیم.

فراگیری بیش از حد عمل‌های جراحی زیبایی در ایران انگار توجه رسانه‌های غیر ایرانی را هم به خود جلب کرده است تا جایی که این بار یک رسانه روسی به عمل‌های زیبایی معمول و غیرمعمول در ایران واکنش نشان داده است. رسانه روسی اسپوتنیک نوشت: دماغ خوکی، لب شتری و گوش الاغی از نمونه‌های روند رو به رشد عمل‌های مختلف زیبایی در ایران است. در گذشته عمل‌های زیبایی مربوط به از بین بردن عیب‌های اندامی می‌شد، اما با گذشت زمان کم‌کم این عمل‌ها فراگیر شد و اکنون دیگر محدود به قشر خاصی نمی‌شود.

رسانه روسی در گزارش خود افزوده است: یکی از عمل‌های مورد علاقه اقشار مختلف در ایران، زیبا کردن بینی است که بیشتر بین نوجوانان و جوانان فراگیری دارد و جراح می‌تواند اندازه آن را تغییر دهد یا قوز را از بین ببرد.
اسپوتنیک ادامه داده است: از دیگر عمل‌های فراگیر می‌توان به کشیدگی پوست، لیپوساکشن یا خارج کردن چربی‌های شکمی و... نام برد که دیگر عمل‌های متعارفی به شمار می‌روند و با توجه به نیاز، طرفداران خاص خود را دارد.

در این گزارش آمده است: اما در کنار این جراحی‌های معمول شده، مدتی است عمل‌های به ظاهر زیبایی نامتعارفی در ایران رواج پیدا کرده که بیش از کمک کردن به زیبایی فرد، وی را از بقیه متفاوت می‌کند و شاید یکی از دلایل این اقدام‌ها، علاقه به متمایز شدن از دیگران است.
چالش فراگیر شدن اعمال مرتبط با زیبایی در کشورمان نشانه‌هایی از فروپاشی بخشی از نظام ارزشی جامعه است و می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی گسترده‌تری منجر شود، همانگونه که امروز هم سراب باربی شدن یکی از دلایلی است که زنان و دختران جوان را به سمت اعتیاد به شیشه کشانده و رشد دو برابری اعتیاد در این قشر را پدید آورده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان